טסלה מכה את התחזיות - מסרה 112 אלף רכבים ברבעון האחרון
מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) עולה ב-4.5% לשיא כל הזמנים עם שווי של 81 מיליארד דולר, הרבה מעל השווקי שוק של יצרניות וותיקות כמו BMW, ג'נרל מוטורוס ופורד.
החברה מודיעה כי מסרה כ-112,000 רכבים במהלך הרבעון האחרון, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על נתון מסירות של 106 אלף רכבים בלבד. הנתון היום למעשה סולל את דרכה של החברה ליעד מסירות של 360-400 אלף רכבים בשנה, גידול שנתי של 45%-65%.
נתוני המסירות ברבעונים האחרונים: החברה מצליחה להציג גידול קבוע
מבחינת חלוקה, החברה מסרה כ-92,500 רכבים מסוג "מודל 3", נתון הגבוה מהצפיות המוקדמות בשוק שעמדו על מסירות של 87,900 רכבים. במקביל, החברה מסרה כ-19,450 רכבים מסוג "מודל S" ו"מודל X".
מוקדם יותר השבוע הופיע אלון מאסק באחד ממפעלי הייצור של החברה בכדי לעזור "לעודד" עובדים להגדיל את נתון המסירות. נציין כי לקוחות שמכוניתם נמסרה השנה עדיין צפויים לקבל זיכוי מס בסך 1,875 דולר, סכום שהם לא צפויים לקבל בשנת 2020.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.ללי 03/01/2020 17:39הגב לתגובה זוכשהמיסוי יהיה כמו יתר הרכבים הבלוף יתגלה. כאשר עלולים נהגים לחלות כתוצאה מנזקי הקרינה. הבלוף יתגלה.
- אלון 04/01/2020 06:17הגב לתגובה זותבדוק בגוש דן כמה אנשים חולים בשנה מפליטות עשן רכבים ואז תבוא לרשום שטויות !!
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שסגרו בירידות חדות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נסגר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר, עלייה של כ-0.8% (לעמוד שער הדולר). העלייה הזו מגיעה אחרי שרק לפני ימים אחדים הדולר כבר היה מתחת ל-3.2 שקלים. מה שגרם לשינוי המגמה הוא הירידות בוול סטריט. כאשר שוקי המניות בארה״ב יורדים, החשיפה הדולרית של המוסדיים המקומיים קטנה, ולכן הם רוכשים דולרים כדי להשיב אותה לרמה הרצויה, תהליך שמחזק את המטבע האמריקאי. המהלך קורה באופן הפוך בזמן עליות בשוק. להרחבה - שער הדולר מזנק ב-0.8% ל-3.28
באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות, ברקע הירידות החדות בוול סטריט ובאסיה. החוזים על מדד היורוסטוקס 50 מאבד כ-1.4%, וברחבי אירופה החוזים מצביעים על פתיחה שלילית של 0.8-1.5% במדדים המובילים.
המסחר באסיה
יפן נפלה 2.3% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל בכ-3.8%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס היה שלילי בהמשך לירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.
