קשת מעלה הילוך עם 2025: מציעה חסות ראשית ב-5 מיליון ש'
דווקא בימים שבהם שוק הטלוויזיה הישראלי משדר אותות מצוקה וחירום, קשת מתכננת לצאת בקרוב עם אחד הפורמטים היומרניים והמושקעים שנראו בישראל אי פעם. הפורמט 2025 שפותח על ידי ארז טל ויורם זק מסתמן כהפקה בסדר גודל שלא נראתה בישראל ודומה יותר לפיתוח בקנה מידה בינ"ל. במקביל, כך נודע לאייס, קשת העלתה הילוך בשבועות האחרונים והחלה במגעים עם המפרסמים המובילים בישראל ובמרכזן ניסיונות לסגור את נותנת החסות הראשית לתכנית הריאליטי בתג מחיר חסר תקדים שעומד על כ-5 מיליון שקל.
חבילת החסות הראשית למגה-ריאליטי של קשת כוללת מטבע הדברים סל פרסום נרחב כגון פרסומות בזמן השידור, חסויות, פרסים, תוכן שיווקי, דיגיטל וברייק זהב. לאייס נודע כי בין היתר פנתה קשת לחברות HOT ובזק עם הצעה לשמש כנותנת החסות הראשית, ונראה כי המגעים עם בזק הם המתקדמים ביותר.
מעבר למגעים עם חברות התקשורת הגדולות על החסות הראשית, קשת כבר גייסה לתכנית החדשה מפרסמים נוספים שהביעו עניין בתכנית החדשה.
בקשת עובדים במרץ על הפורמט החדש, בעידן שאחרי 'האח הגדול' שעברה לידיים של רשת. הפורמט של טל וזק אמור להיות שדרוג של 'האח' ולהתכתב עם עולם המציאות המדומה, ולטובת כך כבר מוקם אולפן מתחם מיוחד בעיר יבנה, שכולל אולפן טלוויזיה, משרדי הפקה, ועוד. לאייס נודע עוד כי לטובת הצילומים, אמורה להיות מרושתת שכונה שלמה בעיר.
גורם בכיר משוק הפרסום אומר לאייס כי "התכונה בקשת מורגשת. נראה שכל עובדי קשת עובדים על הפורמט החדש במידור גבוה, כך שחוץ מהעובדה שזה יקרה ביבנה לא הרבה יודעים מה הולך להיות". לגבי העלות לפרק יש חילוקי דעות בין מספר גורמים: חלק טוענים שהוא יעמוד על פחות ממיליון שקלים, אחרים טוענים כי העלות עשויה להגיע לכ-2 מיליון שקלים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הנייר, נראה כי הדרישה של קשת לחסות ראשית ב-5 מיליון שקל היא אסטרונומית, אך אנשי מדיה שיודעים דבר או שניים על החזרת ההשקעה מסבירים לאייס כי ההימור הכספי של קשת על הפורמט החדש מחייב את המעורבות הגבוהה שלה ומגלם בתוכו ערובה לכך שהחברה תעשה ככל הניתן כדי שהפורמט יוכתר כהצלחה - ערובה שכזו אמורה להבטיח לנותן החסות הראשית זמן מסך וחשיפה גבוהים שיחזירו את ההשקעה.
אחרי שדוחותיהן של קשת ורשת נחשפו והצביעו על הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בעקבות פיצול ערוץ 2, פורמט כזה שההשקעה בו נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, הוא אתגר לא פשוט לקשת. ההכנסות לתכניות ענק של הערוצים, הצטמקו בשל הירידה הטבעית ברייטינג עם פיצול ערוץ 2, ועידן ה-40% צפייה הוא זיכרון עבר מתוק שנעלם כלא היה בעידן 3 ערוצים מסחריים.
בקשת בטח גם נזכרים בניסיון של ערוץ עשר להשיק פורמט בהשקעה גבוהה מאד, שכמעט ומוטט את הערוץ. מדובר כמובן בתכנית הריאליטי 'הדור הבא 24/7' שלטובתה נבנו אולפנים מיוחדים בבת ים, ועם רייטינג חד-ספרתי, התכנית הניבה הפסדים של כמעט 20 מיליון שקל לערוץ עשר ולשותף התוכן שלו, אתר וואלה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ועדיין, קשת נמצאת במקום אחר מערוץ עשר. לקשת יש זרועות הכנסה נוספות, כגון KI (קשת אינטרנשיונל, מ"ב) והדיגיטל, וגם פיננסית מצבה איתן הרבה יותר, על אף הפסדי קשת שצפויים להסתכם בסוף השנה בכ-30 מיליון שקלים, אחרי הפסד נקי של כ-118 מיליון שקלים ב-2017.
בקשת סירבו להגיב. מבזק נמסר: "לא על דברים מסוג זה או על עניינים מסחריים". מ-HOT טרם התקבלה תגובה.
- 7.... 11/02/2019 20:02הגב לתגובה זוהתכנית משעמת נורא
- 6.חיים 14/11/2018 09:28הגב לתגובה זולא סתם נטפליקס ואמזון פריים לא מחזיקות ריאליטי. הצופים פשוט לא רוצים לראות את החרא הזה יותר. למה לראות ריאליטי כשאתה יכול לראות אנשים אמיתיים עם החיים האמיתיים שלהם כל הזמן בלי הפסקה בכל ערוץ. פשוט הזיה שמישהו רוצה לשים כסף כל כך גדול על תוכנית כזאת מופלצת. לאנשים יש היום קשב של 30 שניות מי מוכן לשים על זה 5 מיליון שקלים?
- 5.טל האיש שיודע לעשות מיליונים מזבל (ל"ת)אברי 11/11/2018 15:41הגב לתגובה זו
- 4.דנה רון 25/10/2018 03:08הגב לתגובה זוזק? לא צופה.
- 3.אני הגבתי וכנראה זה לא לרוחכם (ל"ת)יצחק 23/10/2018 20:43הגב לתגובה זו
- 2.יצחק 23/10/2018 19:56הגב לתגובה זומי שחולב בנתיים זה ארז טל הבחור הפר למולטימליונר על סתם הוא לא שווה את זה ככה עשה נוחי דנקנר הלך לרבנים לקחו ממנו מיליונים וכשהתמוטט כולם ברחו .ככה עושה קשת נותנת לארס מיליונים וכשיגיעו לפשיטת רגל לא ימצאו אותו
- 1.קלקלנית שמחות 23/10/2018 17:41הגב לתגובה זובניית הלוקשיין וכל המסביב - 10-15 מ' ש"ח תשלום לפורמט טל+זק - כ 4 מ' ש"ח עלות הפקה לתוכנית - כמיליון ש"ח פרסום+יח"צ - כ 200,000 ש"ח בחודש וכל זאת תחת זכוכית המגדלת של אנדמול שמתה לתפוס ואפילו גרם של דימיון על מנת להגיש תביעה של 100 מ' ש"ח. וכן, הם ימצאו משהו דומה.
- שכחת 05/11/2018 20:29הגב לתגובה זומה עם החסויות והפרסומות? שכחת אותן והן משחקות תפקיד גדול מאוד במשחק הזה
- יאללה 23/10/2018 23:21הגב לתגובה זוקשת יודעת מה זה האח הגדול מא ועד ת והיא תדע איך לא לעשות אותו ככה. והרעיון שיש אנשים בתוך בית ומצלמים אותם 24 שעות + יש ערוץ יחודי רק בשביל זה, זה לא מקורי מבית ההפקות של אנדמול ואין להם על זה זכויות שכן יש מלא תכניות שעושי ברעיון זה שימוש.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
