לא יאמן כמה הרוויח מנכ"ל ג'י.פי מורגן ב-2017

שכרו של מנכ"ל בית ההשקעות גבוה פי 364 מהעובד הממוצע בחברה. ומהו השכר החציוני?
מערכת Bizportal | (4)

מנכ"ל בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן, ג'ימי דיימון, קיבל שכר בעלות של 28.3 מיליון דולר בשנת 2017. מדובר בשכר הגבוה פי 364 מהעובד הממוצע בבנק ההשקעות.

עלות השכר של דיימון כללה שכר של 1.5 מיליון דולר, מענק מזומן של 5 מיליון דולר, ותשלום מבוסס מניות בגובה של 23 מיליון דולר. נזכיר כי במהלך 12 החודשים האחרונים מניית ג'י.פי מורגן עלתה ביותר מ-31%, לעומת עלייה של 16% של מדד S&P 500 ועלייה של 19% של מדד דאו ג'ונס

לראשונה החברות מפרסמות את שכר המנכ"ל לעומת השכר החציוני בחברה. לפי ג'.י פי מורגן השכר החציוני בחברה עמד על 77,799 אלף דולרים בשנת 2017.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בא 22/03/2018 10:40
    הגב לתגובה זו
    ד. הדפוק הזה רושם לעצמו את הצק .הבעיה שלו שלמטה בגיהנום הם כבר מחכים לו .הוא אולי לא מכיר אותם אבל הם דווקא כן .
  • 3.
    בא 22/03/2018 10:31
    הגב לתגובה זו
    כנסו ליוטיוב מוות קליני ותבינו למה חשוב מאוד לא להיות מושחת ,אם גיהנום וגן עדן נראה לכם ילדותי ,אז המציאות ילדותית , האמת לגבי המציאות שאנו חיים בסרט מדע בידיוני.
  • 2.
    לא נראה ככה 22/03/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    "ממוצע" - לוקחים את סכום כל המשכורות ומחלקים במספר העובדים. "חציוני" - מסתכלים על המשכורת שחצי מהעובדים מרוויחים יותר וחצי פחות ממנה. לפי הנתונים שהבאתם, שכרו של המנכ"ל הוא 28.3 מיליון דולר, והשכר החציוני הוא 77,799 דולר, כלומר שהוא פי 364 מה*חציוני*, לא מה*ממוצע*. וזה מאוד לא סביר שהשכר הממוצע זהה לחציוני בעיקר כאשר קיימים בכירים שמרוויחים סכומי עתק שמקפיצים את הממוצע ולא את החציוני.
  • 1.
    תמצית הקפיטליזם 22/03/2018 08:45
    הגב לתגובה זו
    כך במערכת, הכסף זורם במעלה הפירמידה ומייבש את כל אלה שבבסיסה. עד שמגיעה הקריסה, כשבסיס הפירמידה לא יכול לשאת עוד את כובד מישקלה.

טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת?

עמית טל |
נושאים בכתבה אלון מאסק טסלה
מניית טסלה (סימול:TSLA) איבדה 4.2% ביום המסחר האחרון לשבוע זה במחזור שכמעט כפול מהממוצע והשלימה ירידה של מעל 9% משיא כל הזמנים שנקבע רק בתחילת השבוע. ברקע לירידה החדה, חברת AMD (סימול:AMD) הכחישה רשמית את השמועות שהיו בשבוע האחרון על שיתוף פעולה בין החברות. והייתה גם את המלצת המכירה של ג'פריס שנקבו במחיר יעד של 240 דולר (מול מחיר של 390 דולר שבו נסחרה המניה בתחילת השבוע). כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי היא מפסיקה את ייצור הרכב הזול ביותר של החברה, דגם S עם ההנעה האחורית החל מה-24 לספטמבר. החברה תמשיך לייצר את ה-S של החברה. הודעת החברה באה ברקע לזינוק בייצור רכב הדגל שהושק מוקדם יותר השנה. כזכור מניית החברה קפצה מוקדם יותר החודש לשיא כל הזמנים זאת לאחר שהממשל בסין טען כי הוא שוקל איסור על יצור ומכירה של מכוניות עם בעירה פנימית במטרה להקל על זיהום האוויר במדינה. המשמעות: דחיפה אדירה לסקטור המכוניות החשמליות, וטסלה הינה שחקנית גדולה בתחום. אך עתה נראה כי הסנטימנט של החברה משתנה. ייתכן כי שינוי הסנטימנט נובע גם מהעובדה כי מניית החברה, כמו יתר חברות הנאסד"ק, נהנתה בשנים האחרונות מהכסף הזול ששטף את השווקים, ועתה בעקבות הודעת הפד' על צמצום המאזן, אלה הן החברות הראשונות להיפגע. הכירו את מדד M1 : מדד היצע הכסף הנזיל ביותר,כלומר המדד מודד את כמות המטבע והנכסים הניתנים להמרה במזומן במהירות : פקדונות העו"ש וההשקעות בנכסים נזילים. בשנים האחרונות רואים קשר ישיר בין גידול בכמות הכסף למחירי הנכסים. שימו לב לגרף הבא שמסביר זאת בצורה טובה יותר. הגרף מציג את מניית טסלה מול היצע הכסף, המניה נעצרה בכל פעם שהגיעה לגבול העליון של היצע הכסף.