אמוניה חיפה כימיקלים מפרץ חיפה
צילום: באדיבות דוברות עיריית חיפה
פרסום ראשון

זמיר דחב"ש יטפל במשבר התקשורתי של חיפה כימיקלים

בעלי המפעל ג'ולס טראמפ והמנכ"ל שלו נדב שחר קיימו פגישות עם מספר יועצי תקשורת, לטיפול במשבר מכל האמוניה במפרץ חיפה. ביממה האחרונה נבחר משרדו של זמיר דחב"ש
אלכסנדר כץ | (3)

זמיר דחב"ש ישמש כיועץ של חיפה כימיקלים במשבר התקשורתי של מכל האמוניה במפרץ חיפה - כך נודע לאייס. הבחירה בדחב"ש הגיעה לאחר סדרת פגישות שקיימו בשבוע האחרון בעלי חיפה כימיקלים ג'ולס טראמפ והמנכ"ל נדב שחר.

דחב"ש, מבעלי משרד שלום תל אביב, יפעל במקביל למשרד היח"צ PR360 בבעלותם של חיליק גולדשטיין ואבירם כהן, שעובד עם המפעל בעשור האחרון, וטיפל גם בהתנהלות המשפטית בכל הנוגע להוצאת מכל האמוניה מאזור המפרץ. 

דחב"ש נבחר לאחר שגם נבדקו האם הוא נמצא בניגוד עניינים בטיפול בלקוח החדש, כגון עבודה עם לקוחות אחרים. לפחות במקרה אחד נפסל יועץ תקשורת עמו נפגשו, בעילה זו.

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה את דרישתה של עיריית חיפה לרוקן את מכל האמוניה של חיפה כימיקלים המוצב במפרץ חיפה, ומהווה סכנה ביטחונית ובריאותית לכל תושבי האזור. ההחלטה התקבלה לאחר חשיפת דוח של ועדה מיוחדת של העירייה שהוקמה לצורך המאבק המשפטי שהיא ניהלה נגד המפעל. גם המשרד להגנת הסביבה הודיע למפעל כי לא יאשר לו את השימוש במכל מ-1 במארס. 

מהלכים הלו הם חלק ממאבק של שנים שמנהלת העירייה והתושבים במפעל חיפה כימיקלים בדרישה לסלק את המפגע מהמפרץ. בשבוע האחרון עלה המאבק שלב עם הפגנת אלפים נגד המפעל והשבתת הלימודים ל-4 שעות אתמול בכל חטיבות הביניים והתיכונים באזור חיפה. 

בכל מקרה הערכה היא כי הפרשה תסתיים בהוצאת המכל בהסדר עם חיפה כימיקלים. ואולם מבחינה תקשורתית מצבו של המפעל גרוע. כבר אתמול אמר יועץ תקשורת בכיר כי מדובר במהלך מאוחר מדי של חיפה כימיקלים, אחרי החלטות שיפוטיות וכשדעת הקהל כבר לגמרי נגדם. "מדובר במשבר מת", אמר אותו יועץ בשיחה עם אייס, "לא משנה מה יעשו בחברה, זה לא יעזור להם. מדובר היה בהתנהלות שחצנית של החברה שחשבה שתוכל לתמרן את המדינה, אבל בסופו של דבר הפסידה וצריכה לקבל את רוע הגזירה מבחינתה".

זמיר דחב"ש סירב להגיב. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בא בבום 03/03/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    לדין !
  • 2.
    אורן 02/03/2017 10:56
    הגב לתגובה זו
    איש עלוב
  • 1.
    מקווה שהוא יהיה שם בזמן הפיצוץ כדי להסביר ולדברר וללרלר את עמדתו המלומדה (ל"ת)
    פחחחחחחחחחח 28/02/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.