נבחרת צרפת
צילום: נבחרת צרפת טוויטר

הגנת ברזל, התקפה נוצצת: מי עדיפה, ספרד או צרפת?

מצד אחד שתי הגנות ברזל ומהצד השני - התקפה נוצצת. על הנייר נראה כאילו הסגל של צרפת איכותי יותר, אבל ככל שהתקדמנו ביורו אפשר לראות שספרד איכותית ומסוכנת יותר. איך זה ייגמר הערב והאם לאמין יאמל וניקו ויליאמס מסוגלים לסחוב את ספרד עד הסוף?
איציק יצחקי | (1)

ספרד וצרפת הדיחו את גרמניה ופורטוגל וישחקו הערב (22:00) בחצי הגמר של היורו, כשמחר יתמודדו אנגליה והולנד על הכרטיס השני לגמר. ספרד תרשום מספר חסרונות משמעותיים לקראת המשחק: דני קרבחאל ורובין לה נורמנד לא ישחקו עם הספרדים בשל צהובים, גם פדרי הפצוע יפספס את חצי הגמר. בנוסף, כרטיס צהוב שנשלף לאלברו מוראטה כשלא היה על המגרש היה אמור לגרום לו להיעדר הערב, אבל הוא לא נרשם ולכן הוא צפוי לשחק.

לאמין ימאל (טוויטר ברצלונה)

הרבה מאוד על הכתפיים של הילד בן ה-16. לאמין ימאל (טוויטר ברצלונה)

רגע לפני המשחק, מוראטה עורר סערה. לארח שהותקף מילולית על ידי אוהדים סיפר הלילה מי שכבש 36 שערים בנבחרת ב-78 הופעות: "אני רוצה להנות ממה שנשאר כי יכול להיות שזה הטורניר האחרון שלי בנבחרת ספרד. פרישה זה משהו אפשרי וסביר אבל לא ארצה להרחיב על כך. אני מרגיש יותר שמח מחוץ למדינה. אנשים שם מכבדים אותי. בספרד אין כבוד לאף אחד ולשום דבר".

המשחק הערב יפגיש בין שתי נבחרות שונות במהותן - ספרד הקלילה והמרשימה של הטורניר, שעד רבע הגמר לא ספגה שער, מול צרפת הכבדה והלא מרשימה, אך האיכותית. צרפת נחשבת לפייבוריטית עוד לפני תחילת הטורניר, ומשום מה דווקא ספרד לא סומנה ככזו, למרות שהיא מציגה כדורגל נהדר.

ההבדל בין ספרד לצרפת נעוץ בין היתר בכך שספרד נחשבת לאיכותית יותר במרכז השדה שלה, בעיקר בתנועה של השחקנים האלה לכיוון השער. בקיצור - הנעת הכדור. לספרד יש יתרון למרות אורליאן צ'ואמני ואדוארדו קמאבינגה ונראה כי השניים יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה בהשוואה למשחק מול פורטוגל. שנית, צרפת התמודדה עם נבחרות טובות התקפית, אבל היא עוד לא פגשה נבחרת שכל כך קשה לפתח הגנתית. מנגד, ספרד יודעת שההגנה הצרפתית היא המשוכה הקשה ביותר שהיא צריכה לעבור עד עכשיו, כולל גרמניה.

לצרפת יש שני בלמים ענקיים: וויליאם סאליבה ודאיו אופמקאנו, מצד שני, לספרד יש את רובין לה נורמנד והוא לא ישחק, אך איימריק לאפורט יפתח (אגב, שניהם נולדו בצרפת ומשחקים בנבחרת ספרד). הטרי-קולור מגלה עליונות גם בזכות ז'ול קונדה, שפותח כמגן ולא כבלם. הוא לא מפסיק לרוץ, ועכשיו תהיה לו משימה מיוחד - לגרום לוויליאמס לאבד את העשתונות. את היכולות של גריזמן ואמבפה מיותר להזכיר. הם נעלמו ביורו הזה, אבל מספיק משחק ענק אחד כדי להחזיר לעצמם את הנקודות.

נבחרת צרפת טוויטר

קיראו עוד ב"ביזספורט"

נבחרת צרפת חוגגת במונדיאל (טוויטר נבחרת צרפת)

כל זה, ועוד לא דיברנו על משחק האגפים של ספרד - לאמין ימאל עם שלושה בישולים, יותר מכל שחקן אחד (מלבד קשר הולנד ולייפציג, צ'אבי סימונס), ויחד עם ניקו ויליאמס גם במקרה הזה - צרפת אמורה להתמודד עם נשק קטלני שלא בטוח שתהיה תשובה אליו.

אם מי איכותית יותר? מאמן צרפת, דידייה דשאן, אמר אתמול במסיבת העיתונאים על היריבה: "יש לה מרכז שדה מעולה, כזה שמחזיק את הכל יחד. היא שומרת על שליטה ומסוכנת. מההתרשמות שלי, זאת הנבחרת ששיחקה הכי טוב עד עכשיו ביורו". קשה לומר בבירור שדשאן החל במלחמה פסיכולוגית. אחרי הכל, גם הוא ראה את המשחקים ומבין שהנבחרת שלו תצטרך לבוא מוכנה יותר ויעילה יותר התקפית כדי לנצח את המשחק הזה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אוריאל 09/07/2024 09:02
    הגב לתגובה זו
    אין בה כלום הלוואי ספרד תעפיל לגמר מול הולנד או אנגליה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.