פרסום ראשון

איך אתם (לא) מחכים לזה: מהלך קיצוצים ב-ONE - שלושה עובדים כבר פוטרו

המשבר בשוק נותן אותותיו: ב-ONE מקצצים 10% בהוצאות, 7 חודשים לאחר הקיצוץ הקודם. גורם: "גם מתכונת החדשות בערוץ ONE צפויה להשתנות"
אלכסנדר כץ | (11)

גל הקיצוצים חוזר ל-ONE: לאייס נודע כי 3 עובדים פוטרו בימים האחרונים, ועל פי הערכות, צפויים לעזוב את האתר עובדים נוספים, במסגרת גל קיצוצים שעובר על אתר הספורט. בין המפוטרים - מנהלת בכירה, סוכנת מכירות וגרפיקאי.

באתר ONE ובערוץ הטלוויזיה שלו, מועסקים כ-120 עובדים, כ-30 בחברת התוכן הסלולרי מובייל1. לפני כ-7 חודשים עבר האתר הליך של קיצוצים, שכלל פיטורי כ-10 עובדים קבועים ופרילנסרים, בעיצומו של גל פיטורים בגופי תקשורת רבים. בין המפוטרים היו אז 4 כתבים, לצד קיצוץ משמרות של עורכי הדסק.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בתקופה האחרונה חלה ירידה בהכנסות בתחום הסלולאר, אפיק הכנסה רציני ב-ONE. בעקבות כך העבירה ההנהלה הנחייה לאגפי האתר, להציג תכנית לקיצוץ 10% בהוצאות. בחלק מהמחלקות מתבטא קיצוץ זה בהפחתת שעות עבודה ומשמרות, ובמחלק אחר - בפיטורי עובדים.

גורמים באתר חוששים כי פיטורי השלושה הוא רק תחילתו של גל פיטורים מאסיבי יותר באתר, שיגיע לשיאו בימים הקרובים. "יש הרבה דיבורים על כך באתר", אמר אחד מעובדי ONE, "אבל הכל מאד דיסקרטי, לא מספרים לנו שום דבר, ואנחנו ניזונים רק משבבי מידע".

בתוך כך, אתמול יצאה מהדורת החדשות של ערוץ הטלוויזיה של ONE, לפגרה של שבועיים. עובדי המהדורה קיבלו הודעה על כך שהמהדורה תחזור לפעילות ב-17 ביולי, אולם גורמים באתר לא שוללים את האפשרות כי המהדורה לא תחזור במתכונתה הנוכחית - מהדורה יומית ב-19:00, אלא כמהדורה שבועית, וזאת על מנת לחסוך בעלויות. גורם באתר: "לאף אחד לא ברור אם המהדורה תחזור ובאיזה מתכוננת".

כמו כן, הדר דראל, המפיקה של תכנית הספורט של אופירה אסייג ברדיו תל אביב, הודיעה על התפטרותה לאחר שנה בתפקיד. הערכות ב-ONE הן שההתפטרות לא קשורה לעזיבות הנוכחיות באתר. דראל סירבה להגיב.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איך אתם שמחים עם זה! 07/07/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
    אין שם בעצם כלום,ובקרוב הוא יחוסל.
  • 8.
    חיים האדום 05/07/2012 09:01
    הגב לתגובה זו
    שתדאג לו לעבודה כי הוא מובטל
  • 7.
    אתר פרחי חסר עתיד (ל"ת)
    מתי 04/07/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הבעיה: לאופירה אין השכלה. זה פוגע באיכות האתר (ל"ת)
    גיא 03/07/2012 23:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אופירה תחזרי לחפיפה במספרה (ל"ת)
    דני 03/07/2012 23:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מומחה 03/07/2012 18:36
    הגב לתגובה זו
    תמיד הוא יהיה המיץ של הזבל אופירה לא מסוגלת להפעיל את הראש ולהביא תותח שמבין בספורט ובטלוויזיה
  • שמעתי רון עמיקם מתפנה (ל"ת)
    הממליץ 04/07/2012 00:09
    הגב לתגובה זו
  • עורכים עולים כסף. זו בעיה. (ל"ת)
    אני 03/07/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שירלי 03/07/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    אם יש לך מידע, אז תפנה לאייס ותספר להם. אנחנו בתעשייה בטח נתעניין
  • 2.
    עובד טכני 03/07/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    אם לא שמעתם לא רק אנשי תוכן מפוטרים, גם אנשים טכניים, והרבה מאלה. קיצוצים גורמים לאי חידוש חוזים עם חברות מקצועיות והכשרת עובדים בשכר נמוך, אתם לא שותקים כשזה קורה לחבריכם העיתונאים, האם אנשים טכניים בתעשייה לא שווים את האייטם?
  • 1.
    אייל 03/07/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    מסתבר שמישהו עוד דופק לנו מלמטה...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.