דיסני + בדרך: מה כולל שירות הסטרימינג שכובש את אמריקה?

28 מיליון מנויים בארצות הברית, בקנדה ובהולנד כנראה לא טועים: קטלוג שוברי הקופות, היצע הסדרות והמחיר הנמוך הופכים את שירות הסטרימינג החדש לאיום רציני על נטפליקס. מתי הוא צפוי לעשות עלייה? 
 

כל העיניים בתעשיית הסטרימינג מופנות בימים אלה לעבר דיסני פלוס - שירות הזרמת המדיה המדובר של חברת וולט דיסני, שהושק ב-12 בנובמבר אשתקד בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, באירוע שמומחי מדיה הגדירו אותו כ"אירוע ההשקה החשוב ביותר אי פעם".

המתח סביב כניסתו של דיסני פלוס לשוק הסואן, גבוה במיוחד כעת נוכח העובדה שלקראת סוף החודש הבא (מרץ 2020), השירות יהיה זמין גם בהודו וברוב מדינות מערב אירופה. התרחבות זו תהפוך אותו לאיום של ממש על המלכה נטפליקס, כמו גם על טוענות לכתר כמו אפל טי.וי פלוס, פיקוק, הולו, אמזון פריים, HBO Max והולו - שנמצאת בבעלות חלקית של דיסני.

בישראל, הצפי לנחיתה של דיסני פלוס הוא אמצע-סוף 2020, ולנוכח הנתונים המרשימים שמתפרסמים כעת, אפשר להניח שגם כאן הוא ייקלט בהצלחה ויגרום ללא מעט מנויי נטפליקס לעבור לשירות הסטרימינג החדש והמסעיר. 

המספרים של דיסני פלוס גדולים: ב-24 השעות הראשונות להשקת השירות בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, הצטרפו לא פחות מ-10 מיליון מנויים, ומאז נוספו עוד 18.6 מיליון. בהתאם, "דיסני פלוס" היה המונח המחופש ביותר בגוגל במדינות הללו בשנת 2019, כך על פי גוגל טרנדז, וסדרת המקור של השירות, "המנדלוריאן", הפכה לתופעת פופ כלל עולמית.

במילים אחרות, כניסתה של דיסני פלוס לשוק עשויה בהחלט לשנות את כללי המשחק בענף, שכן מדובר בגוף עשיר במיוחד עם קטלוג אינסופי של קלאסיקות קולנועיות וטלוויזיוניות - הן ברמת הארכיון והן ברמת ההפקות החדשות. סטאר וורז, פיקסאר, מארוול, אולפני דיסני ונשיונל גי'אוגרפיק עם רק חלק מנכסי המדיה הרבים והמגוונים של חברת העל.

נטפליקס, אגב, אחזה בבלעדיות על קטלוג שוברי הקופות של דיסני בין השנים 2016-2019, אולם אשתקד דיסני סירבה לחדש את החוזה עמה מטעמים ברורים, כך שמאז 2019, הסרטים החדשים שמפיקה דיסני מגיעים לדיסני פלוס.

באוגוסט הקרוב ישיק שירות הסטרימינג סדרת מארוול חדשה ומסקרנת בשם "הפלקון וחייל החורף" בכיכוב אנטוני מקיי וסבסטיאן סטאן. בנוסף, נוכח ההצלחה המסחררת של שירות הסטרימינג החדש, הוקדמה השקתה של סדרת הלייב אקשן "וונדה ויז'ן" עם אליזבת' אולסן לדצמבר הקרוב, לאחר שפורסם בתחילה שהיא תעלה בשנה הבאה. להבדיל מנטפליקס, דיסני פלוס לא מתכוונת לשחרר את כל הפרקים של סדרה חדשה בבת אחד, אלא פרק אחד בכל שבוע - מה שמהווה הימור, בהתחשב בשינויים שחלו בשנים האחרונות בהרגלי הצפייה, אך מנגד מותאם לאופי המשפחתי של מוצרי החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכלל, השירות נוח למי שיש לו ילדים בבית, שכן דוגמאות מייצגות לאפשרויות צפייה הן הסימפסונס (כל 30 העונות), צלילי המוזיקה, קפטן מארוול, מלקולם באמצע, הנוקמים, מלחמת הכוכבים, מלך האריות ובמבי.

נקודה חשובה נוספת לזכות דיסני פלוס היא עניין המחיר: בארצות הברית, מנוי עולה 7 דולר לחודש בלבד (או 70 דולר לשנה) - פחות מחצי ממחיר המנוי הצפוי של HBO Max ונמוך ממחיר המנוי לנטפליקס, שעומד על 9 דולר. מכיוון שגם הולו ואי.אס.פי.אן שייכות לדיסני, החברה מציעה ללקוחות טריפל לשלושת השירותים ב-13 דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איילה לבנה 18/02/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    מצפה לדיסני בכליון עינים. במחירים האלה הכי טוב גם וגם ובעקר למשפחות עם ילדים. אין ספק שהעולם עובר לסטרימינג. והכבלים בדרכם להיעלם. ובצדק. עולם ומלואו בסטרימינג וגם עלויות מצחיקות.
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.