אפקט דומינו? ענבר מרחב לא בקקטוס: "דורשת משאבים רבים"
עוד ועוד משרדים מפנים עורף לתחרות הקריאייטיב של תעשיית הפרסום הישראלית. לאחר שפורסם לראשונה באייס על פרישת יהושע TBWA ועל כך שמקאן תל אביב לא יתמודד שנה שנייה ברציפות, גם משרד הפרסום ענבר מרחב G הודיע היום (יום א') כי לא ישתתף בתחרות השנה.
בשונה ממשרדים אחרים שבשל גודלם "נבלעים" בתוך תחרות הקקטוס, ענבר מרחב G שאינו נמנה על משרדי הענק, רשם בשנתיים האחרונות הצלחות נאות. ב-2016 זכה המשרד בגרנד קקטוס בדיגיטל על המהלך לנורופן, בנוסף ל-3 זכיות נוספות (זהב, כסף, ארד) וב-2017 זכה במהלך הרדיו הטוב ביותר עבור התשדירים לסטימצקי וכן בזהב בקטגוריית ה-PR ועוד.
במשרד הפרסום מסבירים כי סיבת הפרישה מהתחרות נעוצה במשאבים שאותם היא דורשת: "למה אנחנו בעצם לא ניגשים? למרות הצלחות לא מבוטלות (במיוחד לנוכח גודל המשרד) ואחרי בדיקה מעמיקה, הגענו למסקנה שמידת ההשקעה בתחרות אינה עומדת בקנה אחד למידת הרווח שניתן להפיק ממנה. ההגשות לתחרות קקטוס הזהב מייצרות השקעה של משאבים רבים. את המשאבים האלה החלטנו לנתב לטובת הלקוחות שלנו".
עם פרישת ענבר מרחב G, מקאן תל אביב, יהושע TBWA, אברהם וראובני פרידן (שמזה שנים לא מתמודד בתחרויות פרסום בארץ או בעולם), מארגני תחרות הקקטוס שמשותפת לאיגוד השיווק והפרסום יידרשו לבחון אם והיכן טעו בדרך שהובילה משרדים רבים לנטוש אותה.
מהנהלת הקקטוס נמסר בתגובה כי "מי שרוצה להשקיע בלקוחות, רצוי שיחשוב איך תחרות שמוקירה קראייטיב משפיעה על לקוחות, ועל האמונה שלהם, שקראייטיב טוב תורם לקידום המותג. ולטענות על העלות של התחרות - המחיר של 850 שקלים (ל-5 העבודות הראשונות, מ"ב) להגשה לא עולה בקנה אחד עם הטענה שההגשה יקרה".
- 1.אמיר 29/07/2018 17:53הגב לתגובה זוהלקוחות שצריכים להתרשם מאיכות העבודות והתוצרים נמצאים בקבוצת מנהלי שיווק מצייצים ולא באיגוד שאינו רלבנטי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
