אופקו צללה 5% בוול סטריט בשל חששות לגבי ה-4Kscore

ירידות, צילום: Getty images Israel
מניית חברת אופקו הלת" שנסחרת גם בבורסה בת"א (סגרה ביום ה" לפי שווי של 22 מיליארד שקלים) צללה היום 5% בוול סטריט במחזור שכפול מהמחזור הממוצע. המניה פתחה פער שלילי של 5.9% לקראת הפתיחה בת"א.
ברקע, בג"פריס הותירו את ההמלצה על "החזק" במחיר יעד של 10 דולר למניה אך העלו דאגות באשר לכיסוי הביטוחי מצד תכנית ה"מדיקייר" שיינתן למערכת האבחון של אופקו לחלות בסרטן הערמונית. מדובר באיבחון באמצעות בדיקת דם שאמור לחסוך ביצוע בדיקת הביופסיה שהינה בדיקה פולשנית. כיוון שהמודל העסקי של מערכת האיבחון מושתת על כל שהרופאים יקבלו החזר כספי מחברת הביטוח עבור כל בדיקה, החשש שמעלים כעת בג"פריס יותר דאגה של ממש בקרב המשקיעים.
וכך כותבים בג"פריס: "אנחנו מאמינים כי החלטה שלא לתת כיסוי ביטוחי למערכת האיבחון 4Kscore של אופקו תהיה עיכוב דרמטי (major setback) למערכת שנתפסת כמנוע צמיחה משמעותי של אופקו בטווח הקצר". צריך להזכיר כי ביוני 2015 רכשה אופקו את חברת המעבדות Biorefernce בסכום של 1.5 מיליארד דולר מתוך מטרה שחיבור עם חברה ענקית בתחום המעבדות יהווה מערך לקידום מכירת מערכת האיבחון לסרטן הערמונית (ה-4Kscore).
יו"ר אופקו פיליפ פרוסט אמר בעצמו בעת רכישת חברת המעבדות כי התשתית והפריסה של Biorefernce בנוסף לקשרים של החברה עם המבטחים - יסייעו משמעותית לאימוץ מערכת ה-4Kscore כעת נראה שכל המודל העסקי של מערכת האיבחון מוטל בספק, ומכאן הלחץ הגדול על המניה.
נציין כי משקלה של אופקו במעו"ף עומד על 7.2% (חמישי בגודלה), כלומר היא לבדה תיגרע כ-0.35% מהמעו"ף. אבל אופקו לא לבד. פריגו שמשקלה במעו"ף 10.55% (המניה הכבדה ביותר) צללה היום (ו") 4.1% וחוזרת עם פער שלילי של 3.9%. מיילן לכאורה חוזרת עם פער שלילי של 3.25%, אבל במסחר המאוחר המניה זינקה 9.5% ולכן צפויה לזנק ביום א".
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אם זה נכון אופקו היתה יורדת רק 5%
    אופקו 09/10/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו שוחטים אותה בנאסדק לפחות 20% זה התרופה הכי חשובה של אופקו
    סגור
  • 19.
    תעברו למניות הגז ATWOOD ADVANTAGE בדרך
    על בטוח 08/10/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אוניית הקידוח ATWOOD ADVANTAGE בדרך לישראל. נמצאת שלושה ימי הפלגה ממייצרי גיברלטר, אמורה לעבור ב - 12/10/2016 בדרך לים התיכון ולישראל. לא מאמינים? תבדקו לבד בקישור הבא: https://www.vesselfinder.com/?imo=9626170
    סגור
  • 18.
    העלו את מיילן 10% במסחר המאוחר. (ל"ת)
    חחח 08/10/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • אז מה זה יעזור לך ילד? חחחחחח (ל"ת)
    ל חחחחחח 08/10/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    למה הטיסה של מיילן באפטר לא משפיעה על הפער? (ל"ת)
    המתחזה 08/10/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    הגהה
    עברית שפה קשה אהה 08/10/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "המניה הדואליות הענקית שצללה 5% ותעיב על מדד המעו"ף"
    סגור
  • 15.
    נפילה קשה
    יובל 08/10/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברים יקרים ! מה עוד לא למדתם ? הרי קלינטון נגד מניות הפראמה וכל פעם שהיא עולה בסקרים להיות הנשיאה המניות הללו חוטפות וחזק .מה לא ברור לכם ? ולפי הסקרים האחרונים והקלטות האחרונות של טרמפ היא הולכת להיות הנשיאה .כלומר שנמשיך לראות שמניות הפארמה צוללות למטה וחזק ! !
    סגור
  • מה שאתה אומר.
    זה די נכון 08/10/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אני מתנחם שארבעת המניות תגענה ל 1 או 0.. נוכל להיות רגועים ולטוס מעלה.
    סגור
  • 14.
    אופקו הזדמנו קנייה
    בני 08/10/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וול סטריט משוגעת על ד"ר פיליפ פרוסט וכיוצא בזה מאמינים מאוד באופקו,החברה בטווח של שנתיים תהיה שווה 20$ ואני מוכן לשים כל מה שיש לי על זה.מחזיק,בהצלחה לשורט וללונג.
    סגור
  • 13.
    כמה יורדים ביום ראשון? (ל"ת)
    המתחזה 08/10/2016 02:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • יום א זה פסיק על ציר הזמן.
    שמע חבר 08/10/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעלה קצת או יירד 2 אחוז. יחסית למה שנפגוש באזור ראש השנה הבאה...אנו משחקים כרגע..
    סגור
  • 12.
    האוזר, תמשיך לחלום יא אפס (ל"ת)
    גלבוע 08/10/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    להחזיק חזק
    שמחה 07/10/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יום ראשון-הכרישים יחזיקו המעוף בשיניים
    סגור
  • ראיתי שאין להם שיניים הם מכוערים ועלובים
    יא טמבל 08/10/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני יודעת שיש אחרים בארץ ששמים ידם בפקיעה ומניידים אותה כרצונם עם חלק פיצפון מרכושם מה שיפב שהם לא מתעניינים בפוט וכול ולא עושים מבזה שימוש וגם לא בטכני ולא בסיטות באבא סאלי פשוט חכמים .לא מכורה אישית אבל שמעתי ממקורב שלהם שעושים עבודה בצינעה בלי דאאוינים ופאלאוורות ואף נמצאים בפקיעות דומות באמריקה. אנסה לברר את השם ואכתוב כאן ומה שאני חושבת שיודעת שזה לא מנהלי תיקים או מריצנים או קופות פנסיה או גמל ולא קרנות הם לא משתתפים בכל הפקיעות מידי פעם שבא להם ניכנסים ונוגחים בדאאונרים וכל האנשים הרעים שנמצאים בשוק שמנסים להטעות הציבור תוך כדי התנהגןת בזויייה והעלבות סתם
    סגור
  • עם כל המכירות האדירות
    כריש 08/10/2016 00:04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שבפתח נוסיף את שלנו. פקיעה אתה שואל? יש מצב לחמישה אחוז למטה.
    סגור
  • 10.
    הזהרת י מטבע ועכשיו אני אומר לקנות דולרים
    זקן בבורסה i 07/10/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הדולר צפוי לזנק לכוון --3.9
    סגור
  • 9.
    שחקני מעוף הוציאו חוזה על המעוף,
    דודו 07/10/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבורסה שונאת את כחלון עד שלא יהיה שר אוצר אחר הבורסה בדרך לאבדון
    סגור
  • 8.
    עוד מניה שהצליחה להשתחל למעוף
    משקיע וותיק 07/10/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולהשפיע עליו לרעה יחד עם שאר מניות הפארמה.
    סגור
  • 7.
    למה כל פעם שאני כותב תגובה
    חחח 07/10/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם צמד המילים שחקן מעוף אתם מוחקים לי את התגובה?
    סגור
  • מכיוון שהם שותפים (ל"ת)
    צבי 07/10/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    הזדמנות קניה באופקו ובסולארדג?
    גיא 07/10/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יתכן שנוצרה הזדמנות קניה נוחה בשתי המניות שיורדות חזק. על סולארדג אין עדיין מידע.
    סגור
  • "יתכן", אחלה מילה. יתכן שכן ויתכן שלא. תגובה פחחח (ל"ת)
    יש ר א לי 08/10/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הא=כיל אותנו באופקו ועוד זבלות ואני בטוחה
    הרק למעלה 07/10/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שגם את עצמו.
    סגור
  • 4.
    ההעעכברים זהירות החתול בשטח.
    רק למעלה 07/10/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא ניזהרתם לפי עצתי אז תוכלו אותה. רק למעלה מעופ עובר את שיא השיאים ביום א.
    סגור
  • ביום ראשון הקרוב תלמד פרק בהילכות בורסה
    עוקב אחרי הזקן חכם 07/10/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עד עכשיו עלינו במדרגות . בחודשים הקרובים יורדיים. ובבורסה יורדים במעלית לא במדרגות. שכל החתולים ינסו לתפוס את המעלית....הצלחות לכולם ושבת שלום
    סגור
  • 3.
    מוכן לספוג ירידה עד דולר אחד (ל"ת)
    המיואש 07/10/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    ככה זה שמניית "זבל" קיקיונית מקבלת משקל גבוה (ל"ת)
    סוחר 07/10/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 1.
    מניות המעוף פח (ל"ת)
    המתחזה 07/10/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור