רבוע נדל"ן השלימה גיוס אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל
נראה ששוק החיתום חוזר לפעילות כמעט מלאה והלילה היה זה מוטי בן משה, בעל השליטה בחברת רבוע נדלן -0.26% שהשלים גיוס של 250 מיליון שקל. הגיוס בוצע באמצעות הרחבת סדרה 7 של החברה, סדרה שנחשבת אטרקטיבית בשל הבטוחות שהיא נושאת (שעבוד ראשון על נכסים), הדירוג הגבוה AA מינוס והמח"מ הבינוני שעומד על 4.1.
הגיוס הלילה היה מעניין עבור המשקיעים שהזרימו ביקושים בהתאם. במקור, כוונת החברה הייתה לגייס 200 מיליון שקל אך המשקיעים הזרימו ביקושים של 260 מיליון שקל, מה שהביא את החברה לבקש מחברת הדירוג לאפשר את הגדלת הגיוס ל-250 מיליון שקל מבלי לשנות את דירוג האשראי.
מעלות אישרה את המהלך שהביא את החברה להגדיל את הגיוס ל-250 מיליון שקל וכך להיענות כמעט לכל הביקושים של המשקיעים המוסדיים.
את הגיוס הובילה חברת החיתום אוריין.
מחיר המינימום במכרז עמד על 98.2 אג' והגיוס בוצע בפועל במחיר של 98.3 אג' לע"נ, כשעל מחיר זה קיבלו המוסדיים עמלת התחייבות מוקדמת (הנחה) של 0.85%. מחיר הגיוס משקף רווח מידי לרוכשים בהנפקה וזאת משום שמחיר האג"ח היום בבורסה עומד על 99 אג' ביוד מחיר הגיוס לפני ההנחה עמד על 98.3 אג' כאמור.
רבוע נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, היא מחברות הנדל"ן המעניינות בבורסה. החברה הייתה בעבר זרוע הנדל"ן של רבוע כחול, כלומר חברה שהחזיקה בבעלות על סניפי רבוע כחול והשכירה אותם לרשת הקמעונאית. מעבר לכך החברה מחזיקה כיום גם בחלק מפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב כשבבעלות החברה נמצאים 722 יחידות דיור מהם נמכרו כבר כ-719 יחידות דיור. החברה נסחרת בבורסה בשווי שוק של כ-1.87 מיליארד שקל והיא נכללת במדדים תל אביב 125, תל אביב 90 ומדד תל אביב נדל"ן.

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.