פרסום ראשון

אחרי שמקאן צירף את תקציב רמי לוי - טיב טעם יצאה למכרז

מאחורי הקלעים, מקאן הציעה לטיב טעם להשאיר את התקציב תחת הבטחה שיטופל בהפרדה מוחלטת מזה של רמי לוי, אך ברשת סירבו 
משה בנימין | (4)

חודשים ספורים לאחר שמשרד הפרסום מקאן תל אביב החל לטפל רשמית בתקציב הפרסום של רשת קמעונאות המזון רמי לוי, תקציב הפרסום של טיב טעם שטופל במשרד יוצא למכרז - כך נודע לאייס. 

היציאה של 'טיב טעם' למכרז, שנתיים לאחר שבחרה במקאן לטיפול בתקציב הייתה צפויה ומתבקשת לאחר שהמשרד נקשר בקשרים מסחריים עם 'רמי לוי'. לאייס נודע כי מאחורי הקלעים, מקאן הציעה ל'טיב טעם' להשאיר את התקציב במשרד תחת הבטחה שזה יטופל בהפרדה מוחלטת מזה של 'רמי לוי', במתכונת "חומות סיניות". ההצעה שעברה את אישור רמי לוי שלא הביע התנגדות, סורבה על ידי אנשי טיב טעם שהעדיפו לצאת לשוק ולחפש משרד אחר נטול תקציב מתנגש בתחום קמעונאות המזון. 

על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של טיב טעם עמד ב-2017 על כ-13 מיליון שקלים במחירי מחירון. בפועל, מדובר בכ-4 מיליון שקלים במחיר ריאלי, שרובם הופנו לפרסום בדיגיטל. ב-2018 כבר צמח התקציב ל-19 מיליון שקל במחירי מחירון, מתחילת השנה בלבד ועד לנקודת זמן זו. בנוסף שינתה החברה את תמהיל המדיה כשהפנתה את חלק הארי לטלוויזיה. 

ההליך המכרזי של בחירת המשרד הבא של טיב טעם יבוסס בעיקר על פגישות עם משרדים, ללא דרישה לפרזנטציה. נכון לעכשיו לאייס נודע כי בין המתמודדים LEAD Ogilvy ובאומן בר ריבנאי מקבוצת פובליסיס. בעבר, בטרם הגיע למקאן היה תקציב הפרסום בליאו ברנט מקבוצת פובליסיס שלא יתמודד עליו שוב. 

רשת 'טיב טעם' (שנסחרת בבורסה) מוחזקת כיום על ידי חברת הארגז שבראשה עומד חגי שלום. הרשת נרכשה על ידו בשנת 2009 ובראשה עומד כמנכ"ל עדי כהן, חתנו (לשעבר) של שלום. 

פרסומת הטלוויזיה האחרונה של טיב טעם במקאן

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אינטרט צק 22/05/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    נקמה מתוקה....
  • 3.
    לקוח גרוע לכל משרד (ל"ת)
    יואב 22/05/2018 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אגו של לקוח (ל"ת)
    אני 22/05/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דווקא עשו להם עבודה פצצה (ל"ת)
    יקיר 22/05/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.