ניר אמבר
צילום: בני בכר

מקאן ואלי: ניר אמבר יחליף את שני גרשי כסמנכ"ל קריאייטיב

אמבר, עד לאחרונה ב-LEAD יחליף את גרשי שמסיים שנתיים בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן ואלי
משה בנימין | (1)

לאחר שנתיים בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן ואלי, שני גרשי מסיים את תפקידו ומוחלף על ידי ניר אמבר, עד לאחרונה ב-LEAD - כך נודע לאייס.

כזכור, גרשי (41) הצטרף למקאן ואלי לאחר תקופה של שנה שבה לא החזיק בתפקיד רשמי במשרד פרסום והעניק שירותי פרילאנס באסטרטגיה וקריאייטיב. לפני כן שימש גרשי כסמנכ"ל קריאייטיב משותף לצד דני יעקובוביץ' בגיתם BBDO. בפועל סיים גרשי את תפקידו לפני כחודשיים וחצי, לטובת ניהול הקמפיין של אבי בוסקילה לראשות מפלגת מרצ, מול תמר זנדברג שניצחה בבחירות. העבודה לצד בוסקילה הייתה למעשה יריית הפתיחה של גרשי לקריירה עצמאית חדשה בייעוץ אסטרטגי וקריאייטיבי. 

אמבר מנגד, החל את דרכו ב-GPS ומשם לאחר שנתיים עבר ליהושע TBWA. ב-2012 עבר ל-LEAD בין הקמפיינים המוכרים שעליהם הוא חתום נמנים קמפיין יד חזקה לישראל של יד2, קמפיין הפרפר של ג"יידייט, בנק יהב עם אלי יצפאן, מודעת הכבשה המפליצה של טויוטה (פיינליסטית בפסטיבל ניו יורק) ועוד.

מאז יום הקמתו משרד הפרסום מקאן ואלי המשמש כשלוחת הדיגיטל הדרומית של מקאן תל אביב מנוהל על ידיד הדר גור אריה ומיכל רומי. הפרויקט הייחודי זוכה לרוח גבית רבה מצד חנה רדו, יד ימינו של אילן שילוח בקבוצת מקאן.

למרות הגידול בהיקפי הפעילות וכוח האדם של המשרד, אחת הבעיות שעימן מתמודד הואלי היא עדיין הקושי בגיוס עובדים בעלי ניסיון מחד, והתמודדות עם הנטישה לטובת חזרה למרכז של חלקם. בניסיון לעקוף את המכשול, מקאן ואלי החל בתכנית הכשרת עובדים לצעירים בוגרי לימודים אקדמיים שעושים את צעדיהם הראשונים בתעשיית הפרסום, כשהוא נעזר ב"תחנת האם" בתל אביב. במסגרת זו הוכשרו במהלך 4 השנים האחרונות כ-120 עובדים למקצועות הדיגיטל כשאת הכשרת המדיה חלקם עושים במקאן תל אביב ומשם ממשיכים להמשך ההכשרה במצפה רמון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מעניין 09/04/2018 11:53
    הגב לתגובה זו
    שתי מנכליות על מה ולמה?
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.