מרחביה אחזקות: קארדיאקסנס בהסכם הפצה בלעדי בהודו של 32 מ' דולר
חברת מרחביה אחזקות 0% מדווחת כי חברת קארדיאקסנס (מוחזקת 6.16%) המפתחת ומשווקת את ה-Cardiacsense watch, מכשיר לביש דמוי שעון לסריקה של הפרעות בקצב הלב בטכנולוגיה חדשנית לזיהוי מוקדם של דום לב ושבץ מוחי, חתמה על הסכם הפצה בלעדי בהודו הכולל התחייבות לשיווק של יותר מ-150 אלף שעונים על פני 4 שנים בסכום כולל של 32.4 מיליון דולר.
החברה המפיצה בהודו XPLORE LIFESTYLE SOLUTIONS הינה חברה המייצרת ומשווקת מוצרים לשיקום רפואי מזה 40 שנה, ולהערכת החברה הינה בעלת תשתית מכירות מוכחת שתסייע בהחדרת המכשור הלביש הייחודי של קארדיאקסנס להודו ובעלת פוטנציאל להגיע להיקפי מכירות הגבוהים משמעותית מהסכום שלגביו ניתנה ההתחייבות.
החל מחודש מרץ השנה, החלה קארדיאקסנס לקדם מספר הסכמי הפצה מחייבים באזורים נוספים בעולם, בהם ספרד, טורקיה, אורוגוואי, אוסטרליה, דרום אפריקה, צ'ילה וכעת הודו. מדובר בהסכם הפצה שמיני בתוך 3 חודשים בסכום מצטבר כולל של יותר מ-61 מיליון דולר.
ההסכמים כפופים להשגת אישור CE לשעון הרפואי על ידי קרדיאקסנס, כאשר לאחר השגת האישורים, תהה המפיצה אמונה על השגת כל האישורים והרישיונות המקומיים הנדרשים על מנת לייבא ולשווק את השעונים הרפואיים בהודו. עוד נקבע בהסכם ההפצה, כי המפיצה תפעל לשיווק ומכירת השעונים הרפואיים וכן יהיה עליה לעמוד ביעדי רכש שנתיים מהחברה על פני 4 שנים.
במקביל, מקדמת קרדיאקסנס את קבלת אישור ה-FDA לשעון הרפואי, בהמשך לניסוי קליני שהשלימה בהצלחה בו הוכיחה יעילות של יותר מ-99% באיתור הפרעות בקצב לב, בעוד הדרישה הרגולטורית לקבלת האישור היתה להשגת יעילות של 96%.
אישור ה-FDA יאפשר לחברה לפעול למכירת המוצר גם במדינות יעד מרכזיות נוספות, בראשן בשוק האמריקאי. השעונים הרפואיים של החברה כוללים יכולת זיהוי הפרעות קצב לב, ביניהן פרפור עליות, המהווה אחד מהגורמים העיקריים לגרימת שבץ מוחי.
בחברה מסבירים כי המכשיר הלביש דמוי שעון של קארדיאקסנס מבוסס על טכנולוגיית קריאת אותות (PPG) בשילוב עם סנסור תנועה וטכנולוגיה אופטית ייחודית, עליהם יש לחברה פטנטים מרכזיים. ה-Cardiacsense watch מאפשר מעקב רציף ובלתי מוגבל בזמן של הפרעות בקצב הלב, בדגש על פרפור פרוזדורים ודום לב, באמצעות טכנולוגיה המאפשרת ניטור דופק ברמת דיוק המקבילה לבדיקת ECG וכן ע"י מעקב רציף של לחץ דם. המוצר יאפשר בעתיד גם ניטור ואבחון של לחץ דם רציף, קצב נשימות, הפרעות שינה ומתח נפשי.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
עוד מציינים בחברה כי יותר מ-30 מיליון איש בארה"ב בלבד מאובחנים כסובלים מבעיית לב. נטל ההוצאה השנתית על מערכת הבריאות האמריקאית בגין הסובלים מפרפור פרוזדורים הקשור לשבץ נאמד בכ-12 מיליארד דולר. ההערכות הן כי ניתן לחסוך כ-3 מיליארד דולר למערכת הבריאות האמריקאית באמצעות אבחון נכון של האוכלוסייה שבסיכון. בנוסף, האוכלוסייה שבסיכון מונה כ-3 מיליון איש המאובחנים כסובלים מפרפור פרוזדורים, מספר הגדל בכ-75 אלף איש חדשים מדי שנה.
מרחביה השקיעה ביוני 2017 סך של 500 אלף דולר במסגרת סבב השקעה בחברה לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר. החל בדצמבר 2019 מקדמת קארדיאקסנס סבב המשך בחברה לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר.
מרחביה עסקה בעבר בתחום הנדל"ן המניב ובתחום אנרגיית הרוח. במהלך שנת 2015 אישר דירקטוריון החברה השקעות בתחום הביומד. מאז נכנסה החברה למספר השקעות בחברות ביומד בדגש על פתרונות מתקדמים לרפואה מרחוק. כיום למרחביה שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הרפואה האמריקאית קליבלנד קליניק (Cleveland Clinic), אשר במסגרתו השקיעה בחברת CDx בתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית. בנוסף, משקיעה מרחביה ב-5 חברות נוספות בהן קרידיאקסנס, Trainpain בתחום הטיפול בכאב כרוני, EFA בתחום בדיקות ספירת דם, Juventas בתחום הריפוי הגנטי וחברת ויאולי לה טכנולוגיה חדשנית לצריכת קנאביס במינון מדויק.
- 1.מייק לבנובסקי, ר''ג 05/06/2020 10:15הגב לתגובה זורני ליפשיץ הוא שקרן ותחמן פתולוגי

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?