ענבר מרחב. ירון מרחב וחן ענבר
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

אפקט דומינו? ענבר מרחב לא בקקטוס: "דורשת משאבים רבים"

במשרד מסבירים כי סיבת הפרישה נעוצה במשאבים שהתחרות דורשת. הנהלת הקקטוס בתגובה: "מחיר של 850 שקלים להגשה לא עולה בקנה אחד עם הטענה שההגשה יקרה"
משה בנימין | (1)

עוד ועוד משרדים מפנים עורף לתחרות הקריאייטיב של תעשיית הפרסום הישראלית. לאחר שפורסם לראשונה באייס על פרישת יהושע TBWA ועל כך שמקאן תל אביב לא יתמודד שנה שנייה ברציפות, גם משרד הפרסום ענבר מרחב G הודיע היום (יום א') כי לא ישתתף בתחרות השנה. 

בשונה ממשרדים אחרים שבשל גודלם "נבלעים" בתוך תחרות הקקטוס, ענבר מרחב G שאינו נמנה על משרדי הענק, רשם בשנתיים האחרונות הצלחות נאות. ב-2016 זכה המשרד בגרנד קקטוס בדיגיטל על המהלך לנורופן, בנוסף ל-3 זכיות נוספות (זהב, כסף, ארד) וב-2017 זכה במהלך הרדיו הטוב ביותר עבור התשדירים לסטימצקי וכן בזהב בקטגוריית ה-PR ועוד. 

במשרד הפרסום מסבירים כי סיבת הפרישה מהתחרות נעוצה במשאבים שאותם היא דורשת: "למה אנחנו בעצם לא ניגשים? למרות הצלחות לא מבוטלות (במיוחד לנוכח גודל המשרד) ואחרי בדיקה מעמיקה, הגענו למסקנה שמידת ההשקעה בתחרות אינה עומדת בקנה אחד למידת הרווח שניתן להפיק ממנה. ההגשות לתחרות קקטוס הזהב מייצרות השקעה של משאבים רבים. את המשאבים האלה החלטנו לנתב לטובת הלקוחות שלנו".

 

עם פרישת ענבר מרחב G, מקאן תל אביב, יהושע TBWA, אברהם וראובני פרידן (שמזה שנים לא מתמודד בתחרויות פרסום בארץ או בעולם), מארגני תחרות הקקטוס שמשותפת לאיגוד השיווק והפרסום יידרשו לבחון אם והיכן טעו בדרך שהובילה משרדים רבים לנטוש אותה.  

מהנהלת הקקטוס נמסר בתגובה כי "מי שרוצה להשקיע בלקוחות, רצוי שיחשוב איך תחרות שמוקירה קראייטיב משפיעה על לקוחות, ועל האמונה שלהם, שקראייטיב טוב תורם לקידום המותג. ולטענות על העלות של התחרות - המחיר של 850 שקלים (ל-5 העבודות הראשונות, מ"ב) להגשה לא עולה בקנה אחד עם הטענה שההגשה יקרה". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 29/07/2018 17:53
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות שצריכים להתרשם מאיכות העבודות והתוצרים נמצאים בקבוצת מנהלי שיווק מצייצים ולא באיגוד שאינו רלבנטי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.