"דניז" מככבת, אייל גולן מתאושש ו'פאודה' שולטת: צפו בסיכום השנתי של יוטיוב
יוטיוב מפרסמת הבוקר (יום ד') את רשימת Rewind – ולמעשה את הסרטונים והקליפים הכי נצפים במהלך השנה החולפת. כחלק מהרשימה, גם השנה ערך יוטיוב דירוג מקומי המסכם את הרגעים הוויראליים של השנה, הסרטונים והקליפים הפופולריים ביותר בקרב הגולשים הישראלים.
על פי רשימת הסרטונים הנבחרים של 2015, נראה כי גודל המסך כבר לא משנה לישראלים - התוכן הוא המלך. בדירוג השנה ניתן למצוא תכנים של יוצרי יוטיוב מקומיים וסרטונים קצרים לצד תוכן ויצירה טלוויזיונית שהועלתה על ידי הערוצים המסחריים.
הגולשים הצעירים צפו בסרט באורך מלא כמו זה של כוכבת הילדים מיקי שהגיע למקום הראשון והסרט אפס של שוגר זאזא, יוצרי היוטיוב המקומיים לקומדי סנטרל. המבוגרים יותר ראו בערוצי yes ו-HOT בהתאמה את פרקי הפתיחה של הסדרות המדוברות פאודה והעונה השנייה של זגורי אימפריה.
מוזיקה היא חלק חשוב מהעדפות הצפייה של הישראלים גם ברשימת הסרטונים ולא רק ברשימת הקליפים. הם בוחרים לחזור לראות קטעים שאהבו כמו האודישנים של יוסי שטרית ב-X פקטור או קליפ ערוץ הילדים.
- עשר על הגל: 15.1% ל'בזהות בדויה', 18.1% לגמר X פקטור
- חצי גמר, חצי כח: X פקטור מאבדת גובה עם 11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדומה לשנה שעברה, גם מקומו של ההומור המקומי לא נפקד, והוא נוכח ברשימה בקטעים שנוצרו למען הפלטפורמה כמו דניז, דניז כחלק מהקמפיין לברנפלקס הממוקמת במקום השני, או בפארודיה של שרוטונים "ככה זה כשיש לך חברה רוסיה" שנמצאת במקום הרביעי ברשימת הצפיות.
הטרנד של נדידת התוכן בין מסכים לא זר גם לצופים הבינ"ל. זו השנה הראשונה ש-4 קטעי טלוויזיה מגיעים לעשיריה הפותחת בסרטונים הכי נצפים בעולם, בהם קטעים מתכניות האירוח של ג'ימי פאלון, ג'ימי קימל וג'יימס קורדן. כולם משתמשים בתכנית עצמה בפורמטים פופולריים ביוטיוב כמו קריוקי במכונית, ציוצים מרושעים או ליפסינק.
זו גם הפעם הראשונה בה מגיע סרטון ריקוד מגיע לראש הרשימה. מדובר בסנסציית הריקוד האוון קינג בת ה-4 שהתגלתה לראשונה בפלטפורמה בהיותה בת שנתיים. לכל 10 הסרטונים יש ביחד 550 מיליון צפיות והם נצפו למעלה מ-250 מיליון שעות. ל-10 הקליפים הבינ"ל יש בסך הכל 6.5 מיליארד צפיות והגולשים בילו בצפייה בהם יותר מ-37 אלף שנה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
יחד עם הרשימות, ביוטיוב משיקים את תגית המגמות החמות שמאפשרת לדעת מה חם ופופולרי כרגע בפלטפורמה. התגית תהיה זמינה ברשת ובאפליקציה ותציג את התוכן המדובר ביותר ברגע זה בפלטפורמה ומחוצה לה - מהטריילרים המדוברים, לקליפים החמים ועד לקליפים הוויראליים של יוצרי YouTube גדולים וקטנים כאחד.
10 הסרטונים הכי הנצפים בישראל
10 הקליפים הכי הנצפים בישראל
10 הקליפים הכי נצפים בעולם
10 הסרטונים הכי נצפים בעולם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
