הפסדי אפריקה נכסים גדלו ל-23.2 מ' ש' למרות הצלחת הקניון ברומניה

ההכנסות מהשכרת והפעלת נכסים גדלו ב-7% לכ-81.4 מיליון שקל. תשלומי האג"ח ועלויות בנייה בישראל ובאירופה הובילו לירידה של 25% ביתרות הנזילות מסוף 2011 ועד לסוף הרבעון השני
לירן סהר | (7)

חברת אפריקה נכסים שבשליטת קבוצת אפריקה ישראל של איש העסקים לב לבייב מסכמת את הרבעון השני של 2012 עם הכנסות מהשכרת והפעלת נכסים בהיקף של כ-81.4 מיליון שקל, גידול של כ-7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שהסתכמה עם הכנסות בהיקף של כ-76 מיליון שקל.

ההפסד המיוחס למחזיקי ההון של החברה ברבעון השני של 2012 הסתכם ב-23.2 מיליוני שקל לעומת הפסד בסך חצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המיוחס למחזיקי ההון של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב 16.2 מיליוני שקל, לעומת רווח של כ-19.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי של החברה ליום 30 ביוני 2012 הסתכם בכ- 2.657 מיליארד שקל לעומת 2.682 מיליארד שקל ליום 31 בדצמבר 2011. ההון העצמי המיוחס לבעלי ההון של החברה הסתכם בכ- 2.483 מיליארד שקל (87.5 שקל למניה).

גם ברבעון השני של השנה המשיך השיפור בביצועיו של קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן שמיצב את עצמו כקניון המוביל בבוקרשט. ההכנסות נטו (NOI) של הקניון במחצית הראשונה של השנה גדלו בכ- 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בלמעלה מ- 13 מיליוני אירו. הפדיון החודשי הממוצע של החנויות בקניון במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ- 15.3 מיליוני אירו, גידול של כ- 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המספר הממוצע של המבקרים בקניון עמד על כ-50,000 מבקרים ליום והוא מבטא באופן מובהק את הצלחתו.

בסיום הרבעון השני מסתכמות היתרות הנזילות של הקבוצה, לרבות השקעות לזמן קצר בכ- 280 מיליון שקל, ירידה של כ-25% ביתרות לעומת כ- 371 מיליון שקל בסוף שנת 2011, אך גידול של כ-77% ביחס ליתרות הנזילות שהיו בידיה בסוף הרבעון השני ב-2011. הקיטון ביתרות הנזילות של הקבוצה ליום 30.6.2012 לעומת יום 31.12.2011 נובע בעיקר, מתשלום קרן וריבית בגין אגרות חוב של החברה בסך של כ- 147 מיליון שקל וכן תשלומים בגין

בניה של נדל"ן להשקעה בהקמה, בישראל ובאירופה, בסך של כ- 109 מיליון שקל.

בששת החודשים הראשונים של שנת 2012 רשמה החברה ירידה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בסך של כ- 4.4 מיליון שקל לעומת ירידה בסך של כ- 6.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשווי ההוגן נובעת מהתאמות בנכסים שביצעה החברה עבור שוכרים חדשים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בנטוב 15/08/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    איתם כאילו היו תכנית חיסכון וליראות בהם כחיסכון לטווח ארוך ותיראו מה זה פלאי פלאים ואיזה ברכה מבורכת כל אחד יעשה לפי שיקול דעתו ואחריותו האישית
  • 4.
    נתנאל 15/08/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    לבייב חזיר גדול
  • 3.
    בנטוב 15/08/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    מי סוחר במניה יש פה הרס של מישפחות ועגמת נפש והפסדים גדולים לא מחויבי המציאות ממש פשע
  • 2.
    רועי 15/08/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    לצערי כל האינדיקטורים מצביעים על כך שהחברה בדרך לשער 6.8 בזמן הקרוב. כל חציה מטה תגרור ירידות לכיוון שער 5. כל עליה במניה בתקופה הקרובה תהיה לצורך כתיבת שורטים לכיוון הירידה לשערים נמוכים יותר ויותר. אל תשלו את עצמכם. באמת סיפור עגום של חברה שנטעה תקווה אצל משקיעים רבים.
  • הסיפור העגום החזירות יש פה קנוניה של פושעים ממוחשבים (ל"ת)
    עגום 15/08/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
  • Maskim im kol mila (ל"ת)
    noam 15/08/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדוע השקעות מחושבות כהפסד איזה מין היגיון חשבונאי (ל"ת)
    בנטוב 15/08/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.