כאן 11
צילום: יח"צ

בצל הביקורת על מינויים בתאגיד: טל פרייפלד תהיה סמנכ"ל TV

חצי שנה לאחר שמונתה למ"מ בעקבות עזיבת ליסה שילוח, ועדת האיתור בחרה במנהלת הפרוגרמינג של כאן. ברשימה המועמדים היו בכירים ומנוסים בתחום הטלוויזיה
אלכסנדר כץ | (11)

ועדת האיתור של תאגיד השידור הציבורי כאן, בחרה בטל פרייפלד לסמנכ"לית הטלוויזיה, פונקציה שלא מאוישת רשמית מאז חודש אפריל האחרון, בעקבות התפטרותה של ליסה שילוח. על פי פרסום בגלובס, פרייפלד גברה על 2 בכירים ומנוסים במרוץ לתפקיד – יונה ויזנטל שהיה העורך הראשי של רשות השידור ובמשך 15 שנה סמנכ"ל התוכן של yes; והילי חורב־קסוטו, שהייתה מנכ"לית ערוץ הילדים של RGE.

 

פרייפלד כלל לא התמודדה בהליך הראשוני של המרוץ לתפקיד, כשנבחרו שלושה שימשיכו ליישורת האחרונה: ויזנטל, חורב-קסוטו וגידי יהושע, שהחליט בסופו של דבר להסיר את מועמדותו לאחר הזימונים לשיחות אישיות.

 

באפריל האחרון פורסם באייס כי בתאגיד הוחלט למנות את פרייפלד לממלאת מקום סמנכ"ל הטלוויזיה, במקביל לעבודתה כמנהלת אגף הפרוגרמינג של התאגיד, אליו הצטרפה עם הקמת התאגיד. בפועל ההתמחות שלה היא פרוגרמינג ומחקר.

 

בראש ועדת איתור עומד מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, נגדו מופנות אצבעות מאשימות לגבי תרבות מינוי הבכירים בתאגיד, כפי שפורסם לאחרונה בתחקיר עיתון הארץ. קובלנץ הוא שהחליט על מינוייה כממלאת מקום, ומאד רצה לראותה כסמנכ"לית טלוויזיה. נקודה מעניינת נוספת: ויזנטל ששימש כעורך רשות השידור בעת פירוקה, רצה מאד את תפקיד מנכ"ל התאגיד בתקופה שלאחר הקמתה הרשמית, ואולם קובלנץ היה זה שמונה למנכ"ל ההקמה ובהמשך גם המשיך לנהל את התאגיד לאחר שהושק במאי 2017.

 

בכל מקרה, החלטה של ועדת האיתור צריכה לקבל את אישור מועצת תאגיד השידור הציבורי, אולם הערכה היא כי מהלך כזה לא ייתקל בבעיות בקרב חברי המועצה, למרות הביקורת שהטיחו בקובלנץ לאחר חשיפת התנהלות התאגיד והרשימות השחורות – כפי שעלה באותו תחקיר בהארץ.

 

מתאגיד השידור כאן נמסר: "טל פרייפלד היא מנהלת מקצועית, מוכשרת ובעלת ניסיון מוכח ורב שנים במגוון תפקידים בתחום התקשורת. היא נבחרה כמועמדת המתאימה ביותר לתפקיד על ידי ועדת איתור בהליך שעומד בכל כללי המנהל התקין. אחרי השקה מוצלחת של לוח שידורים חדש בתום המונדיאל, נמשיך לצעוד קדימה להישגים עם עשרות הפקות חדשות בדרך בתחומי הדוקו, הדרמה והתרבות - בהשקעה בתוכן ישראלי שלא נראתה כמוה בשידור הציבורי".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ליאל 03/09/2018 11:40
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
  • 7.
    עוד פרק בסדרה קובלנץ וחברים (ל"ת)
    הכל תפור 03/09/2018 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    טל מצוינת - חכמה, מהירה, מסורה וחושבת על טובת הציבור (ל"ת)
    מבפנים 02/09/2018 21:24
    הגב לתגובה זו
  • הציבור 04/09/2018 22:17
    הגב לתגובה זו
    כספי ציבור, ראוי שינוהלו בידי אדם עם כישורים מתאימים ונסיון מתאים. זאת טובת הציבור.
  • של טל לכך שמונתה לתפקיד שאינו נמנה על תחומי מומחיותה. (ל"ת)
    אין קשר בין מעלותיה 03/09/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ינטי פרזי 02/09/2018 19:14
    הגב לתגובה זו
    מה שויזנבלוף יודע לעשות זה בעיקר להוציא אוויר חם והרבה אוויר, הוא לא דמות ניהולית הוא קוריוז ואין מחלוקת שהוא נכשל בתקופה הקצרה שבה הוא היה מנהל מיוחד ברשות השידור. האיש בועה, בלוף. נפילה. בלון אוויר.
  • 4.
    יוסי 02/09/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    בתאגיד אין מכרזים, יש רק מינויים שמתקבלים פה אחד, הפה של הדיקטטור. ככה מתנהלת דיקטטורה והתאגיד הוא דיקטטורה. כל קשר בין התאגיד ובין מנהל תקין פשוט לא קיים. אין מינוי אחד שלא נקבע אך ורק לפי קרבתו של הנבחר למנהיג ומידת נאמנותו למנהיג. זהו.
  • 3.
    אין מוכשרת ממנה. (ל"ת)
    סתם אחת 02/09/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בהצלחה 02/09/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    גאונה, חדה, חריפה - אוהבים אותך מאוד!!
  • 1.
    קובלנץ מקיף עצמו בננסים ולא במקצועיים (ל"ת)
    ביזיון 02/09/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
  • להפך, לא נכנע לרעשי רקע של אנשים קטנים. (ל"ת)
    אחת שיודעת 02/09/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.