זיו אלול ועופר יהודאי
צילום: טל שחר

Fyber הישראלית נמכרת ב-2 מיליארד שקל לדיגיטל טורביין

היזמים, זיו אלול ועופר יהודאי, שזה האקזיט השני שלהם ב-5 שנים, סיכמו על מכירת הפלטפורמה לפתרונות פרסום דיגיטליים לפי 150 מיליון דולר במזומן ועוד 400 מיליון דולר במניות
ארז ליבנה | (1)

מזל טוב ליזמים זיו אלול ועופר יהודאי. בפעם השנייה ב-5 שנים, החברים הללו עושים אקזיט שני יחדיו. הפעם עם חברת פייבר הישראלית שהגיעה להסכoם מחייב מול חברת דיגיטל טורביין (APPS) על רכישת 100% מהחברה לפיתרונות פרסום וידאו במובייל ב-600 מיליון דולר, מתוכם 150 מיליון דולר במזומן, 400 מיליון דולר במניות APPS ו-50 מיליון נוספים פר עמידה ביעדים ביצועיים.

 

הרכישה מגיעה לאחר שנת שיא עבור Fyber, לאור משבר הקורונה שהעלה על נס את מרבית סקטור הטכנולוגיה. החברה סיימה את 2020 עם הכנסות של 257 מיליון דולר, המייצגים צמיחה של 76% ביחס ל-2019. ה-Adjusted EBITDA של כ-6 מיליון דולר הפך את השנה לריווחית בהיסטוריה של החברה.

 

בשבוע שעבר עדכנה החברה את הבורסה שביצועיה בחודשים ינואר ופברואר עלו על תחזיותיה, עם הכנסות של כ-65 מיליון דולר, גידול של 160% אל מול התקופה המקבילה בשנה שעברה ו-Adjusted EBITDA של כ-6 מיליון דולר, השווים לסכום שהחברה דיווחה עליו עבור כל שנת 2020. סגירת העסקה תלויה באישורים המקובלים והיא צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של השנה, בתמיכתם של חברי הנהלת פייבר והדירקטוריון שלה.

 

עבור מנכ"ל Fyber, זיו אלול, ונשיא החברה, עופר יהודאי, מדובר באקזיט שני תוך חמש שנים. השניים ייסדו במשותף את אינראקטיב (Inneractive) שנמכרה ל-Fyber הגרמנית תמורת 86 מיליון דולר בשנת 2016. בזמן המכירה הראשונה, העסיקה אינראקטיב 45 עובדים בישראל.

 

תחת פייבר, הצוות הישראלי של החברה יותר מהכפיל את עצמו, והגיע ליותר מ-100 עובדים מתוך כ-250 שפייבר מעסיקה על פני 7 משרדים. אלול ויהודאי מונו ביוני 2017 לתפקידי מנכ"ל ונשיא Fyber (בהתאמה) על ידי בעלי המניות של Fyber, והחליפו את המייסדים המקוריים של החברה הרוכשת. עם כניסתם לתפקיד, Fyber פעלה כחברת אחזקות שבבעלותה 4 חברות אד טק בעלות מוצרים, צוותים ומותגים נפרדים, שביחד הפסידו כ-18 מיליון דולר בשנה.

 

במהלך 3 וחצי השנים האחרונות, הובילו אלול ויהודאי מיזוג בין 4 החברות בקבוצה, שכלל איחוד הטכנולגיות השונות וחידושן, יצירת מבנה ארגוני גלובלי ויעיל, השקה מחודשת של המותג Fyber והגדרה מחודשת של אסטרטגיית החברה.

 

עבור דיגיטל טורביין, זוהי הרכישה השלישית, והגדולה ביותר, ב-30 הימים האחרונים. לאחר שהחברה רכשה את חברת AdColony בסוף פברואר עבור 400 מיליון דולר, ואת Appreciate הישראלית עבור 26 מיליון דולר בתחילת חודש מרץ.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

יתר על כן, זוהי הרכישה השלישית של חברה ישראלית (או חברה בעלת בסיס משמעותי בישראל) על ידי דיגיטל טורביין. החברה מעסיקה 40 עובדים בהרצליה פיתוח כתוצאה מרכישתה את Logia Group הישראלית ב-2012. יחד עם רכשיתה של פייבר, לדיגיטל טורביין נוכחות משמעותית וצומחת בישראל.

 

עבור Fyber, הרכישה היוותה הזדמנות לייצר מסלול מהיר לנאסד"ק על ידי שילוב כוחות עם חברה מובילה בתחומה, רווחית וצומחת, שמביאה לשולחן טכנולוגיה ייחודית. "העניין בשווקים הציבוריים בהשקעות בתחומי ה-Ad-Tech וה-Mobile Gaming שב לרמות שיא, והנהלת Fyber חיפשה את הנתיב הנכון להעביר את החברה מהבורסה בפרנקפורט שם היא נסחרת כיום לנאסד"ק שם רבות מחברותיה ומתחרותיה מתעשיית האד טק נסחרות כיום, או מתכננות לצאת למסחר בקרוב", נכתב בהודעה מטעם החברה.

 

זיו אלול, מנכ"ל Fyber אמר כי "החברה עברה צמיחה מדהימה והפכה לשותפה מרכזית במוניטיזציה של מפרסמים מובילים בשנה האחרונה. ההתמקדות שלנו בעולם ה-Gaming, והדבקות שלנו בגישה ישרה ובשקיפות משתלבות עם החזון שלDigital Turbine ועם הצרכים הקיימים בשוק. על כן, אנו נרגשים להצטרף ל-Digital Turbine במרדף אחר החזון המשותף".

 

האיחוד בין החברות מאפשר ל Fyber להנות מן הטכנולוגיה הייחודית של דיגיטל טורביין, ומן הגישה לסינרגיות עם הרכישות האחרות שנעשו לאחרונה: AdColony ו-Appreciate. אלו יאפשרו לנו להמשיך בצמיחה האקספוננציאלית שלנו ולהציע פלטפורמה צומחת, ייחודית ורווחית. חשוב מכל, נמשיך לעודד שילובן של תרבויות ארגוניות, וגישות דומות שיביאו לתוצאה איכותית אף יותר".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הקישור שולח לחברת FIVERR זו חברה אחרת בכלל (ל"ת)
    המתקן 22/03/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.