מטה אנבידיה
צילום: החברה

אנבידיה רוכשת את סטארט-אפ הבינה המלאכותית הישראלי Run:ai

ענקית השבבים תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי שהוקפ בשנת 2018 במטרה לנהל עומסי עבודה בתשתיות מחשוב-על לבינה מלאכותית; פתרונות החברה ישמשו את לקוחות אנבידיה בענן
איתן גרסטנפלד | (1)

ענקית השבבים אנבידיה  NVIDIA COR הודיעה כי היא חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי Run:ai, שפיתח טכנולוגיה מבוססת קוברנטיס לניהול עומסי העבודה של בינה מלאכותית בתשתיות מחשוב-על לבינה מלאכותית. רכישה זו נועדה לעזור ללקוחות החברה לעשות שימוש יעיל יותר בתשתיות מחשוב הבינה המלאכותית שלהם.

על פי הודעת החברה, הטכנולוגיה שפיתחה Run:ai מאפשרת ללקוחות ארגוניים לנהל ולייעל את תשתיות המחשוב שלהם - בין אם אלו נמצאים במרכזי נתונים בבעלות החברה, בענן או בסביבה היברידית. החברה פיתחה פלטפורמה פתוחה המבוססת על קוברנטיס (Kubernetes) - שכבת ניהול עבור בינה מלאכותית מודרנית ותשתיות ענן. הפלטפורמה תומכת בכל גרסאות קוברנטיס הפופולריות, ומאפשרת הטמעה של כלי בינה מלאכותית וסביבות עבודה חיצוניות.

Run:AI הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, המשמש כמנכ"ל וד״ר רונן דר, המשמש כיום כסמנכ"ל טכנולוגיה בחברה. במסגרת סבב הגיוס האחרון שלה (C) גייסה החברה 75 מיליון דולר, בהובלת הקרנות Tiger Global ו-Insight Partners. עובדי החברה צפויים להצטרף לכ--3,200 העובדים שמעסיקה אנבידיה בישראל, מתוך סדר גודל של כ-30,000 עובדים ברחבי העולם.

לאחר הרכישה, אנבידיה תמשיך להציע את המוצרים של Run:ai באותו מודל עסקי בעתיד הקרוב. כמו כן, לקוחות NVIDIA DGX ו-DGX Cloud יקבלו גישה ליכולות הטכנולוגיה של Run:ai עבור פיתוחי הבינה המלאכותית שלהם, ובראשם עומסי העבודה הכרוכים בפיתוח והטמעה של מודלי שפה גדולים (LLM). הפתרונות של Run:ai מוטמעים כבר היום, בין היתר, ב-NGC, NVIDIA Base Command, NVIDIA DGX SuperPOD, NVIDIA DGX ובפלטפורמת התוכנה של אנבידיה EnterpriseNVIDIA AI .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חצי רכושך נטרף אינבידיה בדמי הליל (ל"ת)
    התולעת ציונית הורגת 24/04/2024 16:57
    הגב לתגובה זו
קריפטו
צילום: pexels

S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות

ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קריפטו S&P

מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד. 

המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד

המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד. 

זהירות, תנודתיות לפניך?

המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06%   זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc  שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17%  , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר. 

על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית, הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

נטפליקס
צילום: דאלי

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?

נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר. 

יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20. 

נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך. 


במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.

המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח? 

ההשקה: קפיצה למסך הגדול

השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.