טקס האפי 2016
צילום: אייס

אפי 2016: ראובני כובש את הפלטינום - מקאן בגראנד ואדלר עם מספר הפרסים הרב ביותר

הגראנד למקאן, הפלטינום לבאומן והכי הרבה לאדלר בסיכום הכללי. בשונה מהשנה שעברה ניתן לומר שחלוקת הפרסים היתה שוויונית יותר. בחוד החנית של השנה עמדו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי
משה בנימין | (8)

טקס הגמר של תחרות האפי 2016 נערך הערב (יום ג') במעמד בכירי ענף הפרסום והמפרסמים שהתקבצו באולם האירועים "7". ערב התחרות, 49 מהלכים התמודדו על הפרסים ב-18 קטגוריות שונות. גם השנה, חלוקת הפרסים לא היתה שוויונית במיוחד, עם נוכחות דלילה למדי של המשרדים הקטנים-בינוניים, אך עם זאת בחוד החנית ניצבו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי. בשונה מתכנית הטקס ששמרה את הטוב לסוף עם ההכרזה על הזכיות בגרנד ובפלטינום - נתחיל דווקא עם הזכיות הגדולות: בקטגוריית הפלטינום נרשמה לראשונה הפתעה השנה עם שני משרדים שזכו במקום הראשון: באומן וראובני פרידן, שגם כיכב בקטגורייה זו, הנחשבת לחשובה ומשמעותית שכן היא בוחנת מהלכי שיווק-פרסום לאורך זמן. ראובני פרידן גרף 2 פרסים: המקום הראשון (פסלון אפי שחור) עבור קרולינה למקה ופרס ארד עבור מהלך הילדים של קסטרו. באומן קיבל אף הוא את הכבוד המגיע לו עבור אחד מהלכים המוכרים של השנים האחרונות - מקום 1 בפלטינום עבור 'דניס' - מהלך ברנפלקס לתלמה. בפרס הכסף זכה משרד הפרסום יהושע TBWA עבור 'המחלבה החדשה של טרה - מילקו'.  ראובני פרידן איז באק לאחר הפסקה של מספר שנים ראובני פרידן חוזר להיות שחקן בולט בתחרות האפי. המשרד לא הסתפק בפלטינום והוסיף לעצמו זהב נוסף בקטגוריית שירותים נופש ופנאי עבור המלך ללאומית וכן בקטגוריית המגזרים עבור מהלך השקיפות ללאומית יחד עם משרד הפרסום המגזרי V.I.P. בנוסף זכה המשרד בכסף וארד בקטגוריית הפיננסים עבור AIG ומזרחי טפחות, בהתאמה. וזה לא נגמר שם - המשרד גרף גם פרס ארד בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות עבור המהלך לאחת מ-9. בסך הכל סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים.  ניב חורש מציג את השלל של ראובני פרידן משרד הפרסום יהושע TBWA הוסיף לפרס הפלטינום שלו זכייה בזהב בקטגוריית המשקאות עבור מהלך 'מילקו' לטרה. באומן בר ריבנאי זכה בנוסף לפלטינום בפרסי ארד וכסף עבור סופר פארם למהלכי סכין הגילוח של לייף - 'הפנים החדשות שלי' ובניית החוויה הקמעונאית של רשת הפארם, בהתאמה. עוד זכה המשרד בפרס הכסף יחד עם סוכנות התוכן השיווקי C מקבוצת פובליסיס עבור מהלך 'שוקולד פרה' בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים.  הדומיננטיות של מקאן באה לידי ביטוי בפרס הגראנד אפי עם זכייה על המהלך המוצלח של השנה - עבור השקת YOLO לתנובה. עם זאת מקאן נותר ללא זכייה בקטגוריית האפי פלטינום. המשרד בלט בקטגוריות נוספות וזכה ב-4 פרסי זהב: בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים עבור מהלך דומינו'ס, בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך YOLO לתנובה, בקטגוריית פיננסים עבור המהלך לבנק לאומי - דיגיטל זה 'לאומי' ובקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית עבור מהלך IKEA באח הגדול - אותו אחד שגם העניק להם את האריה הראשון אי פעם למשרד בתחרות קאן ליונס.  בנוסף קינח מקאן את הערב עם פרס ארד נוסף, עבור yes בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים. זאת, במקביל למקאן ואלי מקבוצת מקאן שזכה בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך 'תקציב קטן - הישגים גדולים' לביסלי אסם ומציין זכייה שנייה באפי, 3 שנים לאחר הקמתו. בסה"כ סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים (ויחד עם מקאן ואלי - 7 פרסים).  עוד תמונה שמחה לאוסף. מקאן תל אביב (צילום: נדב כהן יונתן) אדלר חומסקי. זהב עם בית השנטי (צילום: נדב כהן יונתן) אדלר חומסקי סיכם את הערב עם 3 זכיות בזהב: בקטגוריית ה-Media Innovation עבור מהלך בית השנטי, בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות, גם כן עבור בית השנטי (שהיה פיינליסט בקאן ליונס) ובקטגוריית קמעונאות יחד עם גיתם BBDO ופובליסיס ישראל עבור המותג הפרטי של שופרסל. בנוסף, כמו בכל אחת מהשנים האחרונות, אדלר מפגין את כוחו בפיזור נרחב על מגוון הקטגוריות של התחרות, נתון שמלמד על ה"עומק" של המשרד שגרף בנוסף 3 פרסי כסף ו-2 פרסי ארד ובסה"כ סיים עם 8 פרסים.  ולא רק משרדים גדולים היו שם: משרד הפרסום מנצ' רשם הישג מרשים עם זכייה נוספת בזהב, שנה שנייה ברציפות, עבור 'מהלך עם מוח, אבל גם עם ביצים' לעיתון הארץ בקטגוריית תקשורת ומדיה. פרסום זרמון חוזר לכותרות עם זכייה בזהב בקטגוריית רכב עבור המהלך ללובינסקי טרייד - 'מהפכה של יבואן'. אלדר שיווק נדל"ן, חברת הנדל"ן שהפכה לפנים מוכרות בתחרות האפי זכתה בזהב בקטגוריית הנדל"ן עבור מהלך 'פרוייקט יאפא'.  זרמון. זהב עם לובינסקי טרייד (צילום: נדב כהן יונתן) ה-Hooligans סיימו את הערב עם זכייה בכסף ובארד, שניהם בקטגוריית תקשורת ומדיה. הכסף עבור מהלך סלקום TV יחד עם גיתם BBDO והארד עבור מהלך eco99fm. משרד הפרסום LEAD לא יצא בידיים ריקות וזכה בכסף עבור המהלך לסוברו - סמל"ת בקטגוריית הרכב. ענבר מרחב G זכה בכסף עבור המהלך לנורופן בקטגוריית טואלטיקה ופארם ובנוסף גרף כסף עבור אותו המהלך בקטגוריית Media Innovation.  בסיכום הערב: 15 משרדים הלכו הביתה עם פרס בצבע כלשהו, מפלאטינום ועד ארד. המשרדים חלקו ביניהם 37 זכיות שונות, מתוך 49 עבודות שהתמודדו על פרס כלשהו במעמד הגמר. מתוך 37 הזכיות - 20 הלכו לאדלר, מקאן וראובני פרידן.   

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורלי 06/07/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    מי יכול להגיד בבקשה איזה מהלך היה ללובינסקי טרייד? כי שאלתי לא מעט ואף אחד לא זוכר!
  • אפי 06/07/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין עם אלי אילדיס שהשיק את התכנית התפעולית מימונית לובינסקי טרייד מושלם.
  • אורלי 07/07/2016 08:28
    אפילו אתם לא זוכרים מה היה המהלך רק מי היה הפרזנטור זה מה שהוא יודע לעשו! למחזר פרזנטורים אין באמת קריאיטיב!
  • 1.
    אפי 06/07/2016 08:04
    הגב לתגובה זו
    לכל מי שליכלך וטינף והיה לו מה להגיד על העבודה של ראובני, הוכיח המשרד הזה שהקריאייטיב מספר אחת בארץ נמצא שם. אלופים, תותחים, שוברי מוסכמות ופורצי דרך. אחד המשרדים המשפיעים בארץ. מגדלור של יצירתיות בים הבינוניות. עם אש בעיניים וברק בנשמה כבשו את האפי בלי בעיה.
  • ניב חורש 06/07/2016 21:03
    הגב לתגובה זו
    מלבין שיניים - נלבין מכוניות!? אימאלה!!!! שניצל עוף עם רימייק לשיר מזרחית עם ירוק זרחן מזעזע!! אדפטציה לקמפיין שברולט גלובלי בצורה הכי מזעזעת שיכולה להיות שכל הטוקבקים של הצרכנים אומרים לכם שזה לא אמין כמו אשכולית בצבע סגול!! אבל קסרטו אחלה אגב. איזה קריאיטיב ? איזה מוסכמה שבר ואיזה דרך פרץ? די תהיו אמיתיים. אחלה אפקטיביים. יופי. אבל רדו מעץ הקריאיטיב שמתרוקן מאנשי קריאיטיב שנסים מכם על נפשם.
  • אבל האפי זו תחרות של אסטרטגיה לא קריאיטיב (ל"ת)
    ספי 06/07/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
  • חכים 06/07/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    תקציבאית מראובני שעובדת 16 שעות ביום?
  • יוסי 06/07/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    לא מבוססת ששמעתי בחיים. הקריאייטיב מס 1? נו באמת.
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.