החוזים בוול סטריט בירידות - אסיה בירוק
החוזים על מדדי הדגל בוול סטריט פותחים את שבוע המסחר בירידות קלות; באסיה עלו מדדי המניות באופן משמעותי, זאת בין היתר על רקע סבב שני של שיחות סחר בין ארה״ב לסין
החוזים על מדדי הדגל בוול סטריט נסחרים בירידות שערים קלות של עד 0.3%. החוזים על ה-S&P 500 יורדים בכ-0.2% ונסחרים ברמה של 5,993 נקודות. החוזים על הדאו ג׳ונס נסחרים בירידה בשיעור דומה ברמה של 42,727 נקודות. החוזים על הנאסד״ק נסחרים
בירידה של כ-0.3% ברמה של 21,733 נקודות. גם השבוע לא צפוי להיות שבוע חלבי בוול סטריט, כאשר ממה שידוע צפוי להתקיים האירוע של אפל וגם אירוע רובוטקסי של טסלה ועוד. אבל זה ממה שידוע, אי הודאות לא הלכה לשום מקום מאחר וטראמפ במוצא פיו יכול עדיין להרים או להשפיל את
השוק. לקריאה נוספת – לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים
מדדי המניות באסיה עולים לקראת סבב שני של שיחות סחר בין וושינגטון לבייג’ינג, שצפוי להתקיים בלונדון מאוחר יותר היום. בטוקיו, מדד ניקיי 225 התחזק ב-1.1% ל-38,137.09, למרות דיווח ממשלתי על התכווצות של 0.2% בכלכלת יפן ברבעון הראשון של השנה. בקוריאה הדרומית מדד הקוספי עלה ב-1.9% ל-2,865.52.
השווקים בסין רשמו עליות, למרות ירידה בקצב הצמיחה של היצוא במאי – 4.8% לעומת שנה קודמת, אחרי עלייה של יותר מ-8%
באפריל. היצוא לארצות הברית ירד בכמעט 10%. מחירי הצרכן בסין ירדו ב-0.1% לעומת שנה קודמת – חודש רביעי ברציפות של דפלציה.
בהונג קונג, מדד האנג סנג עלה ב-1.4% ל-24,119.64, ומדד שנגחאי התחזק ב-0.4% ל-3,397.13. המסחר באוסטרליה היה סגור לרגל חג ציבורי.
תקוות להסרת מכסים לאחר הסכמי סחר הם אחד הגורמים המרכזיים להתאוששות החדה של S&P 500, שירד ב-20% לפני כחודשיים מהשיא הקודם.
הכלכלה האמריקאית מתמודדת עם ההשפעות של מכסים על סחורות מיבואנים עיקריים,
כולל חומרי גלם כמו פלדה. תחזיות לצמיחה מתונה יותר פוגשות את הפדרל ריזרב במצב רגיש. הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) צופה צמיחה של 1.6% לכלכלה האמריקאית השנה – ירידה מ-2.8% בשנה שעברה.
- בעקבות הפסיקה: הבורסות באסיה מזנקות
- החוזים בארה״ב ללא תזוזה - מדדי אסיה בירוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחיר הנפט מסוג WTI ירד ב-3 סנט ל-64.55
דולר לחבית. נפט ברנט ירד ב-5 סנט ל-66.42 דולר. הדולר נחלש ל-144.42 ין, והאירו התחזק ל-1.1422 דולר.
- 1.רפי 09/06/2025 09:14הגב לתגובה זושלושת הבנקים הגדולים בישראל לדעתי הם בכיון מעלה מעלה ריוחיות עצומה ומוצלחות
- אנונימי 09/06/2025 13:53הגב לתגובה זואן כמו הבנקים הגדולים צועדים למרומים
- אנונימי 09/06/2025 13:04הגב לתגובה זואנוכי מסכים לדעתך הבנקים הגדולים עים עתיד וריוחיות עים עתיד
- אנונימיאריקו 09/06/2025 11:54הגב לתגובה זוושוב בנקים... מסכים איתך לגמרי אבל איך קשור פה ההודעה
- אלי 09/06/2025 10:50הגב לתגובה זוהבנקים חזקים עים מחזורים גדולים עים עתיד
- אנונימי 09/06/2025 09:54הגב לתגובה זודעתי אתה צודק
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
