טסלה
צילום: Istock

טסלה מכה את התחזיות - מסרה 112 אלף רכבים ברבעון האחרון

יצרנית המכוניות ממשיכה להציג גידול בנתוני המסירות וצפויה לעמוד ביעד השנתי. מניית החברה משלימה עלייה של יותר מ-153% מאז מאי האחרון ונסחרת בשווי הגבוה בהרבה משאר יצרניות הרכבים הוותיקות
עמית נעם טל | (2)

מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) עולה ב-4.5% לשיא כל הזמנים עם שווי של 81 מיליארד דולר, הרבה מעל השווקי שוק של יצרניות וותיקות כמו BMW, ג'נרל מוטורוס ופורד.

החברה מודיעה כי מסרה כ-112,000 רכבים במהלך הרבעון האחרון, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על נתון מסירות של 106 אלף רכבים בלבד. הנתון היום למעשה סולל את דרכה של החברה ליעד מסירות של 360-400 אלף רכבים בשנה, גידול שנתי של 45%-65%. 

נתוני המסירות ברבעונים האחרונים: החברה מצליחה להציג גידול קבוע

מבחינת חלוקה, החברה מסרה כ-92,500 רכבים מסוג "מודל 3", נתון הגבוה מהצפיות המוקדמות בשוק שעמדו על מסירות של 87,900 רכבים. במקביל, החברה מסרה כ-19,450 רכבים מסוג "מודל S" ו"מודל X". 

מוקדם יותר השבוע הופיע אלון מאסק באחד ממפעלי הייצור של החברה בכדי לעזור "לעודד" עובדים להגדיל את נתון המסירות.  נציין כי לקוחות שמכוניתם נמסרה השנה עדיין צפויים לקבל זיכוי מס בסך 1,875 דולר, סכום שהם לא צפויים לקבל בשנת 2020.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ללי 03/01/2020 17:39
    הגב לתגובה זו
    כשהמיסוי יהיה כמו יתר הרכבים הבלוף יתגלה. כאשר עלולים נהגים לחלות כתוצאה מנזקי הקרינה. הבלוף יתגלה.
  • אלון 04/01/2020 06:17
    הגב לתגובה זו
    תבדוק בגוש דן כמה אנשים חולים בשנה מפליטות עשן רכבים ואז תבוא לרשום שטויות !!
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.