אלדד פרשר מזרחי טפחות
צילום: אבשלום ששוני

מזרחי טפחות: צמיחה של 2% בהכנסות למרות השפעה מהותית של המדד

הרווח הנקי ירד ב-7% והסתכם ב-422 מיליון שקל; התשואה להון עמדה על 11.1%; המניה זינקה בכ-40% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל הון 1.3
ערן סוקול |

בנק מזרחי טפחות 0.62% דיווח על תוצאותיו לרבעון השלישי של 2019 עם עלייה של 2% בהכנסות וירידה של 7% ברווח הנקי. התשואה להון עמדה על 11.1%. הבנק יחלק דיבידנד של 169 מיליון שקל. מניית מזרחי טפחות זינקה בכ-40% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל הון 1.3, המשקף תשואה להון הסחיר (ביחס למחיר המניה) של כ-8.6%.

הכנסות מזרחי טפחות ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-1.69 מיליארד שקל, עלייה של כ-2% ביחס להכנסות של כ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מריבית הסתכמו בכ-1.14 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.6% ביחס לרבעון המקביל, וההכנסות שאינן מריבית הסתכמו בכ-547 מיליון שקל, עליה של כ-13.3% ביחס לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווח הבנק על רווח נקי של כ-422 מיליון שקל, ירידה של 7% ביחס לרווח נקי של כ-454 מיליון שקל ברבעון המקביל. בבנק מציינים כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הושפע מהירידה במדד המחירים לצרכן ברבעון לעומת עלייתו ברבעון המקביל אשתקד. הפער במדד בין הרבעונים אחראי להפרש של כ-113 מיליון שקל בהכנסות הבנק בין שני הרבעונים.

יחס היעילות (Cost-Income Ratio) של הבנק בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמד בשיעור של 54.6%.

הוצאות השכר ונלוות של הבנק הסתכמו בכ-650 מיליון שקל, גידול של כ-52 מיליון שקל (עלייה של כ-8.7%) לעומת הרבעון המקביל.

בבחינת ההפרשות להפסדי אשראי, נרשמה עלייה של כ-9 מיליון שקל בסך ההפרשות ביחס לרבעון המקביל, כאשר שיעור ההפרשות מסך ההכנסות מריבית עמד על כ-6.1% לעומת כ-5.2% ברבעון המקביל.  

יישום מואץ של התוכנית האסטרטגית

בבנק מדווחים על יישום מואץ של התוכנית האסטרטגית, כאשר בכמה פרמטרים מרכזיים הוא כבר הגיע ליעדים שנקבעו בתוכנית לסוף 2021. למשל, התשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדה על 12.4% לעומת יעד של 11.5% בסוף 2021, יחס היעילות הגיע ל-54.6%, בהתאם ליעד (יחס נמוך מ-55%) שנקבע לתום תקופת התוכנית האסטרטגית וחלקו של הבנק באשראי לציבור הגיע ל-19.6%, אל מול יעד של 19.5% בתוכנית האסטרטגית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."