מטריקס: הכנסות שיא של 725 מיליון שקל - המניה קופצת

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 34 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 29.9 מיליון שקל, גידול של כ- 13.7%
נועם בראל |

מטריקס דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, והציגה עלייה בכל הפרמטרים. מטריקס רשמה צמיחה של כ-13% בהכנסות וכ-14% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. מניית מטריקס 4.77% עולה 2.5% כעת ומשלימה תשואה של 33% מתחילת השנה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הגיעו לשיא של כ-725.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-641 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13.2%. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 הסתכמו בכ-2.09 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.86 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 12.4%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-34 מיליון שקל, בהשוואה ל-29.9 מיליון שקל, גידול של 13.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתקופה הסתכם ב-86.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-80.5 מיליון שקל, גידול של 7.6%. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-105.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-100.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 5.2%. 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-52.3 מיליון שקל,  בהשוואה לכ-47.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9.7%. 

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "מטריקס ממשיכה בתנופת הגידול בכל המדדים המרכזיים, תוך התאמה מתמדת של תחומי פעילותינו לתחומים הצומחים והמניבים ולתנאי השוק המשתנים במהירות. בשנים האחרונות אנו צופים בשינוי במודלים עסקיים בשוק כמו המעבר מרכישת מערכות On-Prem למודל ענן וכניסת טכנולוגיות חדשות דוגמת מובייל, כלים אנליטיים מתקדמים וביג דאטה, IoT, בינה מלאכותית/Machine Learning, פתרונות מניעת הונאות והתאמה לרגולציה, פתרונות סייבר ועוד. זאת במקביל לצמיחה דרמטית של עולם הסטארט אפים ואתגרים הקשורים למחסור במומחי הטכנולוגיה. היכולת שלנו להשקיע בזמן הנכון בטכנולוגיות צומחות ובפתרונות התואמים את צרכי השוק המשתנים, ובמקביל לצאת מתחומים לא צומחים או לא רווחיים, מאפיינת את מטריקס מאז ומתמיד. הרבעון האחרון, שכלל את חודשי הקיץ והחגים, היה מאתגר ולכן אנו גאים במיוחד להציג גידול של כ- 14% בהכנסות מגזר שירות התוכנה וערך מוסף בישראל ושל כ- 33.2% ברווח התפעולי במגזר זה".

 

מניית מטריקס מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מחלבות גד
צילום: מחלבות גד

מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל

החברה גייסה 280 מיליון שקל בהנפקה שנרשמה בביקושי יתר של פי שלושה; כ־210 מיליון יוזרמו להשקעות ולפירעון חוב, ו־70 מיליון ממכירת מניות של גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל ומגדל.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחלבות גד הנפקה

מחלבות גד, אחת מיצרניות הגבינות המובילות בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקת המניות שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף", מה שמציב את שוויה לאחר ההנפקה על 935 מיליון שקל.


הביקושים להנפקה חצו את רף 900 מיליון שקל, פי שלושה מסכום הגיוס. בסופו של דבר, כ־210 מיליון שקל יוזרמו ישירות לחברה להרחבת פעילותה ולפירעון חובות, ואילו 70 מיליון שקל גויסו ממכירת מניות של בעלי עניין – קרן גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. בין הרוכשים בהנפקה נמנו שמות בולטים בשוק ההון המקומי: מור, ילין לפידות, מיטב, כלל ואנליסט. עבורם, מדובר בחשיפה לחברה בעלת נתח משמעותי בשוק הגבינות, אשר מציגה צמיחה מתמשכת ורווחיות עולה בשנים האחרונות. עזרא כהן, מייסד החברה, שבידיו היה חצי מהמניות טרם ההנפקה, בחר שלא למכור מניות, כשהוא מחזיק כ־40% מהמניות.


הגיוס הנוכחי מהווה שלב נוסף בתוכנית הצמיחה של מחלבות גד. עיקר הכספים שייכנסו לקופת החברה – כ־200 מיליון שקל – צפויים להיות מופנים להשקעה במחלבה החדשה ובמרכז הלוגיסטי שמוקמים בתימורים. הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הייצור של החברה ל־25 אלף טון בשנה, ולהגדיל משמעותית את המכירות והרווחיות עד סוף העשור.


בנוסף, חלק מהתמורה צפוי לשמש לפירעון מסגרות אשראי בהיקף של כ־115 מיליון שקל ולמימוש תוכניות נדל"ן. כך למשל, כהן מתכנן להסב את הקרקע עליה יושבת המחלבה הוותיקה בבת ים לטובת הקמת מגדל בן 35 קומות.


החברה, שהוקמה ב־1985, מחזיקה כיום בנתח של כ־6% משוק החלב המקומי. עם זאת, היא שחקן מוביל בתחומים ייחודיים: 37% מנתח שוק הגבינות המלוחות, 32% בקטגוריית הלאבנה, 29% בגבינות מיוחדות ו־19% בגבינות שמנת. מגוון המוצרים כולל גבינות בקר, עיזים וכבשים, לצד יוגורטים, רטבים וקינוחים.