פאודה
צילום: יח"צ

פאודה חוזרת: yes תשקיע 140 מלש"ח בהפקות ב-2017

החברה הודיעה כי תעלה בשנה הקרובה 17 הפקות חדשות, 11 דרמות וקומדיות ו-6 הפקות מיוחדות ל-yes דוקו. מאז תחילת 2016 איבדה חברת הלוויין 17 אלף לקוחות
אלכסנדר כץ |

חברת הלוויין yes תשקיע 140 מיליון שקלים בהפקות מקור בשנת 2017. מדובר ב-17 הפקות ישראליות - 11 מהן סדרות דרמה וקומדיות, ו-6 תעודיות המיועדות ל-yes דוקו

חברות הטלוויזיה הרב ערוצית משקיעות מאות מיליוני שקלים בתוכן מקורי, על רקע הירידה החדה במספר המינויים שלהם (yes איבדה 17 אלף לקוחות ב-3 הרבעונים הראשונים של 2016), בעיקר לנוכח התחזקותה של פלטפורמת סלקום TV ופלטפורמות אחרות דוגמת נטפליקס. לפני 3 חודשים הודיע HOT כי תשקיע בשנה הקרובה 200 מיליון שקלים בתוכן מקורי. 

בין סדרות הדרמה והקומדיות הישראליות שיעלו במהלך השנה הקרובה, יהיו העונה השנייה של הסדרה פאודה בכיכוכם של ליאור רז (שהוא גם אחד היוצרים שלה) ורונה לי שמעון, שמשודרת בעשרות מדינות בהן פועלת נטפליקס; שטיסל בכיכובם של דבל'ה גליקמן, מיכאל אלוני ונטע ריסקין; דרמת המתח כבודו בכיכובם של יורם חטב ולוסי אהריש; הסדרה החדשה של דנה מודן ואסי כהן שחוזרים 13 שנה אחרי אהבה זה כואב; עונה חדשה להשוטר הטוב של יובל סמו; האחיות המוצלחות שלי; ועוד. 

כמו כן הודיעה yes על הסכם יוצא דופן עם אולפני CBS במסגרתו רכשו האולפנים האמריקאים את הזכויות להפקת גרסה דוברת אנגלית לסדרת הדרמה כבודו כבר בשלב התסריט, עוד לפני השלמת הצילומים ועליית הסדרה בישראל בתחילת השנה. את הסדרה יפיקו King Size בבעלות בני הזוג רוברט ומישל קינג (יוצרי הלהיט הבינ"ל האישה הטובה) ו-Scripted World. על התסריט יהיה אמון היוצר הבריטי פיטר מופט, שכתב את סדרת המופת צדק פלילי עליה מבוססת ליל האירוע בכיכובו של ג'ון טורטורו.

מנכ"ל yes רון אילון מסר כי "כחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית הטובה ביותר בישראל, yes גאה להיות אחד מעמודי התווך של היצירה הישראלית. אנו מסיימים את שנת 2016 עם הצלחה חסרת תקדים להפקת מקור בישראל - תאג"ד ששברה את כל שיאי הצפייה ושבתה את ליבו של הקהל הישראלי, לצד מספר שיא כולל של זכיות להפקות מקור - 17 פרסים בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר 'פאודה' אשר הוכתרה בנוסף כסדרת הדרמה האהובה של כל הזמנים. גם בז'אנר הדוקומנטרי השנה הפקות המקור של yes דוקו קטפו את כל הפרסים הראשונים בתחרויות התעודה המרכזיות בישראל לצד פרסים בינלאומיים. yes תמשיך להביא את הפקות המקור האיכותיות ביותר,  לצד המשך מובילות בתחום סדרות הרכש- עם למעלה מ-600 עונות וסדרות חדשות שיעלו רק השנה, חלקן כבר בטכנולוגיית שידור 4k שנביא לראשונה לישראל כבר בתקופה הקרובה". 

מנהלת הדרמה ב-yes, דגנית אטיאס-גיגי הוסיפה: "בהמשך להפקות המקור המצליחות שעלו בשנתיים האחרונות וסחפו את המדינה כגון: פאודה, שטיסל ולאחרונה תאג"ד ששברה שיאים חדשים והגיעה לנתוני צפייה חסרי תקדים של 8 מיליון צפיות, עומדת לפנינו שנה מרגשת של הפקות מקוריות וסוחפות, בעלות קול ייחודי שאין לנו ספק שיהפכו לסדרות האהובות והמדוברות במדינה".

מנהל ערוץ yes דוקו, גיא לביא, אמר: "yes דוקו מסכמת שנה יוצאת דופן בה סרטי המקור שלנו קטפו את כל הפרסים הראשונים בפסטיבלים ובתחרויות התעודה המרכזיות בישראל. שנה בה צופי yes קבעו שיא של כל הזמנים - עם גידול של 25% בצפיות בתכני הערוץ ב-VOD אליהם נחשפו 89% מלקוחות yes; שנה בה סרטינו יצאו להקרנות מסחריות בקולנוע וכבשו הן את פיסגת טבלאות המבקרים והן את הקהל; שנה בה השקענו בלמעלה מ-30 סדרות וסרטי מקור חדשים. גם ב-2017 yes דוקו ימשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של עולם התעודה הישראלי, עם  יבול סדרות וסרטים מפעימים שעוסקים בהוויה הישראלית – החברה, הפוליטיקה והתרבות - ומאירים אותה מזוויות אלטרנטיביות, והכל בעשייה תיעודית נגישה, אמיתית ובלתי-מתפשרת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.