אמיר פנוש מנכל סיוה
צילום: סיוה

סיוה מודיעה על זכייה במכרז של Nextchip הקוריאנית

חברת Nextchip בחרה בטכנולוגיית ה-AI של סיוה לדור הבא של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה; המעבדים של סיוה ישולבו בפתרונות עתידיים לרכב (ADAS), לטובת שיפור הביצועים והדיוק

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סיוה אמיר פנוש

חברת סיוה Ceva Inc. -3.37%   הישראלית, המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירים חכמים, מודיעה על זכייה במכרז של Nextchip הדרום-קוריאנית, עבור פרויקטים לתעשיית הרכב. Nextchip בחרה בטכנולוגיית ה-AI של סיוה לדור הבא של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) שלה. 


Nextchip מפתחת פתרונות ADAS ומעבדי עיבוד תמונה (ISP) לתעשיית הרכב, עבור יצרניות OEM וספקיות Tier-1, במטרה לאפשר מצלמות רכב באיכות גבוהה, הפועלות ביעילות גם בתנאי תאורה ומזג אוויר מורכבים. החברה הקוריאנית בחרה ב-IP של יחידת העיבוד העצבית (NPU) מסוג NeuPro-M של סיוה.


לפי חברת המחקר Grand View Research, שוק מערכות ADAS צפוי לצמוח לקצב של כ-122.8 מיליארד דולר עד שנת 2030, בקצב גידול שנתי ממוצע של 19.4% בין השנים 2023–2030. כחלק מהמיקוד שלה בשיפור יכולות ADAS, בחרה Nextchip בטכנולוגיית ה-NeuPro-M של סיוה, על מנת לשלב יכולות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת מתקדמות שיביאו לרמות חדשות של ביצועים, יעילות ודיוק. 


טכנולוגיית סיוה, NeuPro-M, מציעה תמיכה מלאה במודלים מסוג Vision Transformers (ViT), לטובת ביצועים משופרים בזיהוי עצמים, סיווג וזיהוי מרחבים פתוחים, גם בסצנות מורכבות – למשל, הולך רגל שמוסתר חלקית על-ידי רכב חונה. באמצעות ארכיטקטורת עיבוד מרובת מנועים ((multi-engine architecture, מאפשרת NeuPro-M הרצת מספר מודלי AI וזרמי וידאו במקביל, ברמת דיוק גבוהה וביעילות חסרת תקדים. "שוק ה-ADAS מתפתח בקצב מהיר, כאשר התפתחויות כמו Vision Transformers מביאות לקפיצת מדרגה בביצועים ובבטיחות", אומר אווו צ’ון (Ewoo Chon), סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת Nextchip. "על ידי שילוב טכנולוגיית ה-NeuPro-M של סיוה בפלטפורמות הבטיחות לרכב שלנו, אנו יכולים לממש את יתרונות הבינה המלאכותית החדשים, ולשפר את הדיוק והיעילות של המערכות שלנו – בדרך לרכבים בטוחים ואמינים יותר".


בחודש פברואר, הודיעה סיוה במסגרת תערוכת MWC 2025 על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית המעבדים הבריטית ארם (Arm) וחברת SynaXG, עבור פיתוח של פתרון מתקדם המספק יעילות אנרגטית חסרת תקדים לעיבוד 5G בתשתיות סלולר ולוויינים.


רן שניר, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הראייה הממוחשבת בסיוה, הוסיף: "זכייה זו מהווה הבעת אמון בטכנולוגיית ה-AI של סיוה, בשוק חשוב כמו ADAS. שילוב ה-NeuPro-M בפתרונות ADAS של Nextchip יאפשר ליצרני רכב ולספקיות Tier-1 לשפר את אמינות ובטיחות מערכות הנהיגה, תוך שמירה על יעילות עיבוד וצריכת הספק נמוכה. מעבדי Ceva-NeuPro-M של סיוה פותחים אפשרויות חדשות למהנדסי מערכות ADAS למצות את יכולות הבינה המלאכותית ביישומי ראייה מתקדמים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.