עולם הפרסום עובר לשליטת הלקוח: כעת גם בתחום ההובלות
תחום הפרסום עבר אבולוציה משמעותית בשני העשורים האחרונים. מפרסום כללי, המותאם למכנה משותף של מרבית הלקוחות, עובר המפרסם למודל מבוסס לקוח – עד לרמת המיקרו. אם בעבר חברות פרסמו שרות כללי, היום השרות הוא מקומי ומותאם אישית לאופי הלקוח ולסוג השרות שהוא צורך.
אתר חדש מצא מענה למצוקה אמיתית בתחום הפרסום של חברות הובלה. פרסום כללי לכל האזורים כבר אינו עובד, ולעתים קמפיינים הכוללים התמקדות במעברים של דירות או בתים גדולים, מוצר בודד או משרד – מגיעים לקהל יעד בלתי ממוקד והולכים לאיבוד.
- שירות לקוחות אנושי: המפתח לבניית נאמנות לקוחות
- סיילספורס מכה את הצפי: רווח של 0.84 דולר למניה; עולה 4% באפטר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרסום ממוקד מבוסס לקוח
אתר חדש נותן מענה לצורכי הפרסום הממוקד של חברות ההובלה השונות בצורת פניה אישית לכל לקוח הדורש הובלה. הפרסום מתבצע בהתאם לפרמטרים כמו נקודת המוצא והיעד, כמות החפצים ומועד ההובלה. האתר מאפשר בניית מכרז אישי בין החברות, כאשר הלקוח מוצא באמצעותו את מבוקשו במהירות. כך כל לקוח מקושר למספר מובילים מומלצים באתר GetMoving וחברות ההובלה זוכות לפרסום ממוקד בנקודת הזמן הקריטית שבה הלקוחות זקוקים להובלה.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
מובילים מקצועיים בלבד
יתרון נוסף בפלטפורמה הייחודית שפיתחו יזמי "גט מובינג" הוא היכולת לקשר בין לקוחות המעוניינים בשירות איכותי לבין נותני שירותים מקצועיים בלבד בתחום ההובלה, המעסיקים מובילים בצורה חוקית וכוללים את כל הביטוחים הנדרשים הן לשלום העובד והן לשלום הריהוט המועבר. עוד יתרון שממנו נהנים הלקוחות המזמינים הובלה הוא מחיר מוסכם מראש, שאינו משתנה ביום ההובלה. כך, הן נותן השירות והן הלקוחות העוברים דירה מתאמים ציפיות, כאשר האתר, כצד שלישי, מתווך ומתעד את מהות ההובלה.
מי עומד מאחורי האתר?
האתר הוא פרי עבודה משותפת של שלושה שותפים – מגל מולנר, לירן פלד ושרון דודיאן, שלושה תושבי רמת גן שהחליטו לשנות את פני עולם ההובלות, להפוך אותו לשקוף ולאמין יותר ולפנות את הזמן של המשפחות העוברות דירה לאריזה ולתכנון החיים החדשים בבית שאליו הם עוברים.
ומי משלם?
השירות המיוחד ניתן ללקוחות האתר ללא תשלום, כאשר חברות ההובלה משלמות בעבור המנוי החודשי לשירות. למעשה, שירות זה דומה לשאר אתרי השוואת המחירים, שבהם הלקוחות יכולים להיחשף גם לנותני שירותים שלא הכירו באופן אישי מחברים ולהשוות בצורה ברורה בין השירותים השונים המוצעים להם מכל חברה.
לסיכום, כפי שציינו לעיל, עולם הפרסום משתנה והופך להיות ממוקד לקוח, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות לפילוח מדויק של קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולפרסום ממוקד שרות בנקודת הזמן שבה הלקוח צורך אותו. כעת, דמיינו כי היה ניתן להשתמש גם בשירותים משלימים נוספים להובלה, כמו ניקיון ואריזה. יוצרי האתר חשבו גם על כך, וכעת ניתן להשוות מחירי שירותים נוספים מעבר להובלה עצמה.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7