הכלכלנים עונים - האם ה'ברקזיט' יגרור קריסה מתמשכת בבורסות, או שזו הזדמנות קניה?

הוריקן, צילום: Getty images Israel
בריטניה בחרה brexit!. הקלפיות נסגרו, אזרחי בריטניה בחרו ביציאת הממלכה מהאיחוד האירופי אליו הצטרפה ב-1975, והשווקים גועשים (כלומר צוללים).

 


Bizportal אסף תגובות ראשוניות של כלכלנים בכירים. 

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות: "ליציאה של בריטניה מהאיחוד אין השפעות כלכליות של ממש, בוודאי שלא בטווח הקצר ולכן יש להבחין בין הצעדים הטקטיים לבין הצעדים האסטרטגיים שכדאי לנקוט בתיק ההשקעות. באופן טקטי, הירידות החדות בשווקים בימים הקרובים עשויות דווקא לייצר הזדמנות השקעה לא מבוטלת הן בגלל שהשווקים נוטים לרשום תגובות יתר באירועים מסוג זה ובעיקר בגלל שלמעשה לא נרשם שום שינוי בסביבה הכלכלית ומכאן גם בפוטנציאל הרווח של הפירמות".

 "יחד עם זאת, מבחינה אסטרטגית, אין ספק שהיציאה של בריטניה מהאיחוד מהווה עליית מדרגה מבחינת הסיכונים הגלובאליים שכן ההשלכות הפוליטיות של החלטת הבריטים ימשיכו ללוות את השווקים העולמיים עוד זמן רב. ביום ראשון הקרוב יערכו בחירות בספרד ואין ספק שתוצאות משאל העם יתמכו במפלגת פודמוס. ניצחון של אלו יצית חששות ליציבות גוש האירו כולו. בנוסף, משאלי עם נוספים בסקוטלנד, בלגיה או קטלוניה יוסיפו לאי הוודאות ויגבירו את התנודתיות בשווקים גם בטווח הבינוני. לכן, לאחר שהאבק מהתגובה הראשונים בשווקים ישקע יש בהחלט מקום להערכתנו לאסטרטגיית השקעות סולידית יותר, כלומר, חשיפה לשווקים דפנסיביים יותר הן ברמת, סוג הנכס, הן ברמה הגיאוגרפית והן ברמה הסקטוריאלית".

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי מיטב דש: "עוצמת התנודות בשווקים מעידה עד כמה האירוע לא היה צפוי. מעבר לעלייה בסיכונים הפוליטיים באירופה, הסיכון העיקרי שהטלטלה העוברת בשווקים תמשך מעבר לתקופה קצרה ותפגע בסנטימנט העסקים והצרכנים. לכן, סביר שנראה בקרוב מאוד צעדים נמרצים של הבנקים המרכזיים  והממשלות כדי להרגיע את השווקים ולמנוע מסיכון פוליטי להפוך לסיכון פיננסי. מבחינה כלכלית, הצמיחה בבריטניה ובאירופה צפויה להיפגע. בריטניה, על פי ההערכות של מרבית הגופים הכלכליים, עלולה להיכנס למיתון. הנהירה לנכסים הנחשבים כמקלט בתקופות סוערות כגון הזהב, הדולר האמריקאי והאג"ח של ממשלת ארה"ב תתגבר. דווקא השווקים בישראל מתנהגים בתקופות כאלה בצורה יחסית רגועה יותר מאשר השווקים  בעולם."
 
יונתן כץ, הכלכלן של לידר שוקי הון: "העצבנות בשווקים ועלייה באי הוודאות יקשו מאד על הפד להעלות את הריבית בקרוב, בפרט על רקע התחזקות הדולר בעולם. לא נראה שההחלטה של בריטנייה לצאת מהאיחוד (ואי שינוי בריבית הפד בחודשים הקרובים) תשפיע על המדיניות המוניטרית בישראל, בפרט כאשר האבטלה ירדה ל 4.8%. הפיחות הצפוי היום בשקל מול הדולר עשוי ״לעשות את העבודה״ עבור בנק ישראל. למרות שהיציאה של בריטנייה מהאיחוד תארך שנתיים, הציפייה להשלכות השליליות בתחום ההשקעות, הסחר ופוטנציאל הצמיחה של בריטניה מתבטאת בפיחות החד בלירה סטרלינג היום. בכלל, הדאגה מפני יציאה של מדינות אחרות מהגוש ומגמת התבדלות בעולם צפויה לפגוע בשווקי ההון בעולם".
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    הריבית לא משתנה הנדל"ן עף (ל"ת)
    אני 25/06/2016 22:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 15.
    הזדמנות הקניה תהיה הזדמנות מכירה למי שלא הספיק (ל"ת)
    כותרת עושה כסף לעתון 24/06/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 14.
    זה עוד כלום
    ינשוף 24/06/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחכה להם גם מבול שיעלים את כל הממלכה חחחח
    סגור
  • 13.
    תחזית
    אמיר 24/06/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    10 1
    עכשיו בורסות ינסו שנית תחתיות שנרשמו בתחילת השנה, יש לצפות שמגמת ירידה תימשכנה עד סוף אוגוסט , גלים , גלים , אך כלפי מטה .
    סגור
  • תחזית
    עופר חדד 24/06/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צודק בהחלט
    סגור
  • 12.
    יום חג לביזפורטל! כל הכותרות זה "התרסקות!!!"
    דדי 24/06/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    12 0
    דרמה ופאניקה כמיטב המסורת
    סגור
  • 11.
    הנפילה ביורו תמתן נפילה על הדקס ,זהירות . (ל"ת)
    בא 24/06/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 10.
    ייגמר בעליות.
    חחחחח 24/06/2016 10:37
    הגב לתגובה זו
    9 7
    היום פוטסי גומר בירוק
    סגור
  • ל - חחחח. ליכוד ? (ל"ת)
    אחד 24/06/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מה הקשר
    לאחד 24/06/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה חחחח אידיוט מפגר מר"ץ?
    סגור
  • טען עוד
  • ל חחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחח 24/06/2016 10:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה טומטום
    סגור
  • 9.
    המוסלמים בלונדון אומרים
    הנסיך הרוסי 24/06/2016 10:20
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הכל במוסד אשם הכל בגלל הכיבוש
    סגור
  • הלו, מי שהמציא את המילה העלובה "כיבוש" דווקא זה לא
    חיים 24/06/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הערבים. ! אלה היפי נפש שבתוכנו .
    סגור
  • 8.
    סתם קשקוש-הדולאר עולה ומקזז את הירידות (ל"ת)
    rr 24/06/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 7.
    מדד הפחד קנית, לא טעית*
    המשורר 24/06/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    4 4
    * יש לי גם זהב וכסף
    סגור
  • 6.
    שטחים תמורת שלום זאת המצאה אמריקאית רק בשביל
    בא 24/06/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ישראל , הדמוקרטים האמריקאים פשוט רוצים להתגרש מאיתנו , ותיק השקעות זאת המצאה של בתי השקעות כדי להרוויח עמלות ,משכורת בשבילם , כשהבורסה עולה הם מרוויחים וכשיורדת הם מפסידים ,וכשהיא מיתרסקת ....אז אתם מוצאים את עצמכם על קרקעית האוקיאנוס ,לבד עם הדגים ,אבל עם גלויה מהברוקר מהקריביים , מה לעשות יש משבר עולמי .
    סגור
  • משה אכל אותה חזק ....מחר אחרי הבחירות בספרד הוא........
    פפפ 24/06/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יאכל אותה חזק פעם שניה . חבל משה ,יש לך ראש קשה.
    סגור
  • ועוד דבר שאולי תלמד ממנו פפפ.....
    משה 25/06/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק במפולות אתה יכול לעשות אירועי מס (מכירה בהפסד וישר פעולת קנייה ) בשביל שבעתיד שהמגמה תשתנה ותממש רווחים לא תשלם מס לי עד היום יש י מגן מס מהמפולות הקודמות זה עוד רווח עתידי של 25 אחוז שרק במצבים קיצוניים של מפולות אני יכול לעשות .
    סגור
  • לפפפ -אני מצפה לכאלה מצבים בשבילי זה הזדמנות ...
    משה 25/06/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של פעם בכמה שנים ותמיד בתיק שלי מוכן כסף בשביל כאלה מצבי פז רק במצבים כאלה אני מגדיל את הרווחים שלי לטווח הארוך . הסבלנות פפפ טעמה מר ופרותיה מתוקים ואפילו יותר טוב בשבילי שהמצב יחמיר זה רק יגדיל את הרווחים שלי לטווח הארוך בדיוק כמו שעשיתי במפולת הסאב פריים של 2008 ובמפולת של אירופה 2010 אנשים כמוך פפפ הם קצרי רואי נכון שלתיק שלי אקח הרבה זמן לתקן אבל שהמגמה תשתנה פפפ והיא תשתנה התשואה תהיה מתוקה לך תלמד להשקיע פפפ אותי לא מפחידים מפולות אני רואה אותם בתור הזדמנות ואני תמיד מוכן להם ונוהג ללכת נגד המגמה
    סגור
  • שטחים תמורת שלום זה המצאה שמואלנית ולא אמרקאית (ל"ת)
    4 24/06/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • לך תאכל גרגירים בקרקעית יחד עם הדגים שלך ...
    משה 24/06/2016 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הבורסה זה מקום שיש בו גם מפולות כל כמה שנים מי שחכם (ולא בעל שכל של דג כמו שלך ולא מבין בהשקעות ) ינצל בתקופה הקרובה את המצב לטובתו ויגדיל את הפוזציות ויתחיל ללכת נגד המגמה ומעז יצא מתוק עמו בכל המפולות שחווינו בעבר שם משחק סובלנות .ולבא לך תהיה תחזור לדגים שלך באוקיאנוס שם המקום של באזורי השכל המצומצמים הבורסה זה לא מקום לפחדים שלא מבנים בהשקעות .
    סגור
  • משה אכלת לרקדה ,וכולם רואים את זה .ואתה מרגיש את זה (ל"ת)
    פפפ 24/06/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ודרך הגב אני מאוד אוהב לקרדה זה זה מאכל מעודף בשבלי (ל"ת)
    משה 25/06/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לפפפ -אני מצפה לכאלה מצבים בשבילי זה הזדמנות ...
    משה 25/06/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של פעם בכמה שנים ותמיד בתיק שלי מוכן כסף בשביל כאלה מצבי פז רק במצבים כאלה אני מגדיל את הרווחים שלי לטווח הארוך . הסבלנות פפפ טעמה מר ופרותיה מתוקים ואפילו יותר טוב בשבילי שהמצב יחמיר זה רק יגדיל את הרווחים שלי לטווח הארוך בדיוק כמו שעשיתי במפולת הסאב פריים של 2008 ובמפולת של אירופה 2010 אנשים כמוך פפפ הם קצרי רואי נכון שלתיק שלי אקח הרבה זמן לתקן אבל שהמגמה תשתנה פפפ והיא תשתנה התשואה תהיה מתוקה לך תלמד להשקיע פפפ אותי לא מפחידים מפולות אני רואה אותם בתור הזדמנות ואני תמיד מוכן להם ונוהג ללכת נגד המגמה
    סגור
  • 5.
    יום שישי השחור
    co007 24/06/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    6 6
    היום התחילה אחלה מסיבה בשוקי ההון. אצלנו תתחיל המסיבה ביום א' הקרוב. מקווה שהתהליך יהיה ארוך ומתיש..................:-)
    סגור
  • 4.
    אלה אותם כלכלנים שאמרו:בריטניה תישאר ביורו!!
    אברם הבוזגלו 24/06/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    14 2
    וקנו הרבה מניות באירופה,שמענו עלייכם!!!,אני הולך לתת מכה אדירה בראשון...קניתי פוטים+זהב...
    סגור
  • 3.
    חוסר מעוף של ראית הכלכלנים לגבי העתיד .
    יהודה נחשון 24/06/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יתכן וכן תהיה לעזיבת בריטניה מגוש האירו משמעות חזקה הרבה יותר ממה שרואים הכלכלנים.במידה וביום שראשון הקרוב כאשר יפורסמו תוצאות הבחירות של ספרד והן נהינה קיוניות בהשפעת התוצאה של משאל העם בבריטניה .זה לבטח יסחוף עוד כמה מדינות לעזוב את גוש האירו .הולנד למשל כבר אומרת בצורה גלויה שהיא מעונינת במשאל עם לגבי הישארות בגוש .בקיצור אם הדבר יגרום לאפק הדומינו של כלל מדינות הגוש זאת השאלה !!המפסידה הגדולה מפירוק הגוש היא כמובן גרמניה .ולכן היא תעשה כל שיש לאל ידה על מנת למנוע את התםרקות הגוש
    סגור
  • 2.
    כמה הזהרתי אתכם.מדינות נוספות בדרך לצאת.יום שישי השחור
    כלכלן 24/06/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    8 11
    וזה ימשיך גם שבוע הבא. הורדת דרוג לבריטניה בתוך ימים.איטליה צרפת דנמרק ואחרות כבר הודיעו שגם הם רוצות אחוצה. זו תהיה מפולת בקנה מידה של שנת 2000 שלאחריה אירופה תתפרק לחלוטין.תמכרו הכל גם בירידה של 10% כי נרד לפחות 50% לדעתי. הבורבות קרובות לשיא כל הזמנים.
    סגור
  • חבוב, אם ראיה כזאת, שמור על עצמך, מפני עצמך ! (ל"ת)
    חתול שחור 24/06/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • היחיד השחור פה זה אתה (ל"ת)
    ff 24/06/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • אני בשורט על הדאקס מה עוד אפשר לעשות?
    לכלכלן 24/06/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    3 5
    היי איך אני יכול להגדיל רווחים אני בשורט על הדאקס מאתמול אבל יש לי עוד 60% מהכסף להשקע
    סגור
  • תעודות סל בחסר ממונף על המדדים (ל"ת)
    C300 24/06/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אולי גם תספר לנו כמה הפסדתה בהימורים שלך ...