דיסני בידור מיקי מאוס
צילום: Istock

דיסני + בדרך: מה כולל שירות הסטרימינג שכובש את אמריקה?

28 מיליון מנויים בארצות הברית, בקנדה ובהולנד כנראה לא טועים: קטלוג שוברי הקופות, היצע הסדרות והמחיר הנמוך הופכים את שירות הסטרימינג החדש לאיום רציני על נטפליקס. מתי הוא צפוי לעשות עלייה? 
 

כל העיניים בתעשיית הסטרימינג מופנות בימים אלה לעבר דיסני פלוס - שירות הזרמת המדיה המדובר של חברת וולט דיסני, שהושק ב-12 בנובמבר אשתקד בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, באירוע שמומחי מדיה הגדירו אותו כ"אירוע ההשקה החשוב ביותר אי פעם".

המתח סביב כניסתו של דיסני פלוס לשוק הסואן, גבוה במיוחד כעת נוכח העובדה שלקראת סוף החודש הבא (מרץ 2020), השירות יהיה זמין גם בהודו וברוב מדינות מערב אירופה. התרחבות זו תהפוך אותו לאיום של ממש על המלכה נטפליקס, כמו גם על טוענות לכתר כמו אפל טי.וי פלוס, פיקוק, הולו, אמזון פריים, HBO Max והולו - שנמצאת בבעלות חלקית של דיסני.

בישראל, הצפי לנחיתה של דיסני פלוס הוא אמצע-סוף 2020, ולנוכח הנתונים המרשימים שמתפרסמים כעת, אפשר להניח שגם כאן הוא ייקלט בהצלחה ויגרום ללא מעט מנויי נטפליקס לעבור לשירות הסטרימינג החדש והמסעיר. 

המספרים של דיסני פלוס גדולים: ב-24 השעות הראשונות להשקת השירות בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, הצטרפו לא פחות מ-10 מיליון מנויים, ומאז נוספו עוד 18.6 מיליון. בהתאם, "דיסני פלוס" היה המונח המחופש ביותר בגוגל במדינות הללו בשנת 2019, כך על פי גוגל טרנדז, וסדרת המקור של השירות, "המנדלוריאן", הפכה לתופעת פופ כלל עולמית.

במילים אחרות, כניסתה של דיסני פלוס לשוק עשויה בהחלט לשנות את כללי המשחק בענף, שכן מדובר בגוף עשיר במיוחד עם קטלוג אינסופי של קלאסיקות קולנועיות וטלוויזיוניות - הן ברמת הארכיון והן ברמת ההפקות החדשות. סטאר וורז, פיקסאר, מארוול, אולפני דיסני ונשיונל גי'אוגרפיק עם רק חלק מנכסי המדיה הרבים והמגוונים של חברת העל.

נטפליקס, אגב, אחזה בבלעדיות על קטלוג שוברי הקופות של דיסני בין השנים 2016-2019, אולם אשתקד דיסני סירבה לחדש את החוזה עמה מטעמים ברורים, כך שמאז 2019, הסרטים החדשים שמפיקה דיסני מגיעים לדיסני פלוס.

באוגוסט הקרוב ישיק שירות הסטרימינג סדרת מארוול חדשה ומסקרנת בשם "הפלקון וחייל החורף" בכיכוב אנטוני מקיי וסבסטיאן סטאן. בנוסף, נוכח ההצלחה המסחררת של שירות הסטרימינג החדש, הוקדמה השקתה של סדרת הלייב אקשן "וונדה ויז'ן" עם אליזבת' אולסן לדצמבר הקרוב, לאחר שפורסם בתחילה שהיא תעלה בשנה הבאה. להבדיל מנטפליקס, דיסני פלוס לא מתכוונת לשחרר את כל הפרקים של סדרה חדשה בבת אחד, אלא פרק אחד בכל שבוע - מה שמהווה הימור, בהתחשב בשינויים שחלו בשנים האחרונות בהרגלי הצפייה, אך מנגד מותאם לאופי המשפחתי של מוצרי החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכלל, השירות נוח למי שיש לו ילדים בבית, שכן דוגמאות מייצגות לאפשרויות צפייה הן הסימפסונס (כל 30 העונות), צלילי המוזיקה, קפטן מארוול, מלקולם באמצע, הנוקמים, מלחמת הכוכבים, מלך האריות ובמבי.

נקודה חשובה נוספת לזכות דיסני פלוס היא עניין המחיר: בארצות הברית, מנוי עולה 7 דולר לחודש בלבד (או 70 דולר לשנה) - פחות מחצי ממחיר המנוי הצפוי של HBO Max ונמוך ממחיר המנוי לנטפליקס, שעומד על 9 דולר. מכיוון שגם הולו ואי.אס.פי.אן שייכות לדיסני, החברה מציעה ללקוחות טריפל לשלושת השירותים ב-13 דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איילה לבנה 18/02/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
    מצפה לדיסני בכליון עינים. במחירים האלה הכי טוב גם וגם ובעקר למשפחות עם ילדים. אין ספק שהעולם עובר לסטרימינג. והכבלים בדרכם להיעלם. ובצדק. עולם ומלואו בסטרימינג וגם עלויות מצחיקות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.