האוניברסיטה הפתוחה
צילום: גדעון מרקוביץ
פרסום ראשון

מכרז האוני' הפתוחה: אדלר, לעומק, ענבר וזרמון בשלב הבא

לאייס נודע כי אחד ממשרדי הפרסום שהתמודדו במכרז ולא עבר לשלב הבא הגיש מכתב תלונה להנהלת האוניברסיטה. התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים
משה בנימין |

המכרז על תקציב הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה מרכז סביבו עניין בשוק. לאייס נודע כי לפחות 10 משרדים ניגשו להתמודדות במכרז ו-5 עברו לשלב הבא. 4 מהם, על פי מידע שהגיע לידי אייס הם ענבר מרחב G, זרמון גרופ, לעומק התודעה ואדלר חומסקי שמטפל בתקציב בשנים האחרונות. 

תקציב הפרסום של האוניברסיטה יצא למכרז לפני כחודשיים, לאחר שב-4 השנים האחרונות טופל על ידי אדלר חומסקי, המשרד ש"ירש" אותו מידי פוגל אוגילבי שנסגר, במסגרת הסדר חוב בין הצדדים, שבתוכו נכלל גם תקציב האוניברסיטה. היקפו הכספי של התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים, ובמסמכי המכרז מציינת האוניברסיטה, כי בשנתיים האחרונות הוקצו עבור שירותי השיווק והפרסום כ-9 מיליון שקלים, שמתוכם נוהלו תחת ידיו של משרד הפרסום 4.5-5 מיליון שקלים בשנה.

לאייס נודע עוד כי אל הנהלת האוניברסיטה הפתוחה הועבר לאחרונה מכתב תלונה כנגד ועדת המכרזים, מצד אחד ממשרדי הפרסום שניגשו למכרז אך לא העפיל לשלב הבא. על פניו נראה שמדובר בתלונה על פסילה "טכנית" שנובעת מאי עמידה בתנאי הסף, שכן ועדת המכרזים העניקה למתמודדים ציונים לפי מדדי איכות ומחיר שעליהם קשה לערער.  

משקלי הציונים שניתנו להצעות המתמודדות נקבעו לפי חלוקה של 40% למחיר ו-60% לאיכות. בשלב א' נקבע ציון איכות לכל המציעים ועד 5 מציעים בעלי הציונים הגבוהים ביותר בשלב א' של האיכות עוברים, על פי כללי המכרז, לשלב ב' של האיכות. המציעים שיעברו לשלב ב' של האיכות, יתבקשו להגיש לאוניברסיטה מצגת קריאייטיב לפי בריף. 

בין תנאי הסף להתמודדות דרשה האוניברסיטה ותק של 3 שנים לפחות בשירותי שיווק ופרסום למגזר הכללי, הערבי והחרדי. האוניברסיטה תשקול לאשר במקרה זה ותק של מציע באמצעות קבלן משנה, לרבות חברה קשורה. כמו כן, להכיר בניסיון האישי של אדם שהוא בעליו של המשרד המתמודד ומנהלו הפעיל, כניסיון קביל. 

עוד דרשה האוניברסיטה ניסיון מוכח ב-3 השנים האחרונות שקדמו לפרסום המכרז במתן

שירותי שיווק ופרסום ללקוח אחד לפחות בהיקף של לפחות 5 מיליון שקלים, ומחזור כספי שלא יפחת מסך של 10 מיליון שקל, לכל שנה במשך 3 השנים האחרונות שקדמו למכרז. 

בשונה ממקרים אחרים, שבהם ההתקשרות עם הזוכה היא לשנה עם אופציות הארכה, במכרז זה, ההתקשרות תתחיל בחוזה ל-3 שנים עם אופציות הארכה עד ל-6 שנים מקסימום. כמו כן מציינת האוניברסיטה כי תיעזר בשירותיו של משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ' כיועץ לוועדת המכרזים בבדיקת ההצעות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בהליכי מכרז, מכאן האוניברסיטה מנועה מלהתייחס למידע שמפורסם בכתבה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.