אילנה דיין העין השביעית
צילום: מתוך הנקמפיין
TV

אחרי שגייס 300 אלף ש': העין השביעית בקמפיין רשת בהשתתפות עיתונאים

אילנה דיין, אילה חסון, מוטי קירשנבאום ותמר איש-שלום לוקחים חלק בקמפיין סרטונים ברשת, הקורא להצלתו של אתר ביקורת התקשורת. ככה זה נראה
אלכסנדר כץ | (1)

בכירי העיתונאים מ-3 חברות החדשות בטלוויזיה, לוקחים חלק בקמפיין רשת להצלתו של אתר ביקורת התקשורת העין השביעית. העיתונאים שלוקחים חלק בקמפיין תחת השם "עיתונאים, לא חשוב מאיזה ערוץ, לא אוהבים ביקורת", הם אילנה דיין, אילה חסון, מוטי קירשנבאום ותמר איש-שלום.

 

7 הסרטונים עולים כחלק מהקמפיין "פוקחים עין" להצלת 'העין השביעית'. עמותת "העין השביעית" ממשיכה במהלך מימון ההמון ובמקביל מחפשת תורמים פרטיים, מוסדות ציבוריים וקרנות שיוכלו לספק לה מימון קבוע. עד כה גייס האתר כ-300 אלף שקלים מהציבור ומ-2 גופים - הקרן החדשה לישראל ופורום קהלת, לאחר שהפסיק להיות ממומן על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה.

 

 ​
 ​
 

במסגרת קמפיין הסרטונים קרא כל אחד מהעיתונאים קטע ביקורת שנכתב על עבודתו ב'העין השביעית' לאורך השנים. אילנה דיין קראה קטע מביקורת שכתב עליה נחום ברנע בשנת 2001, אילה חסון קראה קטע ביקורת שכתב עליה מייסד 'העין' עוזי בנזימן בשלהי 2014, קירשנבאום קרא קטע ביקורת שכתב פרופ' ירון אזרחי על תפקודו כמנכ"ל רשות השידור ב-1996, ואיש-שלום קראה קטע ביקורת שכתב בנזימן על הכיסוי של חדשות ערוץ 10 את מבצע צוק איתן לפני שנה.

 

תמר איש-שלום אומרת למשל בסרטון: "'העין השביעית' מבקר את כולנו ואנחנו רוצים שימשיך לעשות כך, למען איכות העבודה שלנו כעיתונאים, למען איכות המידע שאתם מקבלים'". אילנה דיין אומרת: "האתר הזה ('העין השביעית') יכול לרשום על שמו הוצאה של כמה שדים מהארון שאף אחד לא אוורר אותם קודם... כל מי שקורא את 'העין השביעית' יודע להגיד גם על ידיעות אחרונות, גם על ישראל היום, גם על ynet וגם על mako. חלק מהדברים דוברו קודם, חלק פשוט היה טאבו. היה באמת איזה קשר של שתיקה והיה פחד".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוב "הגיוס" מהקרן החדש לחורבן. אפס אמינות (ל"ת)
    אתר גמור 11/06/2015 23:37
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.