מכרז הרייטינג של כאן: 3 חברות ראש בראש, זוכה תוך 3 חודשים
אם לא יהיו דחיות יוצאות דופן, כבר בחודשיים שלושה הקרובים תיבחר החברה שתפעיל את מערך מדידת הרייטינג האחוד של תאגיד השידור הציבורי כאן. ל"ביז מדיה" נודע כי השבוע העפילו שלוש חברות, לפחות אחת בינלאומית, לשלב הסופי, לאחר שלפחות חמש חברות – ישראליות ובינלאומית - רכשו את חוברת המכרז.
בתאגיד השידור כאן מסרבים לחשוף את שמות החברות שהגיעו לישורת האחרונה. בישראל ישנן מספר חברות שעוסקות במדידת רייטינג. הראשונה היא קנטאר מדיה, גוף המדידה של הוועדה למדרוג, כך נראה שהיא לא יכולה להתמודד במכרז של כאן בשל ניגוד עניינים. חברה נוספת היא הסניף המקומי של נילסן, שהתמודד ב-2019 על מכרז ועדת המדרוג, והפסיד לקנטאר.
בנוסף ישנן שתי חברות טכנולוגיה שעוסקות במדידה. הראשונה היא MRL של היזם עומרי לוי והשנייה היא MBR של שי מימון, שהתעניינה באפשרות להתמודד במכרז יחד עם מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.
באוגוסט 2021 פרסם תאגיד השידור כאן את המכרז להפעלת מערך מדידה אחודה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל, על פיו, הספק הזוכה יצטרך לספק "שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו’), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו’), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו’), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו’) באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופת ההתקשרות הראשונית עם הזוכה במכרז, תהיה ל-34 חודשים, כך שיחד עם תקופה של חודשיים פיילוט, מדובר על שלוש שנים של התקשורת. כמו כן תהיה אפשרות להאריך את ההתקשרות לסך הכל שש שנים.
כזכור, תאגיד השידור הציבורי פרש מהוועדה למדרוג לפני כשלוש שנים, לאחר ביקורת שהטיח בה על כך שהמדידה אינה מהימנה משום שלא כוללת צפייה בכלל הכלים הדיגיטליים. כמו כן טענו בתאגיד כי המדידה גזענית משום ששיעורם של בתי האב מהמגזר הערבי בפיפל-מיטר נמוך ממספרם היחסי בציבור הכללי, וכי הוועדה נתונה למרותה של קשת.
בוועדה למדרוג ניסו לאורך השנים להחזיר את תאגיד השידור לחברות בוועדה, ובמשך תקופה אף הפיצו את נתוני הצפייה של כאן, אולם לפני מספר חודשים חדלו מכך. מהשבוע תפרסם הוועדה שוב את נתוני הצפייה של כאן 11 ושל ערוץ 14 - שאינם חברים בוועדה ואינם משלמים - אולם במתכונת של ממוצע שבועי.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
על פי הנתונים השבועיים שפורסמו אתמול, הרייטינג הממוצע של כאן 11 בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, בשעות הפריים-טיים (20:00-23:00) עמד על 3.7%. ממוצע הרייטינג של ערוץ 14 עמד על 1.3% בלבד, בניגוד לנתונים שהופצו באתרים כאלה ואחרים על ממוצעים של 3-4%.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
