סיוה עוקפת את הצפי ברבעון הנוכחי. צפי הכנסות שנתי: 142-146 מיליון דולר
חברת סיוה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, אמנם עוקפת את צפיות קונצנזוס האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה - אבל בינתיים החברה לא מספקת תחזית ובוול סטריט המניה לא מגיבה לדוחות, עד שהיא תפרסם אותם ככל הנראה בשיחת המשקיעים.
החברה דיווחה על הכנסות שיא של 34.4 מיליון דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-32.93 מיליון דולר. הרווח המתואם על בסיס Non-GAAP עמד על 18 סנט, לעומת הצפי ל-17 סנט למניה (רווח מתואם של 4.2 מיליון דולר לעומת 262 אלף דולר ברבעון המקביל). הרווח התפעולי עלה ל-5.5 מיליון דולר לעומת 2.63 מיליון ברבעון המקביל.
התחזית ל-2022: הכנסות של 142-146 מיליון דולר
סיוה צופה לסיים את השנה עם הכנסות של 142-146 מיליון דולר, צמיחה של כ-17% לעומת 2021, ומעל צפי האנליסטים ל-142.66 מיליון דולר.
ברבעון השני, צופה החברה רווח גולמי מתואם של 82%. הוצאות התפעול, בנטרול הוצאה בסך 3.3 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים והפחתה לא מוחשית בסך 1.1 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-23-24 מיליון דולר, בדומה לרבעון הראשון. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-0.4 מיליון דולר. המס המתואם ברבעון השני צפוי להסתכם בכ-27%, בדומה לרבעון הראשון, ומספר המניות ברבעון השני צפוי לעמוד על 24 מיליון.
ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-56% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על ל-22.4 מיליון דולר, כ-65% מסך הכנסות החברה. ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-9% ל-12 מיליון דולר, כ-35% מסך ההכנסות.
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על 14 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 3 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לסמארטפונים, בית חכם, מחשבים אישיים, מערכות עזר לנהיגה, ותקשורת לווינים דור 5 במסלול נמוך (LEO).
5 מתוך 14 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 4 הסכמים בארה״ב, 3 באסיה-פסיפיק, ו-2 הסכמים באירופה.
מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר על רקע הדוחות: "הביצועים החזקים ברבעון הראשון מוכיחים את הדומיננטיות של סיוה בתחום טכנולוגיות הקישוריות האלחוטיות והיכולת לספק פתרונות למגוון שווקים רחב. טכנולוגיות הקישוריות והבינה המלאכותית למכשירי קצה פותחות בפנינו הזדמנויות עצומות להרחבת הפעילות. מספר המוצרים המבוססים על הטכנולוגיות שלנו הגיע לשיא של 531 מיליון ברבעון הראשון, כולל הגדלת הנתח של סיוה בשוק הסמארטפונים, למרות השפעת סגרי הקורונה בסין על לקוחותינו״.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
