פגעה בתחרות: האיחוד האירופי קנס את אפל בכ-2 מיליארד דולר
אפל נקנסה ביותר מ-1.8 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) על ידי הנציבות האירופית, בעקבות "כללים פוגעניים של חנות אפליקציות" שלה לספקי שירותי מוסיקה בסטרימינג.
בהחלטה נכתב כי, "הנציבות מצאה שאפל הטילה הגבלות על מפתחי אפליקציות, שמונעות מהם ליידע את משתמשי iOS (מערכת ההפעלה של אפל, ע"ג) על שירותי מנוי מוזיקה חלופיים וזולים יותר (מאפל מיוזיק, ע"ג), שזמינים מחוץ לאפליקציה ('הוראות נגד היגוי'). זה לא חוקי לפי חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי".
נציבת התחרות והדיגיטל של האיחוד האירופי, מרגרת' וסטגר, אמרה שאפל, "ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי" כמפיצת אפליקציות מוסיקה בסטרימינג, והוסיפה שלצרכנים אירופאים אין "בחירה חופשית היכן, איך ובאילו מחירים לקנות מנויים לשירותי מוזיקה בסטרימינג".
אפל מסרה בתגובה כי החלטת הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, התקבלה למרות "כישלונה לחשוף ראיות מהימנות כלשהן לפגיעה בצרכנים, ומתעלמת מהמציאות של שוק משגשג, תחרותי וצומח במהירות". החברה מסרה בהצהרה שמפתחי אפליקציות "מתחרים במגרש שווה" בחנות האפליקציות של אפל. הנציבות פתחה בחקירת הגבלים עסקיים רשמית בנושא ב-2020, לאחר שספוטיפיי הגישה תלונה נגד אפל בשנה הקודמת.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהודעת ספוטיפיי נטען כי אפל דרשה מחברת שירותי המוסיקה השוודית ומספקי תוכן אחרים לשלם עמלה של 30% על רכישות שבוצעו באמצעות מערכת התשלום בתוך האפליקציה של אפל, בעוד שבשירות שלה, אפל מיוזיק, לא היה צריך לשלם את העמלה. ספוטיפיי גם טענה שאפל מנעה ממנה לשתף מידע על עסקות מנוי עם לקוחות שמשתמשים באייפון.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
