מריאן: "הקמת בניין של 120 קומות פה היא בעייתית - בגלל דרישות המדינה"
במשך שנים רבות נחשב מגדל שלום בתל אביב לגבוה ביותר בישראל, ועד לזינוקן המטאורי של נסיכויות הנפט במפרץ הפרסי בשנות ה-90 גם במזרח התיכון. אולם כיום, כשסוקרים את קו הרקיע של תל אביב, המגדל בן 34 הקומות המתנשא לגובה של 120 מטר, נחבא בין מגדלים גבוהים בהרבה.
האם בניינים בני 30 קומות ומעלה יהפכו להיות הסטנדרט בישראל מעוטת הקרקעות? כבר כיום, בערים דוגמת הוד השרון, חדרה ואפילו באר שבע בניינים בני למעלה מ-20 קומות אינם דבר נדיר. מאחר והניסיון בתחום בישראל עדיין מועט בהשוואה לעולם, הקים לאחרונה איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות את הפורום הישראלי לגורדי שחקים ללא כוונות רווח, כשלוחה של ה-CTBUH, המועצה העולמית לבנייה לגובה. להקמת הפורום סייעו מ"מ יו"ר האיגוד מהנדס ישראל דוד שמשמש כנציג CTBUH בשראל והאדריכל גיל שנהב שנבחר לעמוד בראש הפורום הישראלי.
בראיון ל-Bizportal מסביר דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים, את האתגרים שבבנייה לגובה ומפרט את התמורות שנראה בתחום בשנים הקרובות:
נראה בישראל מפלצות ענק של יותר מ-100 קומות כמו בדובאי ובשנחאי?
"הבנייה לגובה היא מאוד יחסית, גורד שחקים בן 50 קומות בגובה של 250 מטר נחשב לגבוה בתל אביב, אך לממוצע בניו יורק ובשנחאי, היכן שבונים כיום מגדל בגובה של 600 מטר. ישנם מקומות בעולם בהם בנו אייקון ענק שתרם לפיתוחה של עיר ושינה אותה בקואלה למפור, בירת מלזיה הקימו את הפטרונס טאוורס לפני הבום הכלכלי באזור, הם הפכו לסמל של הצלחה ושגשוג. ייתכן וגורם עסקי ירצה להקים כאן מגדל סמל של למעלה ממאה קומות כדי למשוך תשומת לב, אך לא נראה לי שמדובר בתופעה שתהפוך לגורפת."
- 8.בנימיני 13/10/2012 20:55הגב לתגובה זולא חסרים בישראל שטחים לבניה. יהודה ושומרון, הגליל והנגב משוועים לתוספת אוכלוסיה יהודית. בשומרון רוב השטח לא מאוכלס, ורק שיקולים פוליטיים מלוכלכים מונעים מיהודים לעבור לשם ובכך לשחרר את הלחץ במרכז הארץ
- 7.סנדו 13/10/2012 17:03הגב לתגובה זותומך בבניה לגובה בערים גדולות, וגם לאסור כניסה לעיר עם רכב פרטי. פתרון של P&R (חנה וסעה בתחבורה ציבורית) או אופניים. כל מי שרוצה לגור בעיר שיגור בגורד שחקים, ויסע באופניים.
- 6.נועם 13/10/2012 13:49הגב לתגובה זותראו איך נראים גורדי השחקים של קהיר או כל מדינת עולם שלישי לבנטינים כמו שלנו, זו תהיה בכייה לדורות
- אין ברירה וצריך לחנך את החוליגנים. (ל"ת)13/10/2012 16:55הגב לתגובה זו
- 5.עופר 13/10/2012 13:48הגב לתגובה זוללא רכבת תחתית והפסקת השימוש ברכבים החיים כאן יהפכו לגיהנום
- 4.משה 13/10/2012 13:44הגב לתגובה זוכל הערסים יעשו על האש במרפסות ויהרסו את החיים
- 3.עמוס 13/10/2012 13:43הגב לתגובה זולמה שלא יקימו מגדלים בני 50-60 קומות למעמד הביניים? זוגות צעירים לא צריכים את כל הפאר שמוסיפים לכל מגדלי הפלצנים במגדלי יו, אפשר לבנות קצת יותר צנוע אך איכותי
- 2.ניר 13/10/2012 13:38הגב לתגובה זוולהפסיק עם הטמטום הזה שנקרא תמ"א 38, רק פינוי בינוי
- יהויכין 14/10/2012 11:06הגב לתגובה זותמא 38/3 היא פינוי בינוי לכל דבר וענין
- בדיוק אבל פה עם של מפגרים (ל"ת)13/10/2012 16:54הגב לתגובה זו
- 1.שרון 13/10/2012 13:36הגב לתגובה זומקטרים שאין שטחים וממשיכים לתת לבנייני השיכון המבחילים בלב הערים להתקיים, להרוס ולבנות מחדש גורדי שחקים בכל מרכזי הערים, כך לא תהיה מצוקת דיור ומצוקת קרקעות, לאסור בנייה נמוכה