איך מערכת היחסים בין טראמפ ומאסק תשפיע על מניות ה-EV?
בעצרת הבחירות שקיים הנשיא המיועד דונאלד טראמפ ביום שבת, הוא דאג להזכיר את אילון מאסק וטסלה TESLA INC , במה שנראה כמו שינוי כיוון מההתבטאויות שלו בעבר. בעוד טראמפ מרכך את עמדתו בנוגע לרכבים חשמליים, סביר להניח שזה לא יעזור לכל היצרניות באותה מידה.
"אני אוהב את אילון מאסק", אמר טראמפ.. "אני כל הזמן מדבר על מכוניות חשמליות, אני לגמרי בעדן, אבל מה שהשוק יגיד.. אם זה זה 10% מהשוק, 12%, 7%, 20% מה שזה לא יהיה זה בסדר". טראמפ התייחס גם לתמיכה שקיבל ממאסק ול-45 מיליון דולר בחודש שאמר מנכ"ל טסלה שיתרום לקמפיין שלו.
ההתבטאות של הנשיא לשעבר מסמנת גישה חדשה יחסית עבור טראמפ, שדאג למתוח ביקורת על רכבים חשמליים בעבר ונראה שהשינוי קשור למדיניות. הגישה החדשה של טראמפ מסמנת כי הוא סבור שהרכבים החשמליים עצמם הם בסדר, אבל רוכשי הרכבים צריכים להיות מסוגלים לבחור את סוג המכונית המתאימה להם ביותר ללא התערבות ממשלתית בצורה של תקנות או סובסידיות.
טסלה היחידה שצפויה להרוויח
ביטול של זיכויי מס ברכישת רכב חשמלי, מימון פדרלי לתחנות טעינה ותקני פליטות צפויים להאט למעשה את הצמיחה של שוק הרכבים החשמליים בארה"ב. עם זאת, זה לא נורא כל כך עבור טסלה. יצרנית ה-EV היא היצרנית היחידה בארה"ב עם רווח וקנה מידה. טסלה מכרה 164,000 רכבים בארה"ב ברבעון השני, בעוד פורד FORD MOTOR במקום השני עם 23,000 רכבים. טסלה היא יצרנית ה-EV שמוכרת יותר רכבים בחו"ל מכל יצרנית אמריקאית אחרת.- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הראשון, פורד הפסידה 1.3 מיליארד דולר בעסקי הרכבים החשמליים, בעוד טסלה הרוויחה 1.2 מיליארד דולר.
"אנו מאמינים שחזרת טראמפ לתפקיד הנשיא תהיה דבר שלילי עבור תעשיית הרכב, שכן סביר להניח שההנחות ותמריצי המס על רכבים חשמליים יבוטלו. עם זאת, עבור טסלה אנו רואים פוטנציאל חיובי". כתב אנליסט וודבוש, דן איבס. "טסלה מחזיקה בקנה מידה והיקף שאין שני להם בתעשיית ה-EV". נראה שהשוק מסכים עם איבס.
בעוד מניית טסלה ירדה ב-3.6% בשבוע האחרון, בזמן שהסיכויים לכהונה שנייה של טראמפ עלו. מניות סטארטפי ה-EV הלא רווחיים כמו ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE ולוסיד LUCID GROUP נפלו ב-7.5% ו-18% בהתאמה.
ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS ירדה ב-1.4% בשבוע האחרון. מניות פורד וסטלנטיס ירדו בפחות מ-1%. העובדה שהחברות הללו השיקו באיטיות יותר את הרכבים החשמליים, שמרה על עסקי הרכב המסורתיים שלהם רווחיים יותר למשך זמן רב יותר.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.READ MY LIPS 23/07/2024 09:44הגב לתגובה זולא יהיה נשיא,ביום הבחירות ייזכרו המצביאים בהוד טרוריותו ויפחדו!

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
