איך לתכנן נכון כלכלית נופש ביוון לכל המשפחה?
סוף החורף הוא בדיוק הזמן שבו כדאי להתחיל לתכנן את חופשות האביב והקיץ. תכנון מוקדם יאפשר לכם ליהנות ממחירים מצוינים, גם ביעדים מבוקשים ובבתי מלון הנחשבים ליוקרתיים. כמו בכל שנה, גם בשנת 2019, נופש ביוון מככב כיעד תיירותי מושלם לכל המשפחה, המשלב פעילות לכל הגילאים - פעוטות, מתבגרים וסבתות. אז איפה מוצאים דילים ליוון? מה חשוב לדעת לפני שמתכננים נופש לכל בני המשפחה והאם שיטת הכל כלול באמת חוסכת לנו כסף?
כשחושבים על נופש ביוון, צריך להבין איזה אי יתאים למבנה המשפחתי שלכם
מה שטוב בקונספט של נופש ביוון, שזה שכל אי מתאים לסוג אחר של חופשה. כרתים למשל הוא אי מקסים וציורי שמתאים למשפחות, אך ספק אם זוגות צעירים ימצאו בו פעילות מספקת לארבעה או חמישה ימים. לעומת זאת, ילדים ובני נוער ייהנו בכרתים משלל פארקי המים האטרקטיביים, פעילויות תוססות של מועדוני ילדים ונוער בבתי המלון, מוזיקה חיה בחופי הים, אקווריום ענק עם כרישים, בריכות פתוחות לקהל בחינם ועוד. איים כמו פארוס או זקינטוס מתאימים לחבר'ה לפני צבא או לזוגות צעירים שמחפשים מסיבות, ספורט ימי, רכיבות על סוסים והרבה שמש, מוזיקה ואלכוהול. איים יוקרתיים כמו סנטוריני ומיקונוס מתאימים לזוגות בוגרים יותר שמחפשים שקט ושלווה, בלי מוזיקה רועמת או צווחות של ילדים שגולשים במגלשות מים. כשחושבים על נופש חייבים להבין לאן הולכים, ומה פרופיל הנופשים שם, ולא ללכת רק לפי המחיר או המבצע. דילים ליוון תמיד יש, ביניהם גם היעד שמתאים בדיוק לסוג החופשה שאתם מחפשים.
למה כולם מוצאים דילים ליוון ורק אתם תמיד משלמים מחירים מלאים?
אם אתם דוחים את הזמנת החופשה שלכם לרגע האחרון, אתם או תשלמו מחיר גבוה שמאפיין את חודשי הקיץ - או תיהנו ממחיר נמוך למדי – איזה שהוא מבצע של הרגע האחרון. הבעיה בדילים של הרגע האחרון זה שאתם לא יכולים להיות בטוחים שאכן יימצא לכם מקום, בטיסה או במלון, ואולי תצטרכו להתפשר על סוג החופשה. אם אתם יודעים מתי אתם רוצים לצאת לחופשה שלכם, אין סיבה שתדחו את ההזמנה לחודשים היקרים יותר, ותפספסו דילים ליוון שיכולים לעזור לכם לחסוך הרבה מאד כסף.
תכנון החופשה ביוון – האם שיטת הכל כלול אכן חוסכת לנו כסף?
החישוב הוא כזה: אם יש לכם ילדים קטנים, כדאי לכם לסגור הכל כלול. ילדים לא בהכרח אוהבים את האוכל המוגש להם במסעדות, במיוחד במדינה אחרת, כך שתמצאו את עצמכם מבזבזים הון על מנות שהוזמנו ולא נאכלו–בזבוז מיותר ומעצבן. בשיטת הכל כלול אתם יכולים להגיש להם מנות שונות רבות ולאפשר להם לטעום כמה שמתחשק להם, עד שישבעו. בנוסף, לא תצטרכו לשלם על ארטיקים, גלידות, פירות, כריכים ושתייה סביב הבריכה. אם הילדים שלכם כבר גדולים (אן שאתם טסים לבדכם), וותרו על "הכל כלול", וצאו לדגום את המסעדות המשובחות והטברנות התוססות שיש ליוון להציע לכם.
- חברה תשלם לסמנכ"ל לשעבר פדיון חופשה של 234 אלף ש'
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
