נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock
פרסום ראשון

מכרז הרייטינג של כאן: 3 חברות ראש בראש, זוכה תוך 3 חודשים

פרסום ראשון: בצל הביקורת על נתוני הוועדה למדרוג, מכרז המדידה האחודה של התאגיד מתקדם לקראת הישורת האחרונה - בחירה בחברה שתספק נתוני צפייה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל
אלכסנדר כץ |

אם לא יהיו דחיות יוצאות דופן, כבר בחודשיים שלושה הקרובים תיבחר החברה שתפעיל את מערך מדידת הרייטינג האחוד של תאגיד השידור הציבורי כאן. ל"ביז מדיה" נודע כי השבוע העפילו שלוש חברות, לפחות אחת בינלאומית, לשלב הסופי, לאחר שלפחות חמש חברות – ישראליות ובינלאומית - רכשו את חוברת המכרז.

 

בתאגיד השידור כאן מסרבים לחשוף את שמות החברות שהגיעו לישורת האחרונה. בישראל ישנן מספר חברות שעוסקות במדידת רייטינג. הראשונה היא קנטאר מדיה, גוף המדידה של הוועדה למדרוג, כך נראה שהיא לא יכולה להתמודד במכרז של כאן בשל ניגוד עניינים. חברה נוספת היא הסניף המקומי של נילסן, שהתמודד ב-2019 על מכרז ועדת המדרוג, והפסיד לקנטאר.

בנוסף ישנן שתי חברות טכנולוגיה שעוסקות במדידה. הראשונה היא MRL של היזם עומרי לוי והשנייה היא MBR של שי מימון, שהתעניינה באפשרות להתמודד במכרז יחד עם מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.  

 

באוגוסט 2021 פרסם תאגיד השידור כאן את המכרז להפעלת מערך מדידה אחודה לטלוויזיה, רדיו ודיגיטל, על פיו, הספק הזוכה יצטרך לספק "שירותי מדידה אחודה מתוקפת סטטיסטית, אשר תשקף את צריכת התכנים ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. זאת באמצעות מדידה מדויקת, אמינה ומהימנה מכל ההיבטים (ובכלל זה בהיבט הסטטיסטי) של כלל גוני האוכלוסייה בישראל. המדידה תהיה של כמות, היקף, פרקי זמן של צריכת תכנים בקרב פאנל של נמדדים, בכל מכשיר צריכה (טלוויזיה, רדיו, מחשב, טלפון חכם וכו’), בכל פלטפורמת צריכה (כגון שידור לינארי, תוכן מוקלט וכו’), בכל דרכי הצריכה (צריכה ישירה, צריכה נדחית, בבית, OOH וכו’), ובכל שיטות ההפצה (כגון לווין, כבלים, אינטרנט וכו’) באופן שיתקבלו נתוני מדידה ומידע בנוגע לכל נמדד, ביחס לכל סוגי: תוכן, פלטפורמת צריכה (בתכני התאגיד ובתכנים האחרים ככל שניתן) וכן הלאה".

 

תקופת ההתקשרות הראשונית עם הזוכה במכרז, תהיה ל-34 חודשים, כך שיחד עם תקופה של חודשיים פיילוט, מדובר על שלוש שנים של התקשורת. כמו כן תהיה אפשרות להאריך את ההתקשרות לסך הכל שש שנים.

 

כזכור, תאגיד השידור הציבורי פרש מהוועדה למדרוג לפני כשלוש שנים, לאחר ביקורת שהטיח בה על כך שהמדידה אינה מהימנה משום שלא כוללת צפייה בכלל הכלים הדיגיטליים. כמו כן טענו בתאגיד כי המדידה גזענית משום ששיעורם של בתי האב מהמגזר הערבי בפיפל-מיטר נמוך ממספרם היחסי בציבור הכללי, וכי הוועדה נתונה למרותה של קשת.

 

בוועדה למדרוג ניסו לאורך השנים להחזיר את תאגיד השידור לחברות בוועדה, ובמשך תקופה אף הפיצו את נתוני הצפייה של כאן, אולם לפני מספר חודשים חדלו מכך. מהשבוע תפרסם הוועדה שוב את נתוני הצפייה של כאן 11 ושל ערוץ 14 - שאינם חברים בוועדה ואינם משלמים - אולם במתכונת של ממוצע שבועי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

על פי הנתונים השבועיים שפורסמו אתמול, הרייטינג הממוצע של כאן 11 בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, בשעות הפריים-טיים (20:00-23:00) עמד על 3.7%. ממוצע הרייטינג של ערוץ 14 עמד על 1.3% בלבד, בניגוד לנתונים שהופצו באתרים כאלה ואחרים על ממוצעים של 3-4%.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.