רשות המסים לא מוותרת לעזריאלי: דורשת 170 מיליון שקל

שומות המס מתייחסות למרכז עזריאלי השלום לשנים 2011-2014 וזאת בנוסף למס שכבר שולם על ידי החברה; עזריאלי תערער
|
מגדלי עזריאלי, צילום: Istock

קבוצת עזריאלי דיווחה כי קיבלה דרישת תשלום שומות מס בסך של 170 מיליוון שקל (כולל ריבית והפרשי הצמדה) בגין השנים 2011-2014, וזאת בנוסף למס שכבר שולם על ידי החברה בשנים אלו. מדובר בפעם השניה בה הנושא עולה על הפרק, כאשר בפעם הראשונה נתקבלה דרישה לתשלום המס הנ"ל בתחילת דצמבר 2016.

על פי דיווח החברה, עזריאלי חולקת על עמדותיה של רשות המסים ותערער לבית המשפט על השומה. להערכת החברה, לשומה לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות וכאמור, בחברה מאמינים כי טענותיהם טובות מספיק כנגד עמדות רשות המסים.
קבוצת עזריאלי, אשר נסחרת בשווי של כ-23 מיליארד שקל, דיווחה ברבעון השלישי על שיפור מועט במספר פרמטרים, בהם עלייה של כ-6% ב-NOI לעומת הרבעון המקביל, כמו גם שיפור של כ-14% ב-FFO. עם זאת בשורה התחתונה, נרשמה ירידה של 6% ברווח הנקי שהסתכם בכ-263 מיליון שקל.
ה-NOI מנכסים זהים עלה במעט מ-323 מיליון שקל ברבעון השני של 2016 ל-331 מיליון שקל ברבעון השלישי. סך ה-NOI הסתכמה ב-349 מיליון שקל. בישראל הרווח מהשכרת נכסים זהים עלה ב-4% ל-305 מיליון שקל.
עיקר רווחי עזריאלי מגיעים ממרכזי מסחר וקניונים בישראל, כאשר על פי דו"ח הרבעון ה שלישי, ה-NOI ממרכזי המסחר ברבעון השלישי הסתכם בכ-213 מיליון שקל, שהם כ-60% מה-NOI הכולל ברבעון; עלייה של כ-9% מהרבעון המקביל בשנה שעברה בו הסתכם ה-NOI בכ-196 מיליון שקל, מתוך NOI כולל של 328 מיליון שקל. היחס נותר כ-60%.
נציין כי, מדו"ח הרבעון השלישי עלה כי החברה רשמה ירידת ערך בפעילות בחו"ל ואולי יותר קריטי - ירידת ערך (התאמת שווי הוגן) בפעילות הקניונים בארץ. מדובר אמנם על ירידה זניחה שנובעת מהיטל השבחה בקניון בר"ג, אבל זה אחרי ששערוכים כלפי מעלה היו בשגרה בשנים האחרונות. זה אולי עשוי ללמד על שינוי מגמה, כאשר הקניונים נפגעים בהדרגה מכניסת אתרי הסחר הבינלאומיים והמקומיים שהולכים ומגדילים את היקף פעילותם על חשבון החנויות הפיזיות.
לאחרונה דווח כי אמזון מעוניינת להקים פעילות בישראל, ידיעה שגרמה לירידות חדות ביום הדיווח בשערי מניות מרכזי המסחר, כגון עזריאלי, ביג ומליסרון. כניסה אפשרית של  ענקית הקמעונאות לישראל עשויה לגרום להתחזקות תחום הרכישות המקוונות ובכך לגרום למרכזי המסחר הפיזיים לשנות אסטרטגיה אשר תמשוך בחזרה את הלקוחות. 

בהקשר זה, בחודש שעבר הודיעה עזריאלי כי עופר ירום, סמנכ"ל השיווק של קניוני עזריאלי יקודם לתפקיד מנכ"ל חברת ה-E-commerce של הקבוצה - Azrieli.com. בחברה אומרים כי מדובר ב"מעבר טבעי שמסמן את החזון של קבוצת עזריאלי".
 
תחום הסחר המקוון בקבוצת עזריאלי מנוהל תחת ארנון תורן, משנה למנכ"ל הקבוצה ומנכ"ל קניוני עזריאלי. מינוי מנכ"ל ל-Azrieli.com שמגיע מתחום הקניונים, הוא המשך המגמה של חיבור פעילות הסחר הדיגיטלי של הקבוצה לפעילות בקניונים, לדברי החברה.
 
אתר Azrieli.com הוקם על בסיס פעילות האי-קומרס של BUY2, אותה רכשה קבוצת עזריאלי מחברת ביי 2  נטוורקס. במסגרת הסכם הרכישה, המשיכה ביי 2 נטוורקס להעניק לקבוצת עזריאלי שירותי ניהול לתקופה מוגדרת, תוך הטמעת פעילות האי קומרס בתוך הקבוצה. בתחילת חודש נובמבר עלה האתר עם קמפיין השקה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות