TheMarker גלובס
צילום: לוגו

נקמת העיתונאי? שלח בתפוצת נאט"ו מייל בו רמז כי מתחרה העתיקה ציטוטים

רם עוזרי מ-TheMarker שלח לעשרות עיתונאים דוא"ל שהעביר לאפרת אהרוני מגלובס, לאחר דיון בכנסת. בגלובס מאיימים כעת בתביעה. הברנז'ה לוהטת
אלכסנדר כץ | (18)

הקרב על קרדיט הוא נחלתם של לא מעט עיתונאים. בעידן האינטרנט, קרבות על שעת העלאת ידיעה, "אימוץ" רעיונות, ולעתים "השאלת" טקסטים, נראים לא מעט במחוזותינו. היום (יום ג') סוגיה זו עלתה מדרגה.

בשעה 13:17 עלתה באתר TheMarker ידיעה של רם עוזרי, כתב שוק ההון של העיתון, על הצעת חוק שאושרה בוועדת הכלכלה, שמטרתה - מתן אפשרות לתבוע עד 10,000 שקלים במידה וצרכן חויב בסכום גבוה מדי. בשעה 15:46 עלתה ידיעה דומה באתר גלובס, מאת כתבת הצרכנות אפרת אהרוני.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

עוזרי זעם על חלק מהציטוטים באייטם בגלובס, וכתב לאפרתי דואר האלקטרוני, שהגיע לידי אייס: "אם את לוקחת ממני ציטוטים, לפחות תני קרדיט". עד כאן מדובר על התנהלות רגילה בדרך כלל בין מתחרים, אלא שעוזרי לא הסתפק בכך, וכיתב למייל עוד כ-150 איש.

רשימת האנשים שזכו להיחשף למייל, כללה עיתונאים בכירים בהם עורך האינטרנט של TheMarker איתן אבריאל; נחמיה שטרסלר מ'הארץ'; עורכת 'כלכליסט' גלית חמי; גד ליאור מ'ידיעות אחרונות'; וגם - עיתונאים ברשות השידור, 'חדשות 2' ו'חדשות 10'; המערכות של 'ידיעות', 'מעריב', 'ישראל היום', 'גלובס' ו'כלכליסט'; סוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס; תחנות רדיו אזוריות, יחצנים, עובדי בנקים ואף דוברות רשות המסים.

"הוא פשוט נכנס בה", אמר גורם שקיבל את המייל, "הוא לא פספס אף אחד לשלוח לו את המייל הזה". גורם בגלובס דווקא הרים גבה על זעמו של עוזרי: "אהרוני לא הייתה בישיבה, אבל קיבלה מיד בסיומה הודעות לעיתונות מכמה גופים שנכחו בה, והיא גם דיברה עם אנשים שהיו שם, והעלתה ידיעה. על מה הזעם שלו?".

אבל עוזרי בהחלט זועם. "אתה בא, הולך לישיבה ומשקיע, ואז מישהו בא ולוקח לי את הציטוטים", הגיב לאייס, "זו לא פעם ראשונה שקורה שכתבים עושים קופי-פייסט, ונתקלתי גם בכאלה שמודים בזה בפה מלא". לדבריו, "דיברתי עם דובר ועדת הכלכלה, ומה שצוטט ב'גלובס' לא היה ציטוט מתוך הישיבה, אלא דברים שאני לקחתי ופרסמתי בידיעה. ואז זה פתאום מופיע בגלובס. תראה, אפילו הכותרת דומה".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קופי פייסט לציטוטים זה שפל המדרגה (ל"ת)
    כתב 22/07/2012 20:04
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יצחק 04/07/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    יש לי ניסיון משנות עבודה רבות ככתב סוכנות הידיעות עתי"ם. כמעט כל העיתונאים העתיקו מאיתנו וכשנתפסו על חם, מלמלו תירוצים דפוקים. ברורים במוסדות העיתונות (מועצת העיתונות, אגודת העיתונאים)ובבתי הדין שלהם היו השפלה נוספת של הנעשק. לכן, רק תביעה בבית משפט. בעקבות תביעה שהגשתי למשל, פורסמה ב"הארץ" התנצלות ראשונה (ואחרונה) מסוגה בחומרתה. "מעריב" התעקשו במקרה אחר לא להתנצל וניפקו תירוצים מטופשים, אז בסופו של דבר הם שילמו לי פיצוי על הפרת זכויות יוצרים, שפסק בית המשפט. זה לא היה קל, אבל אם אתה בטוח בעצמך, לך על זה ותן שיעור לגנבים העלובים.
  • איפה אתה היום יצחק? (ל"ת)
    משה 05/07/2012 08:32
    הגב לתגובה זו
  • שאלה מעניינת. האם יש זכויות יוצרים על ציטוט? (ל"ת)
    צטטן 02/08/2012 00:40
  • 10.
    איזה אידיוט. הייתי מפטר אותו על דבר כזה. (ל"ת)
    דני 04/07/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כתבים מעתיקים ממתחרים כל הזמן. אין בזה בושה (ל"ת)
    אהרונית 04/07/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה שאפרת אהרוני כבר שכחה רם עוזרי עוד לא למד! (ל"ת)
    רווק תל אביבי 04/07/2012 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד 04/07/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    גם כשהם אחרי כולם. גם לדה מארקר וכלכליסט מתפלק "פרסום ראשון" גם שהוא לא כזה, אבל לפחות שם מורידים את זה כשמתברר שהם לא ראשונים.
  • 6.
    שניים 04/07/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    מביא סקופים ענקיים כל יום בכלכליסט, ושני המתחרונים האחרים מתחרעים על השאריות
  • 5.
    שטויות (ל"ת)
    זה אייס וכץ שניפחו 04/07/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כלב השמירה 04/07/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    מועתק. נדמה לי ששניהם מדברים שם על אותה ישיבת ועדה פומבית, לא? על איזה ציטוטים בלעדיים הוא מדבר?
  • זאב 04/07/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    הוא מדבר על ציטוטים משיחות שלו עם אנשים שהיו בישיבה.
  • מה קשה להבין? הוא ילדותי ולא מלבינים פני (ל"ת)
    הי 04/07/2012 15:01
  • 3.
    מביך. כאילו איזה חשיפה בלעדית גזלו לו. ילדותי (ל"ת)
    חגי 04/07/2012 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בחייכם, וכמה פעמים גלובס מעתיק מדה מרקר מילה (ל"ת)
    במילה 03/07/2012 23:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איזה אפס 03/07/2012 23:45
    הגב לתגובה זו
    דביל. אין לאנשים עם מה להתעסק בחיים??
  • כלכליסט 02/08/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
    נראה לי לגטימי לגמרי לשלוח מייל כזה. לפי הציטוט, ואני לא יודע אם נכתבו דברים אחרים, עוזרי לא זעם ולא אבטיח. רק הציף את עניין ההעתקה.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״