גודל טקסט
זום
ניגודיות
TV

מבריק, וקשה לצפייה: פרסומת מציגה לנוער "כמה" באמת עולה קופסת סיגריות

מחירה של חפיסת סיגריות הוא הסכום הנקוב שאתם משלמים למוכר, או שיש מחיר נסתר מן העין וקשה הרבה יותר? זה הקונספט של הקמפיין החכם. צפו
משה בנימין |

הדבר המבאס ביותר שאפשר לחשוב עליו כשצופים בפרסומות נגד עישון, הוא כמה חבל שהתעוררנו מאוחר כל כך. יכול להיות שהתשדירים הממשלתיים של השנים האחרונות היו מצליחים למנוע, או לפחות לעכב את הדור הקודם של המעשנים, זה שעוד תפס את הסיגריה כסמל סטטוס אשלייתי של כח, גבריות, העצמה נשית או סקס אפיל.

מבט חטוף על קטגוריית הסרטונים נגד עישון מהשנים האחרונת מגלה שהארכיון הזה עמוס בדוגמאות מעולות (מכל העולם) שבצידן תובנות חדות כתער, כאלו שעשויות לחדור למוחו של המתבגר העיקש ביותר. פרסומת כזו שיכולה בקלות להיכנס, יחד עם חברותיה, למצגת של כל איש חינוך המבקש לחדור לנפשם של התלמידים ולהציג בפניהם את ההשלכות ההרסניות ארוכות הטווח של העידון עלתה לאחרונה בארה"ב.

הפרסומת כפי שתוכלו לראות מציגה את "המחיר האמיתי" של העישון, זה שלא נמדד בכסף שמחליף ידיים בין הקונה למוכר, אלא במחיר שהנערים של היום ישלמו ברקמת העור שלהם, או הגיינת הפה ומצב השיניים בעוד מספר שנים.

המחיר האמיתי - השיניים שלך

המחיר האמיתי - העור שלך

מאחורי הפרסומת עומד 'מנהל המזון והתרופות האמריקאי' או בשמו המוכר יותר בארה"ב ה-FDA. משרד הפרסום הוא Draftfcb, ולדברי ה-FDA ההשקעה בקמפיין תעמוד על 115 מיליון דולר במטרה להגיע לקהל היעד שכולל 10 מיליון בני נוער בין הגילאי0 12 ל-17.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה