גבאי משיק את הקמפיין: ספי שקד וירון מרחב ינהלו את הפעילות
לאחר הפרידה המתוקשרת מציפי לבני, יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי משיק את קמפיין הבחירות ל-2019 תחת השם החדש-ישן של המפלגה העבודה. לאייס נודע כי מאחורי הקמפיין ומי שילווו את המפלגה במסע הבחירות הם איש הפרסום ירון מרחב מבעלי משרד הפרסום ענבר מרחב ולצידו ספי שקד, איש הקריאייטיב שמדי מערכת בחירות מחוזר על ידי המפלגות הגדולות, שישמש כמנהל הקריאייטיב הראשי.
לפני שעה קלה השיק גבאי את קמפיין הבחירות של מפלגת העבודה שעלה במקביל בשילוט חוצות ובדיגיטל. במשרד הפרסום ענבר מרחב מדגישים כי הפעילות של מרחב ושקד בקמפיין מפלגת העבודה מופרדת לחלוטין מפעילות המשרד ועובדיה. עם זאת, המשרד אחראי על רכש המדיה של המפלגה ויהיה זה שירכוש עבורה את שטחי הפרסום בחוצות, דיגיטל, עיתונות ועוד.
תחת מרחב שישמש כמנהל מטה ההסברה של העבודה ושקד שמונה למנהל הקריאייטיב הראשי נבנה צוות של כ-30 עובדים במטה המפלגה ביגאל אלון שכולל אנשי קופי, אסטרטגים, עורכים ועוד. הסנונית הראשונה מבחינת שוק החוצות שמועדפת בתקופת הבחירות היא פריסה משולשת על שלטי החוצות הדיגיטליים של חברת EDRI8 בבעלותם של טדי שגיא וקבוצת רייכמן ובניהולו של מאיר אדרי. הקמפיין עלה על מסכי החברה בנמל תל אביב, רמת החייל ובסינמה סיטי ראשל"צ.
- פרטנר: צמיחה מתונה אך עקבית גם ברבעון השלישי
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מימין: ספי שקד וירון מרחב. חוזרים לשתף פעולה
החיבור בין מרחב ושקד הוא סוג של סגירת מעגל לאחר שבעבר השניים היו שותפים במשרד הפרסום ענבר מרחב שקד לצידו של חן ענבר. במרוצת השנים, המשרד שצמח והפך לאחד מהבולטים בישראל פירק את השותפות ושקד המשיך לדרכו, התחילה למשרד נוסף - דרורי שלומי - ולאחר מכן פרש לגמרי מפעילות בשוק הפרסום הישראלי. במקביל פיתח שקד קריירה ענפה ועשירה של ייעוץ פוליטי בישראל ובעיקר בעולם לצדו של היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט.
במערכת הבחירות הקודמת שנערכה בישראל בשנת 2015 ליווה שקד את מפלגת ש"ס ואריה דרעי לאחר שהמפלגה עברה טלטלה עם פרישתו של אלי ישי. עוד לפני כן בבחירות 2013 ליווה שקד את מפלגת הבית היהודי שנכנסה לראשונה לחיים הפוליטיים בישראל ועשו זאת בסערה עם 12 מנדטים. ב-2008 שקד שיתף פעולה עם יורם באומן כמנהלי הקמפיין של מפלגת הליכוד.
בעברו של ירון מרחב משובצות גם כן לא מעט מערכות בחירות וייעוץ פוליטי. בבחירות 2013 ליווה מרחב את שאול מופז, על משבצת היועץ האסטרטגי שמגיע מענף הפרסום. בתחילה עשה זאת מרחב לצד ליאור חורב אך זה פרש במהלך הדרך ולא לקח חלק בקמפיין. מרחב ליווה את מופז עוד מימי ההכנות לפריימריז בקדימה כיועצו האישי הקרב ועד לכניסה לכנסת ב-2 מנדטים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 6.שי 08/01/2019 23:38הגב לתגובה זו2 מנדטים
- 5.ראובן 08/01/2019 19:15הגב לתגובה זועם כאלו יועצים הוא יירד מ-8 מנדטים ל-3 ויתחרה במרץ. האם הם המליצו לו על היפרדות מליבני? אם כן הם צריכים להיות מפוטרים מחר.
- 4.מתחייבים שיהיה משהו (לא סגורים כרגע על מה) (ל"ת)היחיד שיודע 08/01/2019 16:03הגב לתגובה זו
- 3.בוא נתאם ציפיות (ל"ת)נו באמת 07/01/2019 17:23הגב לתגובה זו
- 2.כותל 07/01/2019 14:04הגב לתגובה זוברור שזה גבאי והשנה 2019... הקווים הכחולים להדגשה לאו דווקא באורך המילים ואין אחידות. מתחייבים לשינוי נשמע קצת ארכאי... תייצרו תקווה ולא קדרות. לגבי הקומפוזיציה ומיקום לוגו העבודה, אפשר היה לבדוק עוד אופציות. בהצלחה!
- 1.ידעני 07/01/2019 13:35הגב לתגובה זולא למדו אותך את תורת הצמצום בשלט חוצות? אפשר להוריד את המילה בישראל וכלום לא ייגרע. ואיזו אסטרטגיה עלובה....שינוי? זו הבשורה. כולם יצהירו על זה. מאחר שגבאי טוען כי זה בינו לבין נתניהו, מדוע שלא תהיה אמיץ ותאמץ את זה בקמפיין: מתחייבים להחליף את נתניהו?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
