אחרי שמקאן צירף את תקציב רמי לוי - טיב טעם יצאה למכרז
חודשים ספורים לאחר שמשרד הפרסום מקאן תל אביב החל לטפל רשמית בתקציב הפרסום של רשת קמעונאות המזון רמי לוי, תקציב הפרסום של טיב טעם שטופל במשרד יוצא למכרז - כך נודע לאייס.
היציאה של 'טיב טעם' למכרז, שנתיים לאחר שבחרה במקאן לטיפול בתקציב הייתה צפויה ומתבקשת לאחר שהמשרד נקשר בקשרים מסחריים עם 'רמי לוי'. לאייס נודע כי מאחורי הקלעים, מקאן הציעה ל'טיב טעם' להשאיר את התקציב במשרד תחת הבטחה שזה יטופל בהפרדה מוחלטת מזה של 'רמי לוי', במתכונת "חומות סיניות". ההצעה שעברה את אישור רמי לוי שלא הביע התנגדות, סורבה על ידי אנשי טיב טעם שהעדיפו לצאת לשוק ולחפש משרד אחר נטול תקציב מתנגש בתחום קמעונאות המזון.
על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של טיב טעם עמד ב-2017 על כ-13 מיליון שקלים במחירי מחירון. בפועל, מדובר בכ-4 מיליון שקלים במחיר ריאלי, שרובם הופנו לפרסום בדיגיטל. ב-2018 כבר צמח התקציב ל-19 מיליון שקל במחירי מחירון, מתחילת השנה בלבד ועד לנקודת זמן זו. בנוסף שינתה החברה את תמהיל המדיה כשהפנתה את חלק הארי לטלוויזיה.
ההליך המכרזי של בחירת המשרד הבא של טיב טעם יבוסס בעיקר על פגישות עם משרדים, ללא דרישה לפרזנטציה. נכון לעכשיו לאייס נודע כי בין המתמודדים LEAD Ogilvy ובאומן בר ריבנאי מקבוצת פובליסיס. בעבר, בטרם הגיע למקאן היה תקציב הפרסום בליאו ברנט מקבוצת פובליסיס שלא יתמודד עליו שוב.
רשת 'טיב טעם' (שנסחרת בבורסה) מוחזקת כיום על ידי חברת הארגז שבראשה עומד חגי שלום. הרשת נרכשה על ידו בשנת 2009 ובראשה עומד כמנכ"ל עדי כהן, חתנו (לשעבר) של שלום.
פרסומת הטלוויזיה האחרונה של טיב טעם במקאן
- 4.אינטרט צק 22/05/2018 14:29הגב לתגובה זונקמה מתוקה....
- 3.לקוח גרוע לכל משרד (ל"ת)יואב 22/05/2018 14:06הגב לתגובה זו
- 2.אגו של לקוח (ל"ת)אני 22/05/2018 13:34הגב לתגובה זו
- 1.דווקא עשו להם עבודה פצצה (ל"ת)יקיר 22/05/2018 12:18הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
