מנכ"ל שטראוס: "מתמקדים במזון בריא, אבל נמשיך למכור ממתקים"
"אנחנו מתמקדים במזון בריא, אבל נמשיך למכור ממתקים. למכור ממתקים זה בסדר אם עושים את זה במינון הנכון ובאריזה הנכונה", כך אמר גיורא גיורא ברדעה מנכ"ל שטראוס לרגל פרסום הדו"חות הכספיים באירוע שקיימה החברה בבורסה של ת"א.
"אנחנו לא מחפשים 'קונצים'. מחפשים להתמקד. נמשיך לפעול מהבסיס שלנו בישראל, אבל במבט קדימה בגלל נתח הגבוה שלנו בישראל הצמיחה תמשך ברמת הקבוצה בעיקר בחו"ל", אמר ברדעה.
שטראוס -1.47% דיווחה הבוקר על תוצאות 2018. חברת המזון הציגה שחיקה קלה בשורת ההכנסות, שנבעה בעיקר מפעילות הקפה בברזיל בשל היחלשות המטבע הברזילאי ריאל. הכנסות שטראוס ברבעון עמדו על 2.149 מיליארד שקל, ירידה של 0.4% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בהכנסות לפי גישת ההנהלה, ולא לפי הכללים החשבונאים, שכן לפי גישה זו שטראוס מאחדת פעילויות בהן היא לא מחזיקה בשליטה.
בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח נקי של 102 מיליון שקל ברבעון לפי גישת ההנהלה, עלייה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות שטראוס רשמה רווח של 87 מיליון שקל, עלייה של 13.6% לעומת הרבעון המקביל (לכתבה על תוצאות שטראוס).
- הרווח ב-2023 נשחק, אך נתוני המכירות של דמרי מצביעים על התאוששות
- אדגר: ה-NOI צמח ל-72 מיליון שקל ברבעון, הרווח הנקי השנתי - 95 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שטראוס שהחלה כמחלבה בנהריה למעשה מוצאת כיום את רוב הכנסותיה מחוץ לישראל. לשטראוס 4 מגזרים עיקריים - שטראוס ישראל, שטראוס קפה, מטבלים וממרחים ושטראוס מים. הפעילות המוכרת לצרכנים הישראלים מהווה רק חלק מהכנסות החברה, ובאה לידי ביטוי בשטראוס ישראל, חלק קטן (18%) משטראוס קפה וחלק משטראוס מים.
לדברי עפרה שטראוס, בעלת השליטה בחברה, אחד הדברים המהותיים שקרו לאחרונה היא ההשקעה של שטראוס בדור הבא של המזון - פודטק. לדברי שטראוס ההשקעה בקטגוריות חדשניות עשויות לסייע להם לצמוח גם בעולם שבו יצרניות המזון הגדולים סובלות מחולשה בעסקים.
- 1.עמנואל 13/03/2019 14:45הגב לתגובה זוכמו שהמפעלים בחיפה מתמקדים באיכות הסביבה
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברההביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק, עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו
ועלויות של חברה ציבורית
חברת זוז פאוור זוז פאוור 3.17% הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.
החברה פיתחה
מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם
הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025, עם ירידה של למעלה מ-90% מהשווי מאז הגיעה לבורסה.
על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות
אסטרטגיה.
החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.
ממידע שהגיע לביזפורטל, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.
- איך הצליחה זוז פאוור לסדר את הגופים המוסדיים?
- מניית זוז זזה 130% בשבוע - זה כנראה ייגמר בבכי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב
קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.
סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל.
המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא,
ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג".
התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- פורטיסימו משקיעה 120 מיליון דולר בסטרטסיס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ההנפקות בת"א רותח
בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה
“הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.
