דיסני בידור מיקי מאוס
צילום: Istock

דיסני + בדרך: מה כולל שירות הסטרימינג שכובש את אמריקה?

28 מיליון מנויים בארצות הברית, בקנדה ובהולנד כנראה לא טועים: קטלוג שוברי הקופות, היצע הסדרות והמחיר הנמוך הופכים את שירות הסטרימינג החדש לאיום רציני על נטפליקס. מתי הוא צפוי לעשות עלייה? 
 

כל העיניים בתעשיית הסטרימינג מופנות בימים אלה לעבר דיסני פלוס - שירות הזרמת המדיה המדובר של חברת וולט דיסני, שהושק ב-12 בנובמבר אשתקד בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, באירוע שמומחי מדיה הגדירו אותו כ"אירוע ההשקה החשוב ביותר אי פעם".

המתח סביב כניסתו של דיסני פלוס לשוק הסואן, גבוה במיוחד כעת נוכח העובדה שלקראת סוף החודש הבא (מרץ 2020), השירות יהיה זמין גם בהודו וברוב מדינות מערב אירופה. התרחבות זו תהפוך אותו לאיום של ממש על המלכה נטפליקס, כמו גם על טוענות לכתר כמו אפל טי.וי פלוס, פיקוק, הולו, אמזון פריים, HBO Max והולו - שנמצאת בבעלות חלקית של דיסני.

בישראל, הצפי לנחיתה של דיסני פלוס הוא אמצע-סוף 2020, ולנוכח הנתונים המרשימים שמתפרסמים כעת, אפשר להניח שגם כאן הוא ייקלט בהצלחה ויגרום ללא מעט מנויי נטפליקס לעבור לשירות הסטרימינג החדש והמסעיר. 

המספרים של דיסני פלוס גדולים: ב-24 השעות הראשונות להשקת השירות בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, הצטרפו לא פחות מ-10 מיליון מנויים, ומאז נוספו עוד 18.6 מיליון. בהתאם, "דיסני פלוס" היה המונח המחופש ביותר בגוגל במדינות הללו בשנת 2019, כך על פי גוגל טרנדז, וסדרת המקור של השירות, "המנדלוריאן", הפכה לתופעת פופ כלל עולמית.

במילים אחרות, כניסתה של דיסני פלוס לשוק עשויה בהחלט לשנות את כללי המשחק בענף, שכן מדובר בגוף עשיר במיוחד עם קטלוג אינסופי של קלאסיקות קולנועיות וטלוויזיוניות - הן ברמת הארכיון והן ברמת ההפקות החדשות. סטאר וורז, פיקסאר, מארוול, אולפני דיסני ונשיונל גי'אוגרפיק עם רק חלק מנכסי המדיה הרבים והמגוונים של חברת העל.

נטפליקס, אגב, אחזה בבלעדיות על קטלוג שוברי הקופות של דיסני בין השנים 2016-2019, אולם אשתקד דיסני סירבה לחדש את החוזה עמה מטעמים ברורים, כך שמאז 2019, הסרטים החדשים שמפיקה דיסני מגיעים לדיסני פלוס.

באוגוסט הקרוב ישיק שירות הסטרימינג סדרת מארוול חדשה ומסקרנת בשם "הפלקון וחייל החורף" בכיכוב אנטוני מקיי וסבסטיאן סטאן. בנוסף, נוכח ההצלחה המסחררת של שירות הסטרימינג החדש, הוקדמה השקתה של סדרת הלייב אקשן "וונדה ויז'ן" עם אליזבת' אולסן לדצמבר הקרוב, לאחר שפורסם בתחילה שהיא תעלה בשנה הבאה. להבדיל מנטפליקס, דיסני פלוס לא מתכוונת לשחרר את כל הפרקים של סדרה חדשה בבת אחד, אלא פרק אחד בכל שבוע - מה שמהווה הימור, בהתחשב בשינויים שחלו בשנים האחרונות בהרגלי הצפייה, אך מנגד מותאם לאופי המשפחתי של מוצרי החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכלל, השירות נוח למי שיש לו ילדים בבית, שכן דוגמאות מייצגות לאפשרויות צפייה הן הסימפסונס (כל 30 העונות), צלילי המוזיקה, קפטן מארוול, מלקולם באמצע, הנוקמים, מלחמת הכוכבים, מלך האריות ובמבי.

נקודה חשובה נוספת לזכות דיסני פלוס היא עניין המחיר: בארצות הברית, מנוי עולה 7 דולר לחודש בלבד (או 70 דולר לשנה) - פחות מחצי ממחיר המנוי הצפוי של HBO Max ונמוך ממחיר המנוי לנטפליקס, שעומד על 9 דולר. מכיוון שגם הולו ואי.אס.פי.אן שייכות לדיסני, החברה מציעה ללקוחות טריפל לשלושת השירותים ב-13 דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איילה לבנה 18/02/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    מצפה לדיסני בכליון עינים. במחירים האלה הכי טוב גם וגם ובעקר למשפחות עם ילדים. אין ספק שהעולם עובר לסטרימינג. והכבלים בדרכם להיעלם. ובצדק. עולם ומלואו בסטרימינג וגם עלויות מצחיקות.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.