צ'לסי קלינטון
צילום: getty images, Emma McIntyre

נפוטיזם; או איך צ'לסי קלינטון הרוויחה 9 מיליון דולר?

הקלינטונית הצעירה היא דירקטורית ובעלת מניות בחברת IAC המושקעת בכמה מותגים אינטרנטיים, מקבלת ריטיינר שנתי ומניות שהפכו אותה לעשירה מאוד
ארז ליבנה | (15)

לפעמים כל מה שצריך כדי להצליח זה להיות עם שם המשפחה הנכון. צ'לסי קלינטון, בתם של נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, ואשתו, שרת החוץ והמועמדת לנשיאות הילארי קלינטון, הרוויחה ב-8 שנים האחרונות יפה בשל ייחוסה המשפחתי, שהוביל אותה לכמה מהחברות המעניינות שיש כיום בוול סטריט.

 

IAC היושבת בניו יורק, היא בעלת השווי שוק של 21 מיליארד דולר. בין היתר היא מחזיקה מניות או שותפה בכמה פלטפורמות מאוד מוכרות, בהן טינדר ו-OKCupid ומעניקה שירותים אינטרנטיים נוספים. החברה נסחרת בוול סטריט ובשנים האחרונות השאירה אבק לכל המדדים המובילים.

 

ב-2017 עלתה המניה ב-89%, ב-2018 עלתה ב-50% וב-2019 עלתה ב-36%. מדד ה-S&P 500 עלה בשנים אלה ב-19% (2017), ירד ב-6% (2018) ועלה ב-29% בשנה האחרונה.

 

קלינטון, שבקרוב יימלאו לה 40, נמצאת ב-IAC משנת 2011. כלומר מאז שהייתה בת 31. בכל שנה היא מקבלת ריטיינר של 50,000 דולר ומניות מוגבלות בשווי 250 אלף דולר. כיום היא מחזיקה למעלה מ-35 אלף מניות. שווי המניות שלה מדגדג כיום את ה-9 מיליון דולר מלמטה, כשרק באוקטובר 2018 שווי המניות שלה עמד על 6.6 מיליון דולר.

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    הדמוקרטים האמריקאים מתים להתגרש מאיתנו ,ראה הסכם אוסלו (ל"ת)
    בא 06/01/2020 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מנפוטיזם כמובן ,בלי זה היתה עובדת במקדונלדס. (ל"ת)
    בא 06/01/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לרון 06/01/2020 11:09
    הגב לתגובה זו
    השם קלינטון מקדם את החברה!
  • אתה חושב,אתה גאון ניסתר (ל"ת)
    בא 06/01/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אריה 06/01/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
    כשמשהו מכפיל עצמו= עלה ב 100% ולא ב200%
  • 4.
    פאקי ניוז 06/01/2020 10:13
    הגב לתגובה זו
    בכדי להרגיז אותם ביז-בורדל יוצר עולם אידאלי שמו משלמים אפס מס מציגים הכנסות לפני מס ככסף בכיס רוב מה שמוצג כאן זה אוויר - כול עוד היא לא מימשה את המניות היא לא הרוויחה כלום. מניות יכולות גם לרדת ומהר מאוד
  • 3.
    אוי באמת יש לה השכלה וכישורים מתאימים? (ל"ת)
    אני 06/01/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
  • יש לה שם משפחה .נקודה. (ל"ת)
    בא 06/01/2020 13:56
    הגב לתגובה זו
  • כן (ל"ת)
    יגאל 06/01/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קאטו הזקן 06/01/2020 05:55
    הגב לתגובה זו
    ומתנות ב-$10, שלא נדבר על עיתונות מפרגנת, הבנת את זה ברוך...
  • לביבי אסור אבל ליאיר מותר (ל"ת)
    עריד 06/01/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאור 05/01/2020 22:58
    הגב לתגובה זו
    אולי יש לה גנים טובים, והשכלה ורקע שהשפיעו על יכולותיה ועיצבו אותה. בסך הכל , הרי כל אחד יכל לקנות את המניות ולעשות את הרווח
  • בא 06/01/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
    מוכשרים כמו צלסי . מקושרים .
  • בא 06/01/2020 13:58
    הגב לתגובה זו
    אמרה שאולי הוא היה רעב .
  • וואלה, 06/01/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    לך אליהם, תגיד שאתה רוצה 50 אלף דולר בשנה + רבע מיליון דולר במניות כל שנה.\ברור שתקבל, כל אחד יכול :)
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.