הפרופ' מ-MIT שטוען כי "ניצחון של טראמפ יוביל להתרסקות השווקים" מסביר למה

סיימון ג'ונסון מ-MIT, לשעבר הכלכלן של קרן המטבע, טוען במאמר למרקטווץ' שהמשקיעים לא רואים מה צפוי לקרות
דונלד טראמפ, צילום: Getty images Israel
8 ימים לבחירות בארה"ב ואמנם טראמפ מצמצם את הפער עד כדי כמעט שיוויון בסקר האחרון של הוושינגטון פוסט, אבל בשווקים הפיננסים הדבר מתקבל בירידות מינוריות באופן יחסי. הפרופסור סיימון ג'ונסון מאוניברסיטת MIT, שהיה הכלכלן הראשי לשעבר של קרן המטבע, טוען בטור שפורסם במרקטווץ' שאם טראמפ יבחר ויישם את מדיניותו - הדבר יוביל להתרסקות השווקים הפיננסים.
וכך כותב פרופ' ג'ונסון: "?לרוע המזל, הצמיחה והתעסוקה ברחבי העולם נמצאים במצב שביר. אירוע מפתיע גדול - כמו למשל בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב - ככל הנראה עשוי להוביל להתרסקות השווקים ומיתון עולמי".
"טראמפ הבטיח לדחוף את הצמיחה של הכלכלה האמריקאית ב-4%-5% באופן מיידי, אבל זו פנטזיה טהורה. סביר יותר שהמדיניות שלו כנגד סחר עולמי תביא להאטה חדה, כמו שהבריטים חווים כעת. למעשה, אם טראמפ יעלה לנשיאות האפקט על הכלכלה האמריקאית יהיה גרוע בהרבה. בעוד ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי רוצה לסגור את הגבולות למהגרים, היא עדיין מעוניינת במסחר עם העולם. מנגד, טראמפ נחוש לצמצם את הייבוא באמצעות מגוון אמצעים. והוא לא יצטרך את אישור הקונגרס בכל הקשור להצבת ברקסים לכלכלה האמריקאית". 
ג'ונסון שטוען במאמר כי העננה הקודרת שמרחפת מעל הכלכלה הגלובאלית היא קודם כל קשורה למצב באירופה, כותב כי "מקבלי ההחלטות לא חושבים עד הסוף לגבי ההשלכות של צעדיהם על יתר העולם. המיתון שיוביל טראמפ יגרור את אירופה למיתון חוזר במלוא מובן המילה, שככל הנראה יגיע למשבר חמור במערכת הבנקאית באירופה. בכל מקרה ההשפעה על השווקים המתפתחים ואלו בעלי השכר הנמוך צפויה להיות דרמטית".
לסיום כותב ג'ונסון כי "המשקיעים בשוקי המניות נותנים כעת סבירות נמוכה לאפשרות שטראמפ יבחר. אבל אם המשקיעים טועים וטראמפ יבחר, אפשר לצפות לירידה חדה ברווחים הצפויים של שורה ארוכה של חברות מסקטורים שונים. וככל הנראה להתרסקות של שוק המניות".
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    גם בלי טראמפ המצב מסוכן
    צופה מהצד 01/11/2016 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי חיכו עד אחרי הבחירות לפני שיתנו אישור למבול, כי בדרך כלל המבול מגיע ביולי-ספטמבר
    סגור
  • 18.
    הפרופסור מהלך אימים על שוק ההון כי הוא תומך בקלינטון..!
    אליעז 01/11/2016 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...זה כל כך שקוף וברור שהפרופסור מתזמן, בנקודת זמן זו , את אזהרתונגד טראמפ, כשהיעד שלו הוא כדי לסייע לבחירתה של קלינטון,ובנתיים הוא שכח להוכיח ולספר לנו איך בעצם המועמדת שלו הילרי עשויה בכלל לקדם את שוק ההון ולהציל אותנו ממפולת שעלולה לפרוץ על רקע מדיניותה הכלכלית שלה ???
    סגור
  • 17.
    פרופסור נראה שאתה צריך להמשיך ללמוד מה הוא שוק ההון
    אנונימי 01/11/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה תוכן של שטויות עם טראפ יבחר זה רק יעשה טוב לשוק ההון , זה שבעלי ההון והשלטון חוברים יחדו זו שחיתות , מה עשו עד עתה הדפיסו כסף , וביצעו תוכניות של הרחבות כמותיות מה נעשה במשך 8 כהונתו של ממשל אובמה , שום דבר קח את השערים לפני המפולת ותשווה זאת לעת הזאת , במקום לטפל במשק בצנרת כמשל שמים כול הזמן עוד פלסטר אבל הנזילה מאותה צנרת ממשיכה לדלוף וכך רואים את השווקים בארה"ב עולים ויורדים וחוזר חלילה , אין צמיחה בארה"ב , יש שני דלקים עיקריים לצמיחה והם תעסוקה שהנתונים שם לא משוקללים נכון וצריכה שיש יותר צריכה אז יש יותר יצור וכך יש יותר עובדים , ראה ובדוק באיזה סקטורים גייסו עובדים ? המערכת בארה"ב מושחתת ומבפוברקת הכול מצגי שווא ,אובמה יצר שלטון של הצגות רוח וצללים וממשיך עם רעייתו בהצגות אלו הכול אינטרסים אישיים ,בהתייחסות להילרי קילנטון לא מבינה שום דבר בכלכלה היא גם לא אישה אמינה אין בה שום אופי ושום אישיות ראה על תווי פניה הכול מלאכותי ,פשוט רוצים לשים בובה שיוכלו לשלוט בה ,זאת אתה מבין פרופסור ? סוף מחשבה במעשה תחילה , וכדאי ורצוי ומומלץ לך לא להרצות נושאים שאינך בקיא בהם ,יום טוב
    סגור
  • אני לא מבין כלום
    לאנונימי 01/11/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולה השקעתי ממונף פי 3 ברמי לוי וזה הכל. היתר בולשיט
    סגור
  • 8500 בערך (ל"ת)
    בשער 01/11/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    בטח מר פרופסור שמואלני קיצוני הזוי ....
    יוסף 01/11/2016 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרוצה לזרוע פחד שמאלני טיפוסי כדאי שחוסן אובמה הלבן (קלינטון ) שונא ישראל יעלה
    סגור
  • 15.
    משחקי יו יו
    אמיר 01/11/2016 06:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשווקים מנופחים עם מחסור אפיקי השקעה עקב ריבית אפסית , כל סיבה להוריד מדדים ( גם סיכון ) תתקבל בברכה , רק על מנת לעלות אותם לחזרה ולתת למביני ענין אפשרות לעשות כסף .
    סגור
  • 14.
    איך הוא פרופסור ועוד ב-MIT?????????!!!!!!!!!!
    007 01/11/2016 05:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אפילו ברמה לוגית בסיסית הוא קשקשן : הוא טוען שכלכלה העולמית כעת במצב "על הפנים" - מי לדעתו עד כה "החזיק בהגה" בארה"ב? טראמפ?
    סגור
  • הכלכלה העולמית בונבון. רק למעלה. (ל"ת)
    חחחחחחחחחחחחחחחחח 01/11/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ואם אותו פרופסור טועה?מה עתידו? (ל"ת)
    חיים 31/10/2016 23:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כתבה ממומנת ע"י הקלינטונית וחבורת, לא? (ל"ת)
    הילרי 31/10/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 11.
    שטויות במיץ עגבניות
    שימקה 31/10/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
    14 6
    אלו הן ספקולציות זולות. הבורסה לא תשנה כיוון לשום מקום תמיד אחרי בחירות לנשיאות הבורסות בעולם עולות צפונה. וזה בדוק.
    סגור
  • 10.
    דווקא באנגליה יש צמיחה (ל"ת)
    עידו כהן הגדול 31/10/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • חחח (ל"ת)
    חח 01/11/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    בול שיט
    פרופסור בעילום שם 31/10/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    12 14
    אין ספק שמדובר בתומך קלינטון שיעשה הכל להבאיש את ריחו של טראמפ.......בהסטוריה הכלכלית היו כבר רואי שחורות שהתבדו למשל מלתוס מלפני 200 שנה שאמר שריבוי האוכלוסין בעולם וצמצום מקורות המזון יביאו לשואה עולמית..והסתבר שהכל בול שיט כי הוא לא חזה את המהפיכה התעשייתית....אז שיפסיקו לקשקש בקומקום
    סגור
  • צודק
    אלי 01/11/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות טיען הגיוני..אתה צודק
    סגור
  • 8.
    לא מבין מה זה התרסקות, אנשים יפסיקו לאכול ?
    לא לפירסום 31/10/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    15 2
    גם אם יהיה תיקון כלפי מטה, יתקן חזרה ובגדול.
    סגור
  • 7.
    צבעי וממרח סיד וגנן . בטח הוא זרק לך עצם בלי להסתכל
    תגובה 3 31/10/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אני דווקא עבדתי אצלו במשרד בתור מטאטא ומנקה חלונות והקשבתי לכל השיחות שלו ורשמתי על מפית הכל. הוא אמר שהוא לא יעשה מיתון עולמי אלא בלגן בינלאומי
    סגור
  • 6.
    מה עושים עם כותרת כזו ? גם אי אפשר לנגב בה (ל"ת)
    HAKY1 31/10/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    וכל זה יעשה איש אחד ? טמטום לבחור בו
    עוד פרופסור 31/10/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כשיש להם את קלינטון ואובמה קר. אובמה איש טוב וחכם עדיף מכחלון
    סגור
  • כן ותאוות הכסף של הקלינטונים
    אשר 31/10/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תביא למכירת סוף העונה לכסף הערבי
    סגור
  • 4.
    פרופסור סיימון
    שלמה גרינברג 31/10/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    10 8
    האזינו לנאומו מתחילת 2010 ותבינו שהאיש, די בדומה לפרבר, חי בעולם שמתבסס על תיאוריות אקדמאיות תלושות מהמציאות (זה אגב לא מפתיע שהגיע לרמה כזו בקרן המטבע) http://video.mit.edu/watch/13-bankers-the-wall-street-takeover-and-the-next-financial-meltdown-9576/
    סגור
  • לא נכנסתי אצלך כבר חודשים מר גרינברג.
    איציק 100 31/10/2016 20:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למרות שלעיתים הג'ננה עולה לנו לראש בקוראנו דברים..ויש גם דברים טובים ונכונים..היום ולעיתים קרובות שאתה משתלח בענקים..אתה עושה טעות איומה בהעלותך זאת אפילו אם אתה באמת מאמין בעניין. אנו מאחלים לך בכנות אושר ובריאות ואריכות ימים.
    סגור
  • אדון 100
    דב 01/11/2016 04:29
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לא נמאס לך ולחבריך, תחת שמות קוד מפגרים, ללהג דברי הבל ורעות רוח כל כך הרבה זמן? לנו נמאס מכם מזמן. וכשאתה מגיב לשלמה גרינברג, הציווי הראשון: "של נעליך מעל רגליך."
    סגור
  • לדב
    איציק 01/11/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1.לא. לא נמאס לי ולחברי. 2.אנחנו עצמנו מפגרים ולא רק הקודים. גם בהיותנו בכירים במיל', אנו רגילים לקודים. 3.אנו לא מלהגים. אנו אומרים בפרוש דברי הבל ורעות רוח. 4.האם עשית ספירה של לנו או שאתה חצוי למספר נשמות טועות ותוהות. 5.אנו ילדי טבע..ללא נעליים ובטח לא מעור. 6. אנו מודים לך על תגובתך המלבבת והחכמה ומצפים לעוד שכאלה. 7.דב זה חיה בג'ונגל? אז למה לא זאב או אריה מלך החיות.8. דובי הפנדה הם החמודים ביותר. 9.עלה והצלח ואל תתרגש מדברינו.
    סגור
  • איציק ..100 אמץ לך קידומת 00 ואל תדבר שטויות
    אורח שעבר כאן במקרה 31/10/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    3 16
    אתה סותר את עצמך .. ומדבר שטויות . מי אלה הענקים ? שאתה מדבר עליהם ..ובכן הענקים האלה לעיתים או לרוב הזויים ותלושים מהמציאות ובדיוק ענקים כאלה חוכמולוגים המיטו אסון כלכלי רק בעשור האחרון !! קרי מלפני מספר שנים . לא חמישים שנה אחורה ! הענקים האלה ללא בקורת ודעה חופשית משוחררת הם אסון גדול לאנושות
    סגור
  • בשם פרופ' איציק לפסיכיאטריה וחקר המוח..
    כרמית איצ100) 31/10/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    1. כן לא נכנסנו אליו(בו )בתגובותינו כבר זמן רב למרות שהיצצנו פה ושם בכתיבותיו. הבנת במבי? הוא אדם קשה אבל שועל קרבות ותיק ואף חכם לא קטן. הבנת קושקוש? לגבי הענקים שגדולי המומחים בעולם מחכים למוצא פיהם..הישחרת אותם למרות שאתה אבק ליד הצל הענק שהם מטילים..חבל שחירבשת כאן..סולחים לך. כרמית: מיצטערת..עשיתי רק את שנאמר לי. עלה והצלח(איציק מסר)נ.ב: הוא ביקשנו ויותר מזה לא לענות ולהגיב והחלטנו מתוך הבנה של בקשתו וסיבותיה וחדלנו.
    סגור
  • חחחח אני לא כרמית ..וחפשו מי שינענע את שניכם..כ
    עברתי שוב במקרה 01/11/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אתם או אתה / את - פשוט נבער/ נבערים.טיפש / טיפשים !! גשו לאישפוז . דפוקים
    סגור
  • לשלמה גריברג היקר . ד"ש - אכן האיש נשמע כך הזוי ותלוש . (ל"ת)
    משקיע 31/10/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 3.
    הכל שטויות ..פרופסור כזה או אחר חולני...גם אם טראמפ..יב
    מכיר אישית 31/10/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    גם אם טראמפ ייבחר הוא יכול להרוס את הכלכלה - הוא הרי צריך להיות חולה נפש בשביל כזה דבר - מכיר אותו אישית משהותי בארה"ב ביצעתי בשבילו עבודות צביעה וסיוד בנדל"ן שלו וגם בבית הפרטי שלו סיידתי לו את הבית + עבודות גינון
    סגור
  • סיפור ממייקל המעצב פנים שלו מניו יורק,צבעי סיים עבודה
    אני מכיר מישהו שאכל 01/11/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קיבל כסף חצי שנה ואיים בתביעה משפטית, אמר הדונלד המניאק בתביעה משפטית דולר יהפוך לחצי דולר אז קח חצי דולר עכשיו ועוף ,לקח וברח כל עוד נפשו בקרבו.
    סגור
  • חחחח . אתה גדול ! כוונתך לא יכול להרוס ???? מניח כך (ל"ת)
    אזונגי 31/10/2016 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אותם זיבולי שכל של הברקזיט (ל"ת)
    א 31/10/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 1.
    פרופסור נכבד וספקולציות שאפשר להסביר גם את ההיפך (ל"ת)
    גוני 31/10/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    10 15
    סגור