מפעל אבגול
צילום: יח"צ

אבגול משתפרת ברווח יורדת בהכנסות

ההכנסות ירדו בכ-5.6% בגלל עדכון מחירים כלפי מטה נוכח הירידה במחירי חומרי הגלם, אולם שולי הרווחיות הגולמית השתפרו. הרווח הגולמי עלה ב-12.4%; הנקי הסתכם ב-2.2 מיליון דולר
ערן סוקול |

יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול -0.7% דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2019, עם ירידה של 5.6% בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית וזינוק של 245% ברווח הנקי. מניית אבגול ירדה בכ-12.5% מתחילת השנה, החברה נסחרת בשווי שוק של כ-985 מיליון שקל ובמכפיל 21 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות אבגול ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו בכ-109 מיליון דולר, ירידה של כ-5.6% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו בכ-102.9 מיליון דולר. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה במחירי המכירה הממוצעים, אשר עודכנו כלפי מטה כתוצאה מירידת מדדי מחירי חומרי הגלם. יחד עם זאת, בחברה מציינים כי במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-1.3% בכמות הנמכרת, שנבעה בעיקר מביקושים גבוהים בארה"ב.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר, זינוק של כ-244.5% ביחס לרווח נקי של כ-629 אלף דולר ברבעון המקביל. השיפור מיוחס בעיקר לעלייה ברווחיות הגולמית והתפעולית.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-15.6 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-17.1%, גידול של כ-12.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכם הרווח הגולמי בכ-15.6 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-14.3%.

נוכח השיפור ברווחיות הגולמית, שולי הרווחיות התפעולית עלו ל-8.8% ברבעון, לעומת כ-6.3% ברבעון המקביל.

שיפור של 4 מיליון דולר בשל מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם 

בחברה מציינים כי במהלך הרבעון חלה עלייה קלה ב"מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו", שהינו הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם - בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה ההירידה במחירי חומרי הגלם, נרשם ברבעון השלישי רווח של 0.6 מיליון דולר במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, בהשוואה להשפעה שלילית של כ-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (הפרש של כ-4 מיליון דולר). בנוסף, במהלך הרבעון, החברה המשיכה לייצר ביעילות תפעולית כוללת גבוהה יחסית, אשר תרמה לעלייה ברווחיות.

העלייה ברווחיות קוזזה בעיקר על ידי השפעות ההאטה בצמיחה בסין, והשלכות של מגמות פוליטיות ומסחריות גלובאליות המשפיעות בין היתר על שולי הרווח ועל הביקושים בשוק ההיגיינה. בנוסף לגורם זה, העלייה ברווחיות קוזזה מהירידה בביקוש בקווים הוותיקים יותר בברקן.

עוד מציינים בחברה, כי מגמת הירידה במדדי מחירי חומרי הגלם אשר החלה באוקטובר 2018 נעצרה ואף נשארה יציבה בחודשיים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."