עליות בוול סטריט
צילום: iStock

שיאים בוול סטריט: אפל עלתה ב-2.2%, טסלה ירדה ב-2.2%

התפוגגות המתיחות במזרח התיכון והאישור של סין על החתימה על הסכם הסחר בשבוע הבא מעניקים כעת רוח גבית לשווקים. ביונד מיט זינקה ב-10%, וויקס עלתה ב-4%, טבע הוסיפה 1.1%
עמית נעם טל | (12)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.8%, כאשר המדדים המובילים נסגרו ברמות שיא. ברקע למסחר, התפוגגות החששות מעימות צבאי במזרח התיכון מעניקה כעת רוח גבית לשווקים. ביחד עם הכסף הזול שממשיך להציף את השווקים, קשה לראות אירוע שיכול לעצור את הראלי. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.69%                                                   
דאו ג'ונס 0.67%                                                    
נאסד"ק 0.82%        

ב-24 השעות האחרונות נראה כי המתיחות הצבאית בין ארה"ב ואיראן יורדת בצורה משמעותית, כאשר נציגי 2 המדינות מעבירים מסרים של הרגעת המצב. אמש טען הנשיא טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים כי אף אמריקני לא נפגע בתגובת האיראנים האחרונה, דבר שמאפשר לו להכיל את הפעולות האחרונות. בנוסף, טראמפ טען כי "העובדה שיש לנו כוח צבאי כה גדול, לא אומר שנשתמש בו" (לכתבה המלאה). במקביל, מספר נציגים באיראן אותתו כי הנקמה על החיסול הסתיימה (לפחות לתקופה הקרובה), כאשר הכל תלוי במהלכים הבאים של ארה"ב. 

בתוך כך, גם סוגיית הסחר בין ארה"ב לסין מעניקה כעת רוח גבית לשווקים. דובר הממשל הסיני פרסם אישר היום כי 2 הצדדים צפויים לחתום על ההסכם "שלב 1" ב-15.1, דבר שמפיג ספקולציות שעלו בימים האחרונים. עם זאת , נציין כי 2 הצדדים עדיין לא הציגו את פרטי ההסכם. 

בתוך כך הסיבה העיקרית לראלי בשווקים ממשיכה להיות הכסף הזול שמציף את השווקים. תשואות האג"חים על אגרות החוב בדירוגים הנמוכים בארה"ב  (מחיר ההון לחברות) יורדות כעת לרמה של 5.04% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2014, כאשר לנוכח המדיניות הנוכחית של הבנקים המרכזים קשה לראות סיטואציה שונה בתקופה הקרובה. 

במרכז

מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA)  בלטה הערב עם ירידות של 2% במסחר תנודתי. אמש קפצה מניית החברה ב-4.9% והגיעה לשווי שוק של 88 מיליארד דולר, מדובר בשווי מעל לשווי השוק של יצרנית הרכבים פולקסווגן (לכתבה המלאה).

לאחר עלייה של יותר מ-100% מאז השפל במהלך תחילת 2018, ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) נסחרת היום מעל שווי שוק של 1.3 טריליון דולר, ונראה כי אין אירוע משמעותי שעשוי לעצור את הראלי (לכתבה המלאה). מניית החברה עלתה ב-2.2% לאחר שעלתה אמש ב-1.6%. 

קיראו עוד ב"גלובל"

סקטור השבבים עמד היום במרכז ברקע לדיווחים על ההסכם בין ארה"ב וסין. נזכיר בהקשר זה את מניית מניית מיקרון (סימול:MU) שקיבלה מוקדם יותר השבוע המלצת חיובית מבית ההשקעות Cowen עם מחיר יעד הגבוה בערך ב-20% מהמחיר הנוכחי (לכתבה המלאה). 

תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) לוהטת ב-2 ימי המסחר האחרונים ברקע להודעה של המתחרה (לכתבה המלאה). מניית החברה עלתה הערב בעוד 10%.

בוולגרינס בוטס  (סימול:WBA), רשת הפארם הגדולה ביותר בארה"ב איבדה עוד 2%  ברקע לדו"חות שפורסמו אמש (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שלו(איצ100) 09/01/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    להשתחרר מהחיבוק הקטלני שהוא מעניק לעצמו ועלול למחוץ את עצמו. סיפר לי 100 שבפסיכולוגיה קיימת תופעה בדיוק כזאת אצל בני אדם..היא אינה פתירה בעזרת פסיכולוגים ופסיכיאטרים ונגמרת תמיד במוות חסר רחמים ואומלל.
  • 7.
    דירה = קורת גג 09/01/2020 17:40
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 6.
    שמשון 09/01/2020 16:56
    הגב לתגובה זו
    מי יודע למה היא יורדת ????
  • איילה לבנה 10/01/2020 08:37
    הגב לתגובה זו
    אולי כי אי אפשר לעלות לנצח?? וגם יותר מדי מהמרים על מניה אחת??? תמכור ותצא הרווחת המון.
  • 5.
    אפל עלתה ב100% 09/01/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
    איך זה מסתדר?
  • 4.
    התנפלות שורטים ענקית על AAPL.....DJIA בראש המבוקשות!! (ל"ת)
    עברי(איצ100) 09/01/2020 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    . 09/01/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    ממש לא הכל דבש כמו שהתהפכת משום מה ואתה צציג זאת..בקרוב תבין ותראה דברים משונים מתרחשים...
  • 2.
    שימקה 09/01/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    זהו מצב קניה מובהק. המנייה תעלה לפחות ב200 אחוז בחצי שנה הקרובה.
  • למה 09/01/2020 18:57
    הגב לתגובה זו
    אתה בפנים עכשיו?
  • סיימון 09/01/2020 19:50
    בעוד חצי שנה עד שנה אתה תראה עד כמה שימקה צדק. אתמול השקעתי הרבה כסף במנייה ואתה תאכל את הכובע
  • כתוב תעלה 20.000% מ'כפת לך? (ל"ת)
    לשימקו 09/01/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כי אין אלטרנטיבה לכסף (ל"ת)
    ממשיכים בירוק 09/01/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
עליות בבורסה (גרוק)עליות בבורסה (גרוק)

"קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן

בנק ההשקעות המוביל בעולם בעד מניות סיניות - "הפוטנציאל גובר על הסיכונים"; ומה חושבים אנליסטים אחרים וגם - למה הפנטגון רוצה להגדיר את BYD , עליבאבא ובאידו כחברות ביטחוניות שעוזרות לצבא סין?

רן קידר |

בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן שינה את תחזיתו לשוק המניות הסיני והעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" (Overweight). האסטרטגים של הבנק, בראשם רג'יב בטרה, סבורים כי הסיכוי לעליות חדות ב-2026 עולה בהרבה על הסיכון לירידות משמעותיות. הסיבות המרכזיות: אימוץ מואץ של בינה מלאכותית, חבילות תמריצים לעידוד צריכה פנימית ורפורמות עמוקות בממשל התאגידי. "סין כבר ויתרה על רוב היתרון היחסי שהיה לה בתחילת 2025 – דווקא עכשיו זו נקודת כניסה אטרקטיבית במיוחד", נכתב בדוח המעודכן.

התזמון של ההמלצה מעניין במיוחד. מדד MSCI סין אמנם עלה בכ-33% מתחילת השנה, אבל ברבעון האחרון הוא דווקא ירד ב-6.2%, בעוד מדד אסיה-פסיפיק הרחב (ללא יפן) עלה ב-1.3%. במילים אחרות - השוק הסיני נמצא כרגע במומנטום חיובי כללי, אבל עדיין רחוק מהשיאים של 2021, והמכפילים שלו נשארו סבירים (12-14 פעמים הרווחים הצפויים). רמות החשיפה של משקיעים זרים ומוסדיים עדיין נמוכות יחסית – כלומר יש הרבה "כסף חכם" שעדיין לא נכנס.

המנועים שג'יי.פי. מורגן רואה קדימה חזקים מאוד:

הרחבה: האם סין חוזרת להיות הזדמנות השקעה מובילה?

טסלה  X (טסלה)טסלה X (טסלה)

טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים

אחרי דיווחים על ניתוק מספקים סינים, החברה מכחישה ומדגישה כי בחירת ספקים נקבעת לפי איכות ועלות, אף שבארה״ב היא פועלת להחליף רכיבים מסין בתוך שנה–שנתיים


אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

הדיון סביב התלות של תעשיית הרכב האמריקאית ביצרנים סינים עלה מדרגה השבוע, לאחר שבטסלה Tesla 1.71%  ניסו להבהיר כי אינם מתכוונים לנתק קשרים עם ספקים מסין. ההבהרה הגיעה בעקבות פרסומים בארה״ב שטענו כי החברה בוחנת הפחתה בשימוש ברכיבים סיניים במכוניות שהיא מייצרת בארה״ב.

גרייס טאו, סגנית נשיא בטסלה סין, כתבה ברשת וייבו כי מדינת המוצא של ספק איננה מהווה קריטריון לפסילה. לדבריה, החברה מפעילה כלפי ספקים באירופה, בארה״ב ובסין את אותם סטנדרטים של איכות, עלות ויכולת אספקה. הדברים נועדו להגיב לידיעה של הוול סטריט ג׳ורנל, שלפיה טסלה מתכוונת להפסיק להשתמש בחלקים סיניים בקווי הייצור בארה״ב.


לפי אותו דיווח של הג׳ורנל, טסלה החלה לדרוש מספקיה להימנע משימוש ברכיבים שמיוצרים בסין בכלי הרכב שהיא מייצרת בארה״ב, בעקבות ההשפעה ההולכת וגוברת של המתיחות הגיאופוליטית בין וושינגטון לבייג׳ינג. לפי גורמים המעורים בנושא, ההחלטה התקבלה כבר בתחילת השנה, ובחברה פועלים באופן מדורג להחליף רכיבים סיניים בחלקים שמקורם במדינות אחרות. בנוסף, לדברי אותם גורמים, חלק מהאספקה כבר עבר למקורות חלופיים, וטסלה מתכוונת להשלים את המעבר עבור יתר החלקים במהלך השנה או השנתיים הקרובות. 


מרחב התמרון מוגבל

הבחינה מחדש של שרשרות האספקה בענף הרכב הפכה לנפוצה בשנים האחרונות, על רקע ההחרפה כאמור ביחסים בין וושינגטון לבייג׳ינג. יצרניות אמריקאיות מחפשות דרכים להפחית חשיפה לספקים סינים, אך בפועל מרחב התמרון מוגבל: סין מחזיקה בתשתית ייצור רחבה ובעליונות בחומרי גלם, ברכיבים אלקטרוניים ובשלבי ייצור מרכזיים, מה שמקשה על מעבר מהיר למקורות חלופיים.


לפי דיווחי עיתונות בארה״ב, טסלה אכן בוחנת בשנים האחרונות הפחתה של רכיבים שמיוצרים בסין עבור מפעליה בארה״ב. המהלך הואץ בתקופת הקורונה, ובמיוחד לאחר שהממשל האמריקאי הקודם הטיל מכסים כבדים על יבוא מסין. מנגד, במפעלי החברה בסין אין שינוי מהותי בשיתוף הפעולה עם יצרנים מקומיים. המפעל בשנגחאי נותר מרכז הייצור הגדול ביותר של טסלה בעולם ומשמש גם אתר יצוא מרכזי לשווקים ברחבי אסיה ואירופה. פעילות זו הפכה את הספקים הסינים לשותפים עמוקים במערך הייצור הגלובלי של החברה, גם אם בארה״ב נשקלות התאמות נקודתיות.