סרט רע: מספר הצופים בטקס האוסקר צנח השנה ב-20%

בטקס צפו 26.5 מיליון איש - הנתון הנמוך אי-פעם וירידה חדה ביחס ל-32.9 מיליון לפני שנה ולשיא של 46.5 מיליון בשנת 2000. גם בסופרבול נרשמה ירידה בצפייה 
אלכסנדר כץ | (3)

לתסריט כזה לא ציפו מארגני טקס האוסקר ה-90 במספר: על פי נתוני חברת המדרוג האמריקאית נילסן, עולה כי בטקס שנערך ביום ראשון (בישראל בלילה שבין ראשון לשני) צפו 26.5 מיליון איש, ירידה חדה ביחס לשנה שלפני כן, והנתון הנמוך ביותר עבור טקס האוסקר מאז ומעולם.

 

המשדר של רשת ABC שערך כ-4 שעות בהגשתו של ג'ימי קימל, הניב רייטינג של 18.9% (לשידור הישיר כולל צפייה נדחית עד סיומו של אותו יום) מול 22.4% שנה לפני כן, אז גם צפו במשדר 32.9 מיליון איש.

 

נתון השיא במיליון הנוכחי היה בשנת 2000, אז צפו במשרד הארוך 46.5 מיליון איש. ב-2014 צפו בו 43.7 מיליון. שנה לאחר מכן הוא ירד ל-37.3 מיליון, ומאז הוא במגמת ירידה – 34.4 מיליון ב-2016, 32.9 מיליון שנה שעברה ו-26.5 מיליון השנה. הנתון הנמוך עד כה לטקס היה בשנת 2008 – אז צפו בו 32 מיליון אמריקאים.

 

רק לפני חודש נערך הסופרבול – אירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, וגם הוא – כמו האוסקר – ספג ירידה חדה במספר הצופים בו השנה. הניצחון ההיסטורי של פילדלפיה איגלס על ניו אינגלנד פטריוטס בסופרבול ה-52, משך 103.4 מיליון צופים, ורייטינג של 47.7% עבור רשת NBC  ששידרה את המשחק. מדובר על ירידה של כמעט 7 מיליון צופים ביחס לשנה שעבר אז הניצחון הסופר-דרמטי של הפטריוטס על אטלנטה פלקונס משך לרשת FOX  כ-111.3 מיליון צופים ורייטינג של 48.8%.

נתון מעניין מגיע מתחום הדיגיטל: המשדר הועבר גם בסטרימינג וצפו בו 2.02 מיליון איש. ב-NBC מציינים כי מדובר ברייטינג הסופרבול הגבוה ביותר בסטרימינג, עם פיק של יותר מ-3 מיליון איש. אולי כאן נעוצה חלק מהסיבה לירידה החדה בצפייה בטלוויזיה במשדר הסופרבול וגם באוסקר: יותר צופים פונים לצפייה בסטרימינג ובדיגיטל, שלא נמדדים על ידי נילסן, כך שנתוני הצפייה במדיה המסורתית יורדים, אבל בפועל נודדים לאפיקים חדשים. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    כל דבר שהשמאל הפרוגרסיבי ייגע בו יגמור ככה (ל"ת)
    כי אנשים שפויים... 08/03/2018 03:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הוליבוד הצבועה והמאוסה נמאסה על כולם (ל"ת)
    יסמין 06/03/2018 19:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הייתי חייב להיכנס כד 06/03/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    נו באמת. חוץ מאלה שמשתתפים בו, הראו בחדשות כמה קקטעים ממנו ותהיתי לעצמי שזה ממש ממש ממש ממש משעממממממממממםםםםם
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.