הבוררת. סרטון סקס במסווה של שירות השוואת מחירים?
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הפרסומת הסקסיסטית אי-פעם בישראל? קמפיין הפורנו של אתר 'הבוררת' מותקף ברשת

"כל אחד רוצה לדחוף לי את החבילה שלו, לאחד יש את הכי רחב, לשני יש יותר נפח",  אומרת בחורה בעיצומו של אקט מיני - כך נפתח פרסומת הרשת של 'הבוררת'. התגובות לא אחרו לבוא, כולל התייחסות של שלי יחימוביץ' במסגרת דיון בטוויטר. ומה אומרים באתר?
משה בנימין | (37)

מאז פרסומת הסקס של אתר הארץ לא ראינו פרסומת שגורמת לציבור הגולשים ובעיקר לנשים, להתרעם על ההצגה המשפילה שלהן ועל השימוש הבוטה בסקס כדי לקדם נושא שרחוק ממנו שנות אור. הפרסומת החדשה של אתר הבוררת המציע שירות השוואת מחירים בתחום התקשורת: סלולר, טלוויזיה ואינטרנט, מצטרפת לרשימה הלא מחמיאה של גופים שלקחו את עניין הפרובוקציה במטרה להשיג חשיפה גבוהה, צעד אחד רחוק מדי.

הפרסומת עלתה לאוויר בימים האחרונים כפרסומת רשת שהופיעה בפרה-רול ביוטיוב ואף הועברה באופן ויראלי בקבוצות וואטסאפ רבות. הצפייה בה לא משאירה הרבה מקום לדמיון, אין כאן רמזים עדינים או קריצת עין שובבה, מה שכן יש בה זה משחקי מילים השאולים מעולם הדימוים המיניים הפורנוגרפיים בטקסט שמוצג על ידי בחורה שכורעת על רגליה בתנוחה מינית ומספרת איך כולם "דופקים אותנו".

 

הראשון לדסקס את הנושא ברשתות החברתיות היה רן רימון עורך עמוד הבית של ynet. רימון צפה בפרסומת כשביקש לצפות בתוכן אחר ביוטיוב. לפני 21 שעות הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מזל טוב, זכיתם להיות הפרסומת הכי דוחה שראיתי עד עכשיו" בצירוף לינק לפרסומת. בשרשור התגובות בטוויטר הוסיף רימון וכתב: "אני חושב מה אני אומר לבן שלי כשאני מראה לו שיר וזה קופץ".

נציגי הבוררת לא השאירו את רימון ללא מענה וכ-3 שעות לאחר הציוץ הראשון שלו בנושא השיבו לו בטוויטר והסבירו כך: "היי רן, התנצלותנו הכנה, הגדרות הקמפיין על פי משרד הפרסום אמורות להציג את הסרטון לבגירים בלבד. יטופל מול משרד הפרסום. תודה".

כאמור, נציגי האתר טענו כי הפרסומת טורגטה לקהל בוגר כשהם מצטערים בפני רימון על כך שהפרסומת שודרה ונחשפה לקהל רך בשנים. עם זאת, בתגובתם לא היתה התייחסות לתוכן עצמו. בשלב זה הצטרפה לדיון בטוויטר שדרנית רשת ב' ומגישת יומן הצהריים אסתי פרז שכתבה לאנשי הבוררת: "היי הבוררת, אני בגירה והפרסומת שלכם מגעילה. תורידו אותה. זה לא מכבד אתכם וגם לא אותנו..".

הדיון בחשבון הטוויטר של רימון לא נשאר במגרש המשחקים של ברנז'ת אנשי התקשורת והגיע עד לח"כ שלי יחימוביץ' שהגיבה לרימון וכתבה לו על הפרסומת: "צודק. שוביניסטי, פרימיטיבי, עלוב, מזיק". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מקום נוסף שבו התפתח שיח סוער בנושא הוא עמוד הפייסבוק של הבוררת. גולשים רבים פנו לחברה בעמוד והביעו את מחאתם על התוכן הפוגעני וחסר הטעם. להבדיל מהתגובה העניינית לרימון, בפייסבוק בחרה החברה להגיב בגישה אחרת - פחות מתנצלת ויותר הומוריסטית ומשוחררת. הגולשת ניצן חן טוב פרסמה פוסט בעמוד החברה בו כתבה: "הפרסומת שלכם פוגענית כלפי כל המין הנשי, פשוט בושה וחרפה". על כך הגיבו אנשי הבוררת: "אני מבינה שאת דוברת המין הנשי עלי אדמות? הפרסומת הזו משעשעת אותנו ומרגיזה אחרות. למזלנו חופש הדיון והיצירה לא נמצא בידיים שלך".

על כך ענתה חן טוב: "יפה לכם, צוחקים על חשבון אחרות. חופש הביטוי הוא לא ערך עליון, במיוחד כשהוא מתנגש עם זכויות של אנשים אחרים. אתם פשוט מבזים ומחפצנים נשים". ונענתה שוב על ידם: "היי לא המצאנו את הסקס בפרסומות. פשוט עשינו את זה קצת יותר בוטה ממה שחלקכם/ן רגילים/ות. קחי את זה בקלות, הכל בקטע של הומור". תגובה זו המשיכה ללוות את הבוררת כמענה משוכפל לגולשים נוספים שהביעו את מחאתם בעמוד.

לאחר פניית אייס, נמסר מאתר 'הבוררת': "'הבוררת' הוא אתר חדש להשוואת מחירים בתחום התקשורת. כוונתנו הייתה לעורר את המודעות בעזרת פרסומת הומוריסטית ושונה. מאז שעלה הסרטון קיבלנו המון תגובות חיוביות הן על הקריאייטיב והן על אופי האתר. עם זאת אנו מבינים כי ישנם גולשים אשר נפגעו מהאנלוגיה בה בחרנו להשתמש ומכיוון שכך החלטנו להפסיק את הקידום הממומן ביוטיוב. אנו מתנצלים בפני מי שנפגע ומאמינים שכלל הציבור מבין את מהות השירות שהאתר מציע".

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    ירון 12/08/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    בזכותה נכנסתי לאתר הבוררת ומצאתי אותו די יעיל
  • 23.
    יאיר דנציגר 27/06/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    די לפמיניזם
  • 22.
    רמץ 26/06/2015 19:46
    הגב לתגובה זו
    בית המשפט העליון של ארה"ב אישר נישואים בין בני אותו הזוג בכול מדינות ארה"ב ללא יוצא מן הכלל. נו אז הפרסומת הקופצנית הזו מזעזעת אתכם. פסיק קטן ליד השיקוץ האמיתי שהדביק את ארה"ב ועשוי חלילה להדביק גם אותנו.
  • 21.
    ירון 25/06/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
    מסתבר שאף אחד לא רואה פרסומות בטלוויזיה? ראיתם במקרה את הפרסומת לתפוזינה? ראיתם את הפרסומת למגנום? אלה לא מפריעות לכם? דווקא הבוררת בכלל לא סקסיסטית אלא באה מגירל פאואר אם כבר. אם נראה לכם שזה סקסיסטי ותפוזינה (או כל אחת מאלף פרסומות אחרות) לא, יש לכם בעיה רצינית בתפיסת המציאות.
  • 20.
    נאור 22/06/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    ושבר רפאלי רוקדת על עמוד זה בסדר? דוגמניות רוקדות ומנענעות את התחת בבגד ים זה בסדר? הגיע הזמן שנטפל בבעיה ולא בסימפטומים שלה. בפרסומת הזו רואים פחות מפרסומות אחרות אז תירגעו. זה שזה הופיע לתכנים לילדים צודקים. אבל זה לא באשמת החברה או משרד הפרסום. תאשימו את מי שאישר את הפרסומת ואת יוטיוב.
  • איזו התנשאות צדקנית מצדך! (ל"ת)
    שר לילית 27/06/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    שמחה בלומברג 20/06/2015 07:10
    הגב לתגובה זו
    פרסומת יפה, בגילי אני רוצה כמה שיותר.אני אתחבר לאתר.
  • 18.
    פרסומאי זקן 18/06/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    קופצים כמו חבורה של תרנוגולות ומבקרים קמפיין שבשקל וחצי עשה רעש של מליונים. מתי לאחרונה אתם לקחת חלק בדבר כזה? הקנאות בענף הזה הרבה יותר גרועה מהבינוניות. ולא, אני לא קשור לקמפיין הזה, אבל מפרגן בענק!
  • 17.
    עירית 18/06/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    נשים שלא יכולות לצחוק מזה- בעלות ביטחון עצמי נמוך וצריכות לטפל בזה. מצחיק, קצר וקולע. והעיקר שלי יחימוביץ יכולה לעשות על זה עוד כמה טוויטים, כאילו מצאה מטמון
  • 16.
    plain 18/06/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    ואני גאה עד מאד בפרסומת שיצרנו. אשמח להרחיב על כך עוד. לא בטוח שזה המקום נגעלת?...טוב מאד המציאות התאגידית בה אתה חי מגעילה אלפי מונים.
  • 15.
    שמעון 18/06/2015 07:31
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש צריך להחרים את המפרסמים וכל מה שקשור אלייהם
  • 14.
    שי 18/06/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    מי משרד הפרסום שעומד מאחורי הדבר המגעיל הזה? כנראה שגם הם מתביישים בתוצאה
  • plain 18/06/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    מתביישים בתוצאה? אין גאה ממני בכל העולם היום למראה התוצאה, ולמראה ההשפעה הנוקבת שהיא עושה. יש לי המון מה לומר קריאייטיבית, סיפורית וכו אבל לאור הפלטפורמה בה אנחנו נמצאים, בוא נדבר קצת מספרים: 1 - אחוז הנגעלים ואחוז המתפעמים עומד בערך על 70 30 ולא לטובת הנגעלים 2 - אחוז המשתמשים באתר עלה פלאים, במספרים שאני לא רשאי לחשוף 3 - הכי חשוב - מספר האנשים שבאמת משתמשים באתר ועורכים השוואה ועוברים לחבילה משתלמת יותר - הוא הכי מפתיע. ועל זה אין עוררין. האנליטקס לא משקר. עכשיו בוא נדבר קצת על פרסום מגעיל: 1 - שאל את מדונה ואת מיילי סיירוס למה הן צריכות לחשוף טפח כשהן הרי המותגים הכי מוכרים בעולם? לכאורה אין סיבה. הסיבה היא הנורמות התקשורתיות ברגע נתון. אם אתה לא מבין את זה כנראה שאתה לא בתחום הנכון. 2 - שמח גם שהשתמשת במילה מגעיל...יכול להיות שלא הבנת את הפרסומת...כי מה שהיא ניסתה להראות לך - זה רק כמה מגעיל מה שעושים לך כל יום, כמעט כל גוף מוסדי בארץ. 3 - מכיר את המשפט "דופקים אותי"? אמרת לעצמך אותו פעם? אני מניח שכן...לא סתם הוא נהיה בחזקת פתגם בישראל. 4 - הבוררת הוא שירות שבא לשנות את המצב. וכן ירבו עוד ועוד יזמיות
  • שי 18/06/2015 11:20
    אם אתה כל כך גאה בתוצאה למה אתה לא מזדהה? איך קוראים לך? איך קוראים למשרד שלך? מי הלקוחות שלך? מה עשית עד היום? 1. מעניין אותי איך אתה מוציא סטטיסטיקה על נגעלים מול מתפעמים. לפי החברים שלך בפייסבוק? 2. אחוז המשתמשים עלה פלאים - סבבה. על הקוף שמחלק דולרים שמעת? 3. כנ"ל ובוא נדבר על פרסום מגעיל: 1. עצוב אם המסקנה שלך היא שכדי שמותג ימכור הוא חייב להשתמש בסקס. על כל מדונה וסיירוס יש עשרה אחרים שמשתמשים בטכניקות אחרות ומוצלחות לא פחות. מה עוד שההשוואה בין מוסיקה לפרסום רחוקה מלהיות מדויקת. 2 ו-3 - לא רלוונטי 4. הבוררת הוא באמת שירות מצוין חבל שהוא משתמש בפרסום ירוד בכדי למשוך תשומת לב 5. אני מספיק שנים בתחום בשביל לדעת שתשומת הלב שאתה כל כך גאה בה תחלוף בעוד שבועיים ואתה (או יותר נכון הלקוח שלך) תשאר בלי כלום ביד פרט לזכרון עמום על פרובוקציה בשקל שהצלחת לעשות. 6. חבל שאתה לא מבין שלפרסום יש גם תפקיד תרבותי ולא רק למכור למכור למכור. וכשילד בן 8 נחשף לדבר הזה לפני שהוא צופה בתוכנית ביוטיוב אז אתה עושה פה משהו חוקי אבל משהו שמבחינתי הוא פשע.
  • 13.
    17 שנה בפרסום 17/06/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
    אני מתקשה להחליט מה יותר נורא שולה זקן או הדבר הזה. פני עולם הפרסום כפני מנהלי קריאייטיב שמוכרים זבל ללקוחות במסווה של ״פרסום״. שבע עשרה שנה בתחום ולדעתי שני ה״קמפיינים״ האלה הם התחתית של התחתית. הענף הופך לחובבני מרגע לרגע. כבר כמעט אין פרסומאים אמיתיים, הרוב הוא דאחקיונרים. עצוב.
  • חצי שנה בפרסום 17/06/2015 22:23
    הגב לתגובה זו
    17 שנה זה באמת הרבה....הרבה זמן לנסות לשמור על קצב... גם השירים של פעם היו יותר טובים וגם הנוער של פעם היה יותר תמים שלא נדבר על הטעם של פעם וארץ ישראל היפה והטובה אל נא תאשים אנשים שהם סה"כ מנסים להתאים את עצמם לפורמטים אותם קובעים ע"י נורמות חברתיות. גם כוכב נולד מבזה את עולם המוזיקה...אז?
  • יותר מחצי שנה בפרסום 18/06/2015 10:30
    איך בדיוק התגובה רלוונטית? אתה חושב באמת שזה פרסום טוב?
  • 12.
    יפה 17/06/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    איפה הורידו אותה??? היום היא שודרה ביו טיוב לפני שרים של הופ... בושה וחרפה!
  • 11.
    איל 17/06/2015 20:15
    הגב לתגובה זו
    אתר מעולה. חוסך לי המון כסף בהוצאות האינטרנט.
  • 10.
    בגיר 17/06/2015 19:47
    הגב לתגובה זו
    ככה זה, כשהולכים לישון עם ילדים, קמים רטובים (ולא מפיפי)
  • 9.
    rona 17/06/2015 19:36
    הגב לתגובה זו
    http://www.techslut.com/6415-bad-advertising
  • 8.
    לא בתול 17/06/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    כאילו מעולם לא נראה סקס על המסך, משחקי הכס מבזים נשים בעצמות אחרות לגמרי ואף אחד לא נגעל מזה. קלאסיקות קולנועיות התבססו על סקס ותנוחותיו ולא צויץ אפילו טוויט אחד בנושא. סקס הוא דבר לגיטימי, טבעי ויפה. עצוב שב2015 יש עוד אנשים שרואים בזה בזיון למין הנשי.
  • יוס 22/06/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    שהצינעה יפה להם לא לימדו אותך? תראה איך אתם נראים היום בלי חיי משפחה תקינים גרןשים
  • יוס 22/06/2015 17:43
    הגב לתגובה זו
    שהצינעה יפה להם לא לימדו אותך? תראה איך אתם נראים היום בלי חיי משפחה תקינים גרןשים
  • גם אני הייתי פעם דוסית. עבר לי (ל"ת)
    שר לילית 27/06/2015 11:39
  • 7.
    נינה 17/06/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד, הצלחתם לעורר שיח ולהכנס לכותרות!
  • 6.
    באזיונר 17/06/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שאם הם לא היו עושים סרט כזה אף אחד לא היה שומע עליהם.
  • 5.
    רון ג'רמי 17/06/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    ואני חושב שרק טוב יצא מהקמפיין הזה. זה win win קלאסי. הבחורה שם נותנת עבודה וזה בא לידי ביטוי בקמפיין הזה, באלו שעוד יבואו אחריו ובחומרים שיבואו בהמשך הדרך. כיף לראות כמה נמוך הגענו. מכאן אפשר רק להמשיך ולרדת.
  • 4.
    פרסומת מגניבה (ל"ת)
    עמית 17/06/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קופי צעיר 17/06/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    רמיזות מיניות בשביל מסר זה נראה לי הגיוני, לא מבין איך לא הפריעה להם הפרסומת למגנום.
  • 2.
    אם אתר 'הבוררת' נזקק לרדת כה נמוך אז הוא אפילו לא שווה לתחת (ל"ת)
    ייאי 17/06/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הייתי רוצה לראות במקומה את שולה זקן (ל"ת)
    רמי 17/06/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחח אהבתי (ל"ת)
    יאיר דנציגר 27/06/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.