אמוניה חיפה כימיקלים מפרץ חיפה
צילום: באדיבות דוברות עיריית חיפה
פרסום ראשון

זמיר דחב"ש יטפל במשבר התקשורתי של חיפה כימיקלים

בעלי המפעל ג'ולס טראמפ והמנכ"ל שלו נדב שחר קיימו פגישות עם מספר יועצי תקשורת, לטיפול במשבר מכל האמוניה במפרץ חיפה. ביממה האחרונה נבחר משרדו של זמיר דחב"ש
אלכסנדר כץ | (3)

זמיר דחב"ש ישמש כיועץ של חיפה כימיקלים במשבר התקשורתי של מכל האמוניה במפרץ חיפה - כך נודע לאייס. הבחירה בדחב"ש הגיעה לאחר סדרת פגישות שקיימו בשבוע האחרון בעלי חיפה כימיקלים ג'ולס טראמפ והמנכ"ל נדב שחר.

דחב"ש, מבעלי משרד שלום תל אביב, יפעל במקביל למשרד היח"צ PR360 בבעלותם של חיליק גולדשטיין ואבירם כהן, שעובד עם המפעל בעשור האחרון, וטיפל גם בהתנהלות המשפטית בכל הנוגע להוצאת מכל האמוניה מאזור המפרץ. 

דחב"ש נבחר לאחר שגם נבדקו האם הוא נמצא בניגוד עניינים בטיפול בלקוח החדש, כגון עבודה עם לקוחות אחרים. לפחות במקרה אחד נפסל יועץ תקשורת עמו נפגשו, בעילה זו.

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה את דרישתה של עיריית חיפה לרוקן את מכל האמוניה של חיפה כימיקלים המוצב במפרץ חיפה, ומהווה סכנה ביטחונית ובריאותית לכל תושבי האזור. ההחלטה התקבלה לאחר חשיפת דוח של ועדה מיוחדת של העירייה שהוקמה לצורך המאבק המשפטי שהיא ניהלה נגד המפעל. גם המשרד להגנת הסביבה הודיע למפעל כי לא יאשר לו את השימוש במכל מ-1 במארס. 

מהלכים הלו הם חלק ממאבק של שנים שמנהלת העירייה והתושבים במפעל חיפה כימיקלים בדרישה לסלק את המפגע מהמפרץ. בשבוע האחרון עלה המאבק שלב עם הפגנת אלפים נגד המפעל והשבתת הלימודים ל-4 שעות אתמול בכל חטיבות הביניים והתיכונים באזור חיפה. 

בכל מקרה הערכה היא כי הפרשה תסתיים בהוצאת המכל בהסדר עם חיפה כימיקלים. ואולם מבחינה תקשורתית מצבו של המפעל גרוע. כבר אתמול אמר יועץ תקשורת בכיר כי מדובר במהלך מאוחר מדי של חיפה כימיקלים, אחרי החלטות שיפוטיות וכשדעת הקהל כבר לגמרי נגדם. "מדובר במשבר מת", אמר אותו יועץ בשיחה עם אייס, "לא משנה מה יעשו בחברה, זה לא יעזור להם. מדובר היה בהתנהלות שחצנית של החברה שחשבה שתוכל לתמרן את המדינה, אבל בסופו של דבר הפסידה וצריכה לקבל את רוע הגזירה מבחינתה".

זמיר דחב"ש סירב להגיב. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בא בבום 03/03/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    לדין !
  • 2.
    אורן 02/03/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    איש עלוב
  • 1.
    מקווה שהוא יהיה שם בזמן הפיצוץ כדי להסביר ולדברר וללרלר את עמדתו המלומדה (ל"ת)
    פחחחחחחחחחח 28/02/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.