כאן 11
צילום: יח"צ

בצל הביקורת על מינויים בתאגיד: טל פרייפלד תהיה סמנכ"ל TV

חצי שנה לאחר שמונתה למ"מ בעקבות עזיבת ליסה שילוח, ועדת האיתור בחרה במנהלת הפרוגרמינג של כאן. ברשימה המועמדים היו בכירים ומנוסים בתחום הטלוויזיה
אלכסנדר כץ | (11)

ועדת האיתור של תאגיד השידור הציבורי כאן, בחרה בטל פרייפלד לסמנכ"לית הטלוויזיה, פונקציה שלא מאוישת רשמית מאז חודש אפריל האחרון, בעקבות התפטרותה של ליסה שילוח. על פי פרסום בגלובס, פרייפלד גברה על 2 בכירים ומנוסים במרוץ לתפקיד – יונה ויזנטל שהיה העורך הראשי של רשות השידור ובמשך 15 שנה סמנכ"ל התוכן של yes; והילי חורב־קסוטו, שהייתה מנכ"לית ערוץ הילדים של RGE.

 

פרייפלד כלל לא התמודדה בהליך הראשוני של המרוץ לתפקיד, כשנבחרו שלושה שימשיכו ליישורת האחרונה: ויזנטל, חורב-קסוטו וגידי יהושע, שהחליט בסופו של דבר להסיר את מועמדותו לאחר הזימונים לשיחות אישיות.

 

באפריל האחרון פורסם באייס כי בתאגיד הוחלט למנות את פרייפלד לממלאת מקום סמנכ"ל הטלוויזיה, במקביל לעבודתה כמנהלת אגף הפרוגרמינג של התאגיד, אליו הצטרפה עם הקמת התאגיד. בפועל ההתמחות שלה היא פרוגרמינג ומחקר.

 

בראש ועדת איתור עומד מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, נגדו מופנות אצבעות מאשימות לגבי תרבות מינוי הבכירים בתאגיד, כפי שפורסם לאחרונה בתחקיר עיתון הארץ. קובלנץ הוא שהחליט על מינוייה כממלאת מקום, ומאד רצה לראותה כסמנכ"לית טלוויזיה. נקודה מעניינת נוספת: ויזנטל ששימש כעורך רשות השידור בעת פירוקה, רצה מאד את תפקיד מנכ"ל התאגיד בתקופה שלאחר הקמתה הרשמית, ואולם קובלנץ היה זה שמונה למנכ"ל ההקמה ובהמשך גם המשיך לנהל את התאגיד לאחר שהושק במאי 2017.

 

בכל מקרה, החלטה של ועדת האיתור צריכה לקבל את אישור מועצת תאגיד השידור הציבורי, אולם הערכה היא כי מהלך כזה לא ייתקל בבעיות בקרב חברי המועצה, למרות הביקורת שהטיחו בקובלנץ לאחר חשיפת התנהלות התאגיד והרשימות השחורות – כפי שעלה באותו תחקיר בהארץ.

 

מתאגיד השידור כאן נמסר: "טל פרייפלד היא מנהלת מקצועית, מוכשרת ובעלת ניסיון מוכח ורב שנים במגוון תפקידים בתחום התקשורת. היא נבחרה כמועמדת המתאימה ביותר לתפקיד על ידי ועדת איתור בהליך שעומד בכל כללי המנהל התקין. אחרי השקה מוצלחת של לוח שידורים חדש בתום המונדיאל, נמשיך לצעוד קדימה להישגים עם עשרות הפקות חדשות בדרך בתחומי הדוקו, הדרמה והתרבות - בהשקעה בתוכן ישראלי שלא נראתה כמוה בשידור הציבורי".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ליאל 03/09/2018 11:40
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
  • 7.
    עוד פרק בסדרה קובלנץ וחברים (ל"ת)
    הכל תפור 03/09/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    טל מצוינת - חכמה, מהירה, מסורה וחושבת על טובת הציבור (ל"ת)
    מבפנים 02/09/2018 21:24
    הגב לתגובה זו
  • הציבור 04/09/2018 22:17
    הגב לתגובה זו
    כספי ציבור, ראוי שינוהלו בידי אדם עם כישורים מתאימים ונסיון מתאים. זאת טובת הציבור.
  • של טל לכך שמונתה לתפקיד שאינו נמנה על תחומי מומחיותה. (ל"ת)
    אין קשר בין מעלותיה 03/09/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ינטי פרזי 02/09/2018 19:14
    הגב לתגובה זו
    מה שויזנבלוף יודע לעשות זה בעיקר להוציא אוויר חם והרבה אוויר, הוא לא דמות ניהולית הוא קוריוז ואין מחלוקת שהוא נכשל בתקופה הקצרה שבה הוא היה מנהל מיוחד ברשות השידור. האיש בועה, בלוף. נפילה. בלון אוויר.
  • 4.
    יוסי 02/09/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    בתאגיד אין מכרזים, יש רק מינויים שמתקבלים פה אחד, הפה של הדיקטטור. ככה מתנהלת דיקטטורה והתאגיד הוא דיקטטורה. כל קשר בין התאגיד ובין מנהל תקין פשוט לא קיים. אין מינוי אחד שלא נקבע אך ורק לפי קרבתו של הנבחר למנהיג ומידת נאמנותו למנהיג. זהו.
  • 3.
    אין מוכשרת ממנה. (ל"ת)
    סתם אחת 02/09/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בהצלחה 02/09/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    גאונה, חדה, חריפה - אוהבים אותך מאוד!!
  • 1.
    קובלנץ מקיף עצמו בננסים ולא במקצועיים (ל"ת)
    ביזיון 02/09/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
  • להפך, לא נכנע לרעשי רקע של אנשים קטנים. (ל"ת)
    אחת שיודעת 02/09/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.