פגעה בתחרות: האיחוד האירופי קנס את אפל בכ-2 מיליארד דולר
אפל נקנסה ביותר מ-1.8 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) על ידי הנציבות האירופית, בעקבות "כללים פוגעניים של חנות אפליקציות" שלה לספקי שירותי מוסיקה בסטרימינג.
בהחלטה נכתב כי, "הנציבות מצאה שאפל הטילה הגבלות על מפתחי אפליקציות, שמונעות מהם ליידע את משתמשי iOS (מערכת ההפעלה של אפל, ע"ג) על שירותי מנוי מוזיקה חלופיים וזולים יותר (מאפל מיוזיק, ע"ג), שזמינים מחוץ לאפליקציה ('הוראות נגד היגוי'). זה לא חוקי לפי חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי".
נציבת התחרות והדיגיטל של האיחוד האירופי, מרגרת' וסטגר, אמרה שאפל, "ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי" כמפיצת אפליקציות מוסיקה בסטרימינג, והוסיפה שלצרכנים אירופאים אין "בחירה חופשית היכן, איך ובאילו מחירים לקנות מנויים לשירותי מוזיקה בסטרימינג".
אפל מסרה בתגובה כי החלטת הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, התקבלה למרות "כישלונה לחשוף ראיות מהימנות כלשהן לפגיעה בצרכנים, ומתעלמת מהמציאות של שוק משגשג, תחרותי וצומח במהירות". החברה מסרה בהצהרה שמפתחי אפליקציות "מתחרים במגרש שווה" בחנות האפליקציות של אפל. הנציבות פתחה בחקירת הגבלים עסקיים רשמית בנושא ב-2020, לאחר שספוטיפיי הגישה תלונה נגד אפל בשנה הקודמת.
- מאסק תובע את אפל ו־OpenAI: "חונקים את התחרות בבינה המלאכותית"
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהודעת ספוטיפיי נטען כי אפל דרשה מחברת שירותי המוסיקה השוודית ומספקי תוכן אחרים לשלם עמלה של 30% על רכישות שבוצעו באמצעות מערכת התשלום בתוך האפליקציה של אפל, בעוד שבשירות שלה, אפל מיוזיק, לא היה צריך לשלם את העמלה. ספוטיפיי גם טענה שאפל מנעה ממנה לשתף מידע על עסקות מנוי עם לקוחות שמשתמשים באייפון.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות
בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה
קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.
ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.
אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.
המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח
- LayerX נכנסת לגוגל: סריקת סיכונים אוטומטית לכל תוסף בדפדפן
- האם הדלת האחורית של החברה שלכם פתוחה לרווחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים
בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.