פרסום ראשון

מכרז האוני' הפתוחה: אדלר, לעומק, ענבר וזרמון בשלב הבא

לאייס נודע כי אחד ממשרדי הפרסום שהתמודדו במכרז ולא עבר לשלב הבא הגיש מכתב תלונה להנהלת האוניברסיטה. התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים
משה בנימין |

המכרז על תקציב הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה מרכז סביבו עניין בשוק. לאייס נודע כי לפחות 10 משרדים ניגשו להתמודדות במכרז ו-5 עברו לשלב הבא. 4 מהם, על פי מידע שהגיע לידי אייס הם ענבר מרחב G, זרמון גרופ, לעומק התודעה ואדלר חומסקי שמטפל בתקציב בשנים האחרונות. 

תקציב הפרסום של האוניברסיטה יצא למכרז לפני כחודשיים, לאחר שב-4 השנים האחרונות טופל על ידי אדלר חומסקי, המשרד ש"ירש" אותו מידי פוגל אוגילבי שנסגר, במסגרת הסדר חוב בין הצדדים, שבתוכו נכלל גם תקציב האוניברסיטה. היקפו הכספי של התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים, ובמסמכי המכרז מציינת האוניברסיטה, כי בשנתיים האחרונות הוקצו עבור שירותי השיווק והפרסום כ-9 מיליון שקלים, שמתוכם נוהלו תחת ידיו של משרד הפרסום 4.5-5 מיליון שקלים בשנה.

לאייס נודע עוד כי אל הנהלת האוניברסיטה הפתוחה הועבר לאחרונה מכתב תלונה כנגד ועדת המכרזים, מצד אחד ממשרדי הפרסום שניגשו למכרז אך לא העפיל לשלב הבא. על פניו נראה שמדובר בתלונה על פסילה "טכנית" שנובעת מאי עמידה בתנאי הסף, שכן ועדת המכרזים העניקה למתמודדים ציונים לפי מדדי איכות ומחיר שעליהם קשה לערער.  

משקלי הציונים שניתנו להצעות המתמודדות נקבעו לפי חלוקה של 40% למחיר ו-60% לאיכות. בשלב א' נקבע ציון איכות לכל המציעים ועד 5 מציעים בעלי הציונים הגבוהים ביותר בשלב א' של האיכות עוברים, על פי כללי המכרז, לשלב ב' של האיכות. המציעים שיעברו לשלב ב' של האיכות, יתבקשו להגיש לאוניברסיטה מצגת קריאייטיב לפי בריף. 

בין תנאי הסף להתמודדות דרשה האוניברסיטה ותק של 3 שנים לפחות בשירותי שיווק ופרסום למגזר הכללי, הערבי והחרדי. האוניברסיטה תשקול לאשר במקרה זה ותק של מציע באמצעות קבלן משנה, לרבות חברה קשורה. כמו כן, להכיר בניסיון האישי של אדם שהוא בעליו של המשרד המתמודד ומנהלו הפעיל, כניסיון קביל. 

עוד דרשה האוניברסיטה ניסיון מוכח ב-3 השנים האחרונות שקדמו לפרסום המכרז במתן

שירותי שיווק ופרסום ללקוח אחד לפחות בהיקף של לפחות 5 מיליון שקלים, ומחזור כספי שלא יפחת מסך של 10 מיליון שקל, לכל שנה במשך 3 השנים האחרונות שקדמו למכרז. 

בשונה ממקרים אחרים, שבהם ההתקשרות עם הזוכה היא לשנה עם אופציות הארכה, במכרז זה, ההתקשרות תתחיל בחוזה ל-3 שנים עם אופציות הארכה עד ל-6 שנים מקסימום. כמו כן מציינת האוניברסיטה כי תיעזר בשירותיו של משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ' כיועץ לוועדת המכרזים בבדיקת ההצעות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בהליכי מכרז, מכאן האוניברסיטה מנועה מלהתייחס למידע שמפורסם בכתבה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.