גדעון ורטהייזר מנכל סיוה
צילום: יחצ
דוחות

סיוה עוקפת את הצפי ברבעון הנוכחי. צפי הכנסות שנתי: 142-146 מיליון דולר

התחזית: מעט מעל צפי האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות שיא של 34.4 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-32.93 מיליון דולר. בשורה התחתונה עקפה החברה בסנט את הצפי ורשמה רווח מתואם של 18 סנט למניה)
נתנאל אריאל |

חברת סיוה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, אמנם עוקפת את צפיות קונצנזוס האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה - אבל בינתיים החברה לא מספקת תחזית ובוול סטריט המניה לא מגיבה לדוחות, עד שהיא תפרסם אותם ככל הנראה בשיחת המשקיעים.

החברה דיווחה על הכנסות שיא של 34.4 מיליון דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-32.93 מיליון דולר. הרווח המתואם על בסיס Non-GAAP עמד על 18 סנט, לעומת הצפי ל-17 סנט למניה (רווח מתואם של 4.2 מיליון דולר לעומת 262 אלף דולר ברבעון המקביל). הרווח התפעולי עלה ל-5.5 מיליון דולר לעומת 2.63 מיליון ברבעון המקביל.

התחזית ל-2022: הכנסות של 142-146 מיליון דולר

סיוה צופה לסיים את השנה עם הכנסות של 142-146 מיליון דולר, צמיחה של כ-17% לעומת 2021, ומעל צפי האנליסטים ל-142.66 מיליון דולר. 

ברבעון השני, צופה החברה רווח גולמי מתואם של 82%. הוצאות התפעול, בנטרול הוצאה בסך 3.3 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים והפחתה לא מוחשית בסך 1.1 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-23-24 מיליון דולר, בדומה לרבעון הראשון. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-0.4 מיליון דולר. המס המתואם ברבעון השני צפוי להסתכם בכ-27%, בדומה לרבעון הראשון, ומספר המניות ברבעון השני צפוי לעמוד על 24 מיליון.

ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-56% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על ל-22.4 מיליון דולר, כ-65% מסך הכנסות החברה. ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-9% ל-12 מיליון דולר, כ-35% מסך ההכנסות.   

במהלך הרבעון הראשון חתמה סיוה על 14 הסכמים לרישוי טכנולוגיות ותכנון שבבים, מתוכם 3 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות לסמארטפונים, בית חכם, מחשבים אישיים, מערכות עזר לנהיגה, ותקשורת לווינים דור 5 במסלול נמוך (LEO).  

5 מתוך 14 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 4 הסכמים בארה״ב, 3 באסיה-פסיפיק, ו-2 הסכמים באירופה.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר על רקע הדוחות: "הביצועים החזקים ברבעון הראשון מוכיחים את הדומיננטיות של סיוה בתחום טכנולוגיות הקישוריות האלחוטיות והיכולת לספק פתרונות למגוון שווקים רחב. טכנולוגיות הקישוריות והבינה המלאכותית למכשירי קצה פותחות בפנינו הזדמנויות עצומות להרחבת הפעילות. מספר המוצרים המבוססים על הטכנולוגיות שלנו הגיע לשיא של 531 מיליון ברבעון הראשון, כולל הגדלת הנתח של סיוה בשוק הסמארטפונים, למרות השפעת סגרי הקורונה בסין על לקוחותינו״.       

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.