בעקבות תחקיר כלבוטק: בקשה לתביעה ייצוגית ב-100 מיליון שקל נגד 'תנובה'

רות קוליאן, האישה החרדית בת ה-31, שהגישה את הייצוגית טוענת בין היתר - "אילו הרבנים היו מודעים להתעללות , הם לבטח לא היו מעניקים את דרגת הכשרות המחמירה שהם נותנים לתנובה"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד תנובה והחברה-הבת שלה "אדום אדום, הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה הוגשה בעקבות התחקיר בתוכנית טלוויזיה כלבוטק, שבו נחשפה ההתעללות של עובדי בית המטבחיים בבקר.

התובעת, רות קוליאן, אישה חרדית בת 31, טוענת באמצעות עו"ד האני טנוס כי החברות מפרות את חוק צער בעלי חיים, את תקנות הובלת הבהמות וסטנדרטים בינלאומיים מוסמכים. בנוסף היא טוענת שאילו הרבנים המעניקים את הכשרות לתנובה היו מודעים להתעללות שעוברים בעלי החיים, "הם לבטח לא היו מעניקים את דרגת הכשרות המחמירה שהם נותנים לתנובה".

לטענת קוליאן, תנובה מטעה את הצרכנים שסבורים כי שחיטת הבקר נעשית באופן מבוקר בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ובהתאם לחוק ולתקנות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מוטי לייבנר 09/12/2012 19:52
    הגב לתגובה זו
    החברה הזו פשוט בושה למשק הישראלי. התעללות בבעלי חיים, מחירי הקוטג', שערוריית הסיליקון, בונוסים מופקעים לבכירים, פשוט עולם שלישי ! לא לקנות תנובה. יש מספיק תחליפים הן לביצים הן לבשר הן לירקות הקפואים וכמובן לדברי החלב. לא לקנות תנובה !!!!!
  • מישהו ראה איך חיים העופות שאתם שמים על המנגל שלכם? (ל"ת)
    כולכם מתחסדים וצבועי 09/12/2012 21:10
    הגב לתגובה זו
  • שרית 09/12/2012 21:32
    זה הופך את זה ליותר טוב. שחיטה צריכה להיות ללא התעללות מוקדמת!! הומניות! אנושיות!
  • 8.
    אבי 09/12/2012 19:48
    הגב לתגובה זו
    חבורה של חלאות מתעללים בבעלי חיים צריך לעשות להם מה שהם עשו לחיות כל הכבוד לך
  • 7.
    התחקיר הראה דברים מזעזעים (ל"ת)
    טוב מאוד 09/12/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עופרה 09/12/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    הוזה החרדית הזו, באמת לא מבינה דבר, הרבנים ומשגיחי הכשרות לא שהם מעלימים עיין אלא שבכלל לא איכפת להם אך הגיע הפרה לשחיטה, להם יש כללים של השחיטה עצמה ובדיקה יענו אם הפרה חולה, ע'י ניפוח הריאות ובדיקה שאין בהם חור, זו הבעייה של כל מי שמאמין ששוחט הוא רופא. הרבנים למרות שאני לא צידם זה לא מענינם,זו מדיניות פסולה של מנהלי המפעל ותו לא.
  • 5.
    אביב 09/12/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    יותר מ100 מיליון ,,,פשוט לראות את מה שהולך שם זוועת גהינום ,לא יכולתי לגעת בבשר יותר ,,,פשוט להיות צמחוני לאחר שרואים איזה התעללות מחרידה .
  • 4.
    קשקוש 09/12/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    כסף פותר הכל . כשמשלמים הכל כשר ......
  • 3.
    יאיר 09/12/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    "החברה שהיא חלק מתשלובת תנובה מקפידנ על יצור איכותי בתקני האיכות הגבוהים ביותר בישראל.האיכות נשמרת לכל אורך התהליך, החל מן הבקר הגדל תחת פיקוח מתמיד בתנאים הטובים ביותר בלווי וטרינרי צמוד ותוך הקפדה על תזונה עשירה.תנאי גידול אלה הם שמקנים לבשר את הטעם המשובח והאיכות הגבוהה". "התהליך מלווה בפיקוח מתמיד של הרבנות הראשית, השירותים הוטרינריים משרד הבריאות וגופים מפקחים נוספים". אתם הבנתם את זה?
  • 2.
    מגיבה 09/12/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    אני הפסקתי לקנות בשר אדום אדום
  • 1.
    cmg 09/12/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    כאילו יש כאן רצן לעשות קופה.
  • לא צורך בקופה, צורך בענישה (ל"ת)
    ברוך 10/12/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.