גרף

סיטי חתך את ההמלצה לאפל ל"נייטרלי", מחיר היעד קוצץ ב-100 דולר

המניה נסחרת ללא שינוי לפני פתיחת המסחר לאחר שנפלה בכ-2% אל מתחת ל-500 דולר - שפל של 10 חודשים ובכמה נמכר כעת 'אייפון-5' בוול מארט?
יעל גרונטמן | (4)

מניית אפל עוברת טלטלה קשה בתקופה האחרונה. מאז שהשיקה את האייפון 5 ונסחרה בשיא של 705 דולר היא צללה בכ-27% ומחירה מתקרב כבר לרמה הפסיכולוגית החזקה של 500 דולר אותה שברה במסחר המוקדם, אך התאוששה לקראת הפתיחה. רמה של 500 דולר מהווה רמת שפל של 10 חודשים באפל.

היום קיבלה אפל מכה נוספת כשהאנליסט של בנק ההשקעות סיטי חתך את המלצתו למניית אפל (סימול: AAPL) ל"נייטרלי" והפחית את מחיר היעד לשנה הקרובה ל-575 דולר לעומת מחיר קודם של 675 דולר. ברור שההשפעה של מניית ענקית הטכנולוגיה על שוק ההון האמריקני אותו היא מובילה מבחינת שווי שוק הוא כמובן אדיר והרגישות של המשקיעים לתנודתיות בה היא רבה. ביום שישי האחרון נפלה המניה בכ-3.8% וסגרה ברמה של 509.8 דולר.

האנליסט גלן יונג "רואה בטווח הזמן הקצר קיצוץ בהזמנות בשרשרת האספקה", מה שמעלה לדעתו שאלות ביחס "לחוזק של האייפון 5". בהתייחס להורדת מחיר היעד למניה האנליסט מדגיש את "הסיכונים בסיפור של אפל" ואומר, "נראה שהסיכוי שנראה ראלי כלשהו בטווח הזמן הקצר - התפוגג".

הורדת ההמלצה באה זמן קצר לאחר שאפל דיווחה כי מכרה יותר מ-2 מיליון מכשירי אייפון 5 במהלך השקת המכשיר בסין בסוף השבוע האחרון ולאחר שוול מארט, הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעה כי היא מפחיתה את המחיר בו היא מוכרת את האייפון 5 ב-72 דולר ל-127 דולר בלבד.

מוקדם יותר היום חתך אנליסט אחר של סיטי, קווין צ'אנג, את תחזית המשלוחים שלו לאייפון 5 מחברת HON HAI הטיוואנית אשר במפעליה מורכב המכשיר. על פי הערכת האנליסט ביןאוקטובר לדצמבר תשלח החברה ממפעליה כ-45 מיליון מכשירים לעומת צפי קודם למשלוח של 47 מיליון מכשירים.

אבל גרוע יותר מכך, הוא גם חתך את תחזית המשלוחים של האייפון 5 ברבעון הראשון והשני של 2013 ל-26 מיליון יחידות ול-20 מיליון יחידות, לעומת תחזיתו הקודמת שהעריכה כי באותם הרבעונים תשלח החברה 38 מיליון יחידות ו-30 מיליון יחידות של מכשירי אייפון 5, בהתאמה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שנתנו לה מחיר1000 דולר (ל"ת)
    רק להזכירכם 17/12/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סם 17/12/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול לאמר לי כמה עולה מכשיר בוולמרט
  • 2.
    זה לא זה בלעדיו (ל"ת)
    איפה סטיב 17/12/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא לגעת (ל"ת)
    מניית מסוכנת 17/12/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.