ראש הקמפיין לשעבר של טראמפ מודה בקשירת קשר נגד ארה"ב

מי שהיה ראש הקמפיין של טראמפ מודה הערב חלקית בהאשמות, וצפוי לשתף פעולה עם החקירה של רוברט מולר. הלחץ על טראמפ גובר
עמית נעם טל | (3)

פול מנפורט, ראש מטה הבחירות לשעבר של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, חתם על עסקת טיעון עם התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית ב-2016. מנפורט הודה במסגרת הסכם הטיעון בקשירת קשר נגד ארה"ב וקשירת קשר להדחת עד. החתימה הערב צפויה להמשיך להדק את החקירה של סביב התנהלותו של הנשיא.

ע"פ עסקת הטיעון, מנפורט צפוי לשתף כעת פעולה עם מולר בחקירה על הקשרים של הממשל הנוכחי עם רוסיה במהלך הבחירות ב-2016. נזכיר כי מנפורט, בן 69, הורשע בחודש שעבר ב-8 מתוך 18 סעיפי האישומים נגדו, בגין הונאות מס. עשרת האישומים הנותרים בוטלו על ידי בית המשפט, לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להחלטה לגביהם. לפי התביעה, מנפורט הסתיר מיליוני דולרים בחשבונות בנק זרים. לפני שנה הועמד לדין מנפורט יחד עם שותפו ריק גייטס, ששימש כיועץ בכיר במטה הבחירות של טראמפ וחתם על עסקת טיעון. גייטס סיפר בעדותו במשפט מנפורט כי הוא ומנפורט החזיקו ב-15 חשובונות בנק במדינות זרות שעליהם לא דיווחו לממשלה. הוא אף הוסיף כי אי הדיווח על החשבונות נעשה "בהוראתו של מר מנפורט".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לשים לב 15/09/2018 01:51
    הגב לתגובה זו
    לנשיא טראמפ.
  • ולא לקיאה (ל"ת)
    דניאל1111 15/09/2018 21:43
    הגב לתגובה זו
  • ומה עשתה הגננת של טרמפ???כמובן שלשעבר. (ל"ת)
    פתאל אפרים 15/09/2018 18:50
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.