אמוניה מפרץ חיפה כימיקלים
צילום: באדיבות דוברות עיריית חיפה
פרסום ראשון

בשיא המשבר: בכירי חיפה כימיקלים נפגשים עם יחצנים

סערת מכל האמוניה הכניסה את המפעל למגננה ולמרות שהוא מעסיק את משרד PR360, הוא בוחן יועצים נוספים. יועץ תקשורת לאייס: "החברה התנהלה בשחצנות. לא יעזור לה"
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה חיפה כימיקלים

המשבר שעובר בימים אלו על חיפה כימיקלים, מעמיד את ראשיה במצב לא פשוט. לאייס נודע כי בימים האחרונים מקיימים הבעלים ג'ולס טראמפ והמנכ"ל נדב שחר מגעים עם מספר יועצי תקשורת, במטרה לתגבר את הטיפול במשבר התקשורתי בו היא נמצאת.

 

לחברה אין דוברות אין-האוס, ואת החלל הזה ממלא משרד היח"צ PR360 בבעלותם של חיליק גולדשטיין ואבירם כהן, שאמון על הדברור היומיומי של החברה, ומטפל גם במשבר התקשורתי וההתנהלות המשפטית של המפעל. 

 

יועץ תקשורת בכיר מעריך כי מדובר במהלך מאוחר מדי של חיפה כימיקלים, אחרי החלטות שיפוטיות וכשדעת הקהל כבר לגמרי נגדם. "מדובר במשבר מת", אמר, "לא משנה מה יעשו בחברה, זה לא יעזור להם. מדובר היה בהתנהלות שחצנית של החברה שחשבה שתוכל לתמרן את המדינה, אבל בסופו של דבר הפסידה וצריכה לקבל את רוע הגזירה מבחינתה".

 

יועץ אחר מסביר כי שיחות ופגישות עם יועצים אחרים, כאשר יש לך כבר יועץ תקשורת, הם מהלכים שקוראים בתקופות של משבר, בין היתר כדי לשמוע דעות נוספות, גם בלי לשכור את שירותיו של אותו יועץ בסופו של דבר. "לא תמיד זה נעים לאיש יחסי הציבור, אבל אלה דברים שקורים", אמר לאייס. "מתקשרים, מתייעצים, לפעמים משלמים על פגישת ייעוץ, ולפעמים מתחזקים את כל המערך התקשורתי".

 

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה את דרישתה של עיריית חיפה לרוקן את מכל האמוניה של חיפה כימיקלים המוצב במפרץ חיפה, ומהווה סכנה ביטחונית ובריאותית לכל תושבי האזור. ההחלטה התקבלה לאחר חשיפת דוח של ועדה מיוחדת של העירייה שהוקמה לצורך המאבק המשפטי שהיא ניהלה נגד המפעל. גם המשרד להגנת הסביבה הודיע למפעל כי לא יאשר לו את השימוש במכל מ-1 במארס.

 

מהלכים הלו הם חלק ממאבק של שנים שמנהלת העירייה והתושבים במפעל חיפה כימיקלים בדרישה לסלק את המפגע מהמפרץ. בשבוע האחרון עלה המאבק שלב עם הפגנת אלפים נגד המפעל והשבתת הלימודים ל-4 שעות אתמול בכל חטיבות הביניים והתיכונים באזור חיפה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיים זכות 30/03/2017 22:28
    הגב לתגובה זו
    אסור להיתפס לשאננות! אסור לסמוך על השר אלקין, אסור לסמוך על יונה יהב, תושבי חיפה בהמוניהם, הם הכוח האמיתי שיכול לעצור את ״מיכל המוות״! בעלי חיפה כימיקלים, עוד יעשו הרבה קומבינות; הם עשויים כעת להסכים להקים מפעל לייצור אמוניה בדרום, יבקשו ויקבלו ארכה לשלוש שנים, וימשכו את זה לנצח... ולכן, משום שהבעלים של חיפה כימיקלים לא מוכנים להפנים את ההחלטה של בית המשפט לסגור את מיכל האמוניה; ומשום שהם ממשיכים להפעיל לחצים, ואינם מוכנים לסלק את האיום הנורא לחיי תושבי מפרץ חיפה, אזי רק להשבתת מחאה של העיר חיפה, יש סיכוי להזיז את קובעי המדיניות בממשלת ישראל להתייחס ברצינות לתביעה הצודקת לסלק את ״מיכל המוות״ - מיכל האמוניה,לסגור את בתי הזיקוק (בז״ן) של ״האזרח הבריטי״ - עידן עופר, ולשים סוף לכל התעשיות המזהמות במפרץ חיפה. הבעייה היא, שאסור לסמוך על יונה יהב, שפרט לדיבורים כדי לצאת ידי חובה, בעצם כמעט ולא עושה כלום! יונה יהב הוא הרי שבוי של הטייקונים. יונה יהב מפחד כי ברגע שיעמוד בראש מחאה אמיתית, וישבית את העיר, יתחילו הטייקונים לחפש לו מחליף.... הפחד שלו מובן, אך לחלוטין לא מוצדק! מי שמתיימר להיות מנהיג, חייב לקחת גם סיכונים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.