ערן זהבי
צילום: מועדון הכדורגל מכבי תל אביב

נו באמת: מחקר חדש קובע שערן זהבי לא בטופ-10 בישראל

חברת מחקר לקחה מספר פרמטרים בחשבון לפני שקבעה מיהם השחקנים המצטיינים בישראל. ההפתעה: זהבי במקום ה-15. ומי הלגיונר שמצליח יותר מגלוך?
איציק יצחקי | (2)

חברת המחקר CIES  פרסמה מחקר חדש שבודק מיהם השחקנים הכי משמעותיים מתוך 54 הליגות הבכירות בעולם (ישראל בפנים). לפי הנתונים, מספר שחקנים ישראלים עושים חייל בחול ואחד מהם בולט מעל כולם – ביברס נאתכו. הקשר נמצא במקום השני בליגה שלו, עם ציון של 62.6. אחריו, הליגיונר השני בטיבו הוא אוסקר גלוך, עם ציון של 59.6, עם עונה נהדרת בליגה האוסטרית שמציבה אותו במקום השני.

יחד עם זאת, יש לגיונר אחד שמוביל על כולם ונמצא במקום הראשון בליגה שלו – מדובר במוחמד אבו פאני, שעושה חייל בהונגריה מתחילת העונה. אבו פאני לא אמור לחזור למכבי חיפה, לפחות בשלב זה, אבל ברור שהוא היה אחד השחקנים הבולטים בתקופת הזוהר שלה תחת ברק בכר. מדובר באחד השחקנים האהודים על ידי הקהל, שאהוד מאוד גם בהונגריה.

 

באתר ציינו כי יש מספר פרמטרים שנלקחו בחשבון לקראת התוצאות, מעבר למספר הדקות ולתוצאות של הקבוצה. מדובר בפרמטרים הבאים: מאבקי קרקע, מאבקי אוויר, מסירות בשליש האחרון של השער, דריבלים (כדרורים) מוצלחים, יצירת מצבים לקבוצה והסיומת מול השער.

אבו פאני (באדיבות מכבי חיפה)

עושה חיל. אבו פאני (באדיבות מכבי חיפה)

בליגה שלנו, ערן זהבי הוא אולי שחקן העונה העונה, אבל לפי המחקר, הוא נמצא במקום ה-15 עם 52 נקודות. ליאור רפאלוב, אולי השחקן הכי משמעותי בחיפה בחלק הזה של העונה, במקום ה-12. אז מי במקום הראשון? ובכן גבי קניקובסקי שמסיים העונה חוזה במכבי תל אביב זכה בו. למקום השני הגיע ענאן חלאילי, לשלישי בלם מכבי חיפה עבדולאי סק, לרביעי הקשר עלי מוחמד, ואחריהם ברשימה ניצבים בזה אחר זה דור פרץ ומילסון, פייר קורנו השביעי, ירדן שועה השמיני, תומר יוספי ומיגל ויטור סוגרים את הרשימה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עותניאל 18/05/2024 09:07
    הגב לתגובה זו
    אכן קניקובסקי הוא הבחירה הנכונה לשחקן העונה.
  • 1.
    . 17/05/2024 11:26
    הגב לתגובה זו
    זהבי עם 11 שערי שדה בלבד+ 6 פנדלים (החמיץ עוד 3). וכל זה ב 32 משחקים ששיחק. קניקובסקי או מילסון אמורים להיבחר.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.